  • 11. Data: 2015-06-25 10:42:22
    Temat: Re: zraszacze i kałuże
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-25 10:34, Adam Sz. wrote:

    > Za tym elektrozaworem - zaloz trojnik, na trojniku drugi elektrozawor (moze byc
    > duzo mniejszej srednicy) i podlacz odwrotnie w stosunku do pierwszego, a wylot
    > do kanalizacji. Najlepiej by jeszcze bylo zalozyc mu cos, co spowoduje ze
    > bedzie sie otwieral tylko na 2-3 sek (zeby upuscic cisnienie) :) Jak glowny
    > zawor sie zamknie - ten sie otworzy na 2-3 sek i wyrowna cisnienie. Troche
    > naookolo ale czemu nie :)
    > pozdr.

    Hmmm... prościej/taniej byłoby chyba taki zawór zakopać gdzieś niedaleko
    zraszaczy:
    http://e-centrumogrodnicze.pl/product/image/gardena_
    2760_gt.jpg

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2015-06-25 10:50:24
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Zraszacze umieszczam na rurkach miedzianych i są ok 1m nad ziemią.
    > Niestety niewiele to daje...
    To fakt-wynurzalne rozwiazalyby problem.Wprawdzie sam zraszacz jest takuteńki,jak u
    ciebie,ale po zamknięciu zaworu opadnie i wody nie widać.Ale też się wylewa.
    Bo nawet gdy masz elektrozawór przy samym zraszaczu -a malo kto tak ma-to woda się
    wylewa.Cos jak z kalesonami.
    Sądzę że to gorzej wygląda,niż powoduje straty.No bo-niezależnie ile tych zraszaczy i
    jaka sieć-musi tylko zejść ciśnienie z ukladu.No i może różnica wysokości między
    zraszaczem i zaworem-u ciebie nie występuje.To ile tej wody z każdego
    wyleci-szklanka,póltorej?Chyba,że zawór nie trzyma.
    pozdro dolniak

  • 13. Data: 2015-06-25 10:54:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 10:41:19 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Hmmm... prościej/taniej byłoby chyba taki zawór zakopać gdzieś niedaleko
    > zraszaczy:
    > http://e-centrumogrodnicze.pl/product/image/gardena_
    2760_gt.jpg

    "GARDENA zawór odwadniający zapobiega uszkodzeniu instalacji podziemnej w wyniku
    działania mrozu. Jest to możliwe dzięki automatycznemu odwadnianiu, gdy instalacja
    nie jest używana; zawór otwiera się, gdy ciśnienie w instalacji spada poniżej ok. 0,2
    bar."

    Moim zdaniem nic nie pomoze - otworzy sie wtedy kiedy juz bedzie kaluza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.