  • 1. Data: 2015-06-24 15:10:16
    Temat: zraszacze i kałuże
    Od: quent <x...@x...com>

    Zawór taki jak ten:
    http://media.castorama.pl/media/catalog/product/cach
    e/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/9/9976b
    8f0ac02f1c2e11d7bd8b20f9b0d.jpg_1.jpg
    jest zawsze otwarty więc woda z instalacji, po zamknięciu zaworu, tracąc
    ciśnienie wylewa się przy samym zraszaczu tworząc spora kałużę.

    Jest jakiś myk na to aby tak się nie działo?
    Może jakaś końcówka na wężu, która blokuje wypływ wody przy słabym
    ciśnieniu? Jest coś takiego?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-06-24 18:52:04
    Temat: Re: zraszacze i kałuże
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-06-24 o 15:10, quent pisze:
    > Zawór taki jak ten:
    > http://media.castorama.pl/media/catalog/product/cach
    e/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/9/9976b
    8f0ac02f1c2e11d7bd8b20f9b0d.jpg_1.jpg

    To teraz pokaż zawór, bo zraszacz już widzimy ;-)

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2015-06-24 22:14:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jest jakiś myk na to aby tak się nie działo?
    > Może jakaś końcówka na wężu, która blokuje wypływ wody przy słabym

    Albo masz kilometrowe przewody, albo zbyt miękkie.
    Daj węża z oplotem - pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.cellfast.com.pl/produkty/2-wąż-ogrodowy-e
    conomic

    Wąż nie będzie "puchł", więc nie będzie magazynował ciśnienia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-06-25 08:39:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-24 22:14, Adam wrote:
> [...]
    conomic

    > Wąż nie będzie "puchł", więc nie będzie magazynował ciśnienia.

    Przewody to rury PE w ziemi więc problem z puchnięciem nie występuje.
    węże łączące zraszacz z puszką poboru wody w ziemi mają może po 2m każdy
    a mam i 3szt.

    Zawór kulowy/elektrozawór mam w domu w pomieszczeniu gosp.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2015-06-25 08:41:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-24 22:14, Adam wrote:
> [...]
    conomic

    > Wąż nie będzie "puchł", więc nie będzie magazynował ciśnienia.

    Instalacja jest ze spadkiem i to raczej także grawitacja pomaga wodzie
    się wylewać w najniższych zraszaczach przy spadku ciśnienia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2015-06-25 09:16:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 08:40:09 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Instalacja jest ze spadkiem i to raczej także grawitacja pomaga wodzie
    > się wylewać w najniższych zraszaczach przy spadku ciśnienia.
    Chyba będziesz musiał z tym żyć;) Ale jeśli to trawnik to taka kałuża za bardzo nie
    przeszkadza pewnie bo i tak zaraz wsiąknie.
    Jedyne rozwiązanie jakie mi do głowy przychodzi to jakiś zawór który otwiera się ze
    wzrostem ciśnienia- coś podobnego do zaworów bezpieczeństwa. Zakręcasz wodę-
    ciśnienie spada zawór się zamyka. Ale czy coś takiego produkują to nie wiem

  • 7. Data: 2015-06-25 09:37:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-25 09:16, Kris wrote:
> [...]
    ciśnienie spada zawór się zamyka. Ale czy coś takiego produkują to nie wiem

    Może gdybym miał elektrozawór bliżej zraszaczy a nie w domu to i wody
    mniej by się wylewało.

    Pewnie te zraszacze wynurzalne rozwiązałyby problem ale ja
    niestety/stety mam impulsowe/bijakowe czy jak je tam zwał.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2015-06-25 10:15:13
    Od: dolniak <d...@g...com>

    A wyżej podnieść nie możesz?

  • 9. Data: 2015-06-25 10:18:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-25 10:15, dolniak wrote:

    > A wyżej podnieść nie możesz?

    Zraszacze umieszczam na rurkach miedzianych i są ok 1m nad ziemią.
    Niestety niewiele to daje...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2015-06-25 10:34:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 08:38:07 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Zawór kulowy/elektrozawór mam w domu w pomieszczeniu gosp.

    Za tym elektrozaworem - zaloz trojnik, na trojniku drugi elektrozawor (moze byc
    duzo mniejszej srednicy) i podlacz odwrotnie w stosunku do pierwszego, a wylot
    do kanalizacji. Najlepiej by jeszcze bylo zalozyc mu cos, co spowoduje ze
    bedzie sie otwieral tylko na 2-3 sek (zeby upuscic cisnienie) :) Jak glowny
    zawor sie zamknie - ten sie otworzy na 2-3 sek i wyrowna cisnienie. Troche
    naookolo ale czemu nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.