  • 11. Data: 2017-09-21 11:53:33
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Te 150 to tak na oko. Może zabrzmi to głupio, ale nigdy nie pomierzyłem domu. W
    papierach miałem 142, ale jeden balkon zamieniłem w pokój i tak sobie oszacowałem.
    wrócę z pracy, to pomierzę.
    Pzdrawiam
    Marcin

  • 12. Data: 2017-09-21 12:01:27
    Od: w...@g...com

    > 1. Według tego licznika wychodzi mi 58W/m2. O to chodzi?
    > 2. Tego właśnie nie wiem. Chciałem poznać opcje, żeby zaplanować budżet.
    > 3. Okolice Mławy. Mam na scianach 10cm styro i 25cm wełny na skosach. Mam mostki,
    które sukcesywnie usuwam.
    > 4.a) ekonomia inwestycyjna - 3
    > b) ekonomia uzytkowa - 8
    > c) bezobsługowość - 7
    > d) ekologia - 8
    > e) bezpieczeństwo - 10
    > f) czystosc - 5

    Poniżej moja subiektywna ocena, nie jestem fachowcem (proszę mnie nie pociągnąć do
    odpowiedzialności karnej w przypadku ... ;) ). Na początku myślę, że najlepszym
    wyjściem jest ocena, co może się nadawać, a co trzeba odrzucić.

    Do wyboru masz (samodzielne źródła ciepła):
    -kocioł na paliwo stałe
    drewno
    wegiel
    opcja z buforem
    -kocioł z podajnikiem
    pellet
    ekogroszek
    biomasa
    -kocioł elektryczny
    -pompa ciepła
    powietrzna
    gruntowa
    indukcyjna (hehe,uwaga żartuję!)
    -gaz
    lpg

    Lista dostępnych dla ciebie możliwości w mojej ocenie (kolejność przypadkowa):

    1) Gaz LPG, ale:
    a) tylko i wyłącznie zakup i montaż samodzielnie zbiornika (w sensie - nie
    dzierżawić)
    b) zakup gazu 'na wolnym rynku'
    Przekonują mnie argumenty poparte dowodami gościa forum muratora Greengaz, który
    podaje cenę, za jaką możesz kupić gaz LPG, cena odbiega od gazu w przypadku butli
    dzierżawionej
    dwukrotnie. Niestety jest ryzyko wahań cen, etc.
    2) kocioł pellet
    tanie źródło ogrzewania, dosyć bezobsługowy, dosyć czysty, chyba ekologiczny

    Lista odrzuconych:

    1) kotły na paliwe stałe (drewno, węgiel, biomasy, etc.)
    Bezobsługowość, ekologia i czystosc cenisz wysoko, więc po prostu kotły wykluczam
    do brania pod uwagę w twoim przypadku
    2) pompy ciepła (powietrzna i gruntowa)
    -masakryczne koszty inwestycjne, na pewno w twoim przypadku
    -ogrzewanie grzejnikowe (wysokotemperaturowe, brak akumulacji=wykorzystanie tylko
    drugiej taryfy) spowoduje wysokie koszty użytkowe
    3) kocioł elektryczny
    - koszt użytkowania wysoki, w twoim przypadku (brak podłówki=akumulacji) trzeba
    liczyć grzanie w obu taryfach
    4) kocioł na ekogroszek
    Ekologia, bezobsługowość i czystosc masz na wysokim poziomie, co nie idzie w parze
    w ekogrochem

  • 13. Data: 2017-09-21 12:14:11
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Ok, dzięki.
    Teraz podpowiedzcie ile może kosztować, tak w dużym przybliżeniu, sensowna pompa
    ciepła tak do 10kW i ile może w moim przypadku {kaloryfery} zużywać prądu.
    Ile faktycznie procentowo więcej spalałbym przeciętnego pelletu od dobrego
    ekogroszku?

  • 14. Data: 2017-09-21 12:16:11
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Zna ktoś może jakiś sprawdzony model kotła na pellet 10kW?

  • 15. Data: 2017-09-21 12:19:59
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Komin czysty. Węgiel od szwagra, więc chyba dobry :}

  • 16. Data: 2017-09-21 12:30:02
    Od: w...@g...com

    Te 10Kw pamiętaj, że ma obsłużyć CO + CWU. Wiadomo, że może być problem z wydajnością
    tylko w najmroźniejszy dzień, bo w pozostałe kocioł poradzi sobie z ogrzaniem

    >Teraz podpowiedzcie ile może kosztować, tak w dużym przybliżeniu, sensowna pompa
    ciepła tak do 10kW i ile może w moim przypadku {kaloryfery} zużywać prądu
    Jeżeli musisz puszczać w kaloryfery 60stopni, żeby nie było zimno (w największe
    mrozy), to tylko pompa wysokotemperaturowa HT to wydoli, ale ceny są naprawdę duże
    (strzelam 50tys.+). W Polsce pewnie parę osób ma takie pompy (HT).
    Jak się uprzesz i twoją religią stanie się pompa ciepła - możesz obejść problem
    wysokich temperatur wymieniając w domu grzejniki na klimakonwektery. Wtedy realnie
    zejdziesz z grzania wysokimi temperaturami do takich, że tradycyjna pompa (powietrza
    lub gruntowa) pociągnie ci.

    > Zna ktoś może jakiś sprawdzony model kotła na pellet 10kW?
    Spróbuj poczytać http://ranking.czysteogrzewanie.pl/kotly-podajnikowe
    Może pan Zenek K. z forum pomoże, bo siedzi w tym temacie głęboko.

    pzdr
    Bogdan

  • 17. Data: 2017-09-21 12:34:32
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Tych 60 to ja nie muszę. Wystarczająco ciepło mam i przy niższych temperaturach.
    Kiedyś gdzieś wyczytałem, że takie ma być min. i tak robię :}, że niby jakies
    produkty niecałkowitego spalania i takie tam.

  • 18. Data: 2017-09-21 12:36:31
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Palę na 60, ale kilka grzejników mam zakręconych, a i reszta nie na full.

  • 19. Data: 2017-09-21 12:43:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 12:14:12 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:
    > Ok, dzięki.
    > Teraz podpowiedzcie ile może kosztować, tak w dużym przybliżeniu,
    > sensowna pompa ciepła tak do 10kW i ile może w moim przypadku {kaloryfery}
    > zużywać prądu.

    Pompa 16tys., dolne źródło 6-20 tys, rachunki roczne pewnie w okolicy 2,5-3 tys.

    L.

  • 20. Data: 2017-09-21 12:43:21
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Może faktycznie pompą nie będę zawracał sobie głowy. Zostawię to do następnego domu.
    Jaki podajnik lepszy - retortowy czy rynnowy?