  • 51. Data: 2017-09-25 11:23:42
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 10:06:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 22 Sep 2017 02:13:57 -0700 (PDT), Marcin

    > Masz tam jakiś zawór 3D/4D? Generalnie jeśli chcesz oszacować potrzebną
    > moc, to musisz mierzyć przy kalafiorach, wlot i wylot. Jeśli zmierzysz
    > dodatkowo przy piecu to wyliczysz przy okazji jego sprawność (o ile
    > skorelujesz to z ilością zużytego paliwa), co z pewnością nie przeszkodzi.

    a przeływ to skąd weźmie? bez przepływu nic sie nie da wyliczyć

    b.

  • 52. Data: 2017-09-25 11:26:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co szacowac. Liczniki ciepla sa w cenach od 70zl wzwyz. Przy inwestycji typu dom
    czy nowy kociol warto kupic taki licznik. Po dwoch dniach wiadomo czy sprzedawca
    opalu w chuja nie robi.

  • 53. Data: 2017-09-25 11:29:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym kupil licznik ciepla za 7 dych. Ale ja truskawki cukrem posypuje.

  • 54. Data: 2017-09-25 15:00:18
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Zdecydowałem, że najpierw dokończę poprawki ocieplenia, a później wszystko zmierzę i
    zdecyduję. Ma być niezła zima, to będę miał lepszy obraz sytuacji. Do tej pory nie
    przykładałem zbytniej uwagi na temp., ilości opału itp.
    Dzięki wszystkim za pomoc.
    ps. Co to za licznik?

  • 55. Data: 2017-09-25 15:10:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Sep 2017 02:23:42 -0700 (PDT), Budyń

    > a przeływ to skąd weźmie? bez przepływu nic sie nie da wyliczyć

    Spómpy? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2017-09-25 15:12:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Sep 2017 06:00:18 -0700 (PDT), Marcin

    > ps. Co to za licznik?

    Ciepłomierz. Ale ja takiego za 70 zł nie widzę...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2017-09-25 15:38:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 15:10:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 25 Sep 2017 02:23:42 -0700 (PDT), Budyń

    > Spómpy? ;)

    a mianowicie jak?

    a ciepłomierze to sie uzywki kupuje, kalstrupa mam. Albo wodomierz z impulsatorem -
    jesli ma to jakis komuter czytać.
    Albo nawet najtanszy wodomierz - wtedy objetosc w czasie da przepływ. On w danej
    konfiguracji sie raczej nie zmienia, nie trzeba w sposób ciągły mierzyć.

    b.

  • 58. Data: 2017-09-25 19:50:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze ze wodomierzem a nie jak ojce na wiadra chcesz mierzyc. Chwila szukania i sa
    liczniki ciepla. Maja w sobie wszystko, przeplywomierz, termometry, wyswietlacz, cos
    w srodku co przelicza dane z termometrow i przeplywomierza na ilosc ciepla. Ceny tez
    rozsadne bo ponizej stowy sie zaczynaja.