  • 41. Data: 2017-09-22 09:05:35
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Sep 2017 14:56:57 -0700 (PDT), Marcin

    > Na raty, bo w pracy :} Dom zmierzyłem i wklepałem
    > http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2qtm Dołożenie styro nie jest
    > wykluczone. Na części ścian szczytowych wyciąłem już beton i zastąpiłem
    > styropianem. Jeden balkon, tzn taki w bryle domu zamieniłem na
    > sypialnię, drugi rozkułem i ubrałem na nowo, bramę garażową dociepliłem
    > styropianem. Po tych zabiegach już tak na oko grzejniki w sumie pracują
    > max na 70%, więc jak dokończę poprawki do 50% może zejdę.

    Dlatego pytałem wcześniej o temperatury jakimi zasilasz kalafiory -- dzięki
    temu możnaby wyliczyć potrzebne moce dokładniej. Ja sugeruję jeszcze ten
    sezon się przemęczyć, ale notować te parametry. Temp. w domu, temperaturę
    na grzejnikach itd. Druga opcja, to po prostu wykonanie OZC (nie mylić z
    wyliczeniami z cieplowlasciwie, które są oględnie mówiąc, dosyć losowe).
    Trzecia, pocisnąć na używanego Mitsu ZUBADAN wpiętego z kotłem dla
    "zabezpieczenia" i przetestować już na żywym organiźmie. Szczególnie, że
    zamierzasz jeszcze sukcesywnie docieplać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2017-09-22 10:26:29
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Podpowiedz tylko gdzie się mierzy tą temp.

  • 43. Data: 2017-09-22 11:13:57
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Wystarczy temp. z rurki wychodzącej z kotła?

  • 44. Data: 2017-09-22 15:15:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 15:04:22 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Się sypie, czy się sypać przestało?

    Jak się posypie, to nawet jak się nasypie to nie przesypuje...

    > Kompletna klapa?

    Zdekompletowana :]

    > Spokój na lata da kocioł pierwszy z brzegu. Ale to się na zimy kupuje.

    Ja nie kupuję, tylko obserwuję ludków męczących się z tymi potworkami :P

    L.

    "Węgiel ogrzeje, węgiel nakarmi,
    z węgla nasz Wspólny Dom,
    węgiel to siła Ludowej Armii,
    droga ku jasnym dniom"

  • 45. Data: 2017-09-22 15:16:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 września 2017 11:13:58 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:
    > Wystarczy temp. z rurki wychodzącej z kotła?

    Najlepiej na wlocie i wylocie z każdego kalafiora ;)

    Ale jakbyś mierzył na wlocie i wylocie z kotła + dodatkowo
    pomiar przepływu, to już masz gotowy pomiar zużytej energii.
    Jakby to przećwiczyć całą zimę, miałbyś odpowiedź ile konkretnie
    energii zjada chałupa.

    L.

  • 46. Data: 2017-09-22 15:28:09
    Od: Marcin <b...@g...com>

    > Najlepiej na wlocie i wylocie z każdego kalafiora ;)

    A jak taki pomiar wykonać? Czy temp. rurki będzie taka sama jak woda w niej?
    Wystarczy pirometrem sprawdzić rurki?

  • 47. Data: 2017-09-22 15:31:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 września 2017 15:28:11 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:
    > A jak taki pomiar wykonać? Czy temp. rurki będzie taka sama jak woda w niej?
    > Wystarczy pirometrem sprawdzić rurki?

    Byś musiał sterczeć z tym pirometrem i mierzyć, trochę bez sensu.
    Jak masz jakąś możliwość opomiarowania czymś elektronicznym,
    to przyklejasz końcówkę termometru na rurę, owijasz to grubo
    czymś izolującym i more or less masz temperaturę w rurze.

    L.

  • 48. Data: 2017-09-22 15:36:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin napisał:

    > A jak taki pomiar wykonać? Czy temp. rurki będzie taka sama jak woda w niej?
    > Wystarczy pirometrem sprawdzić rurki?

    Można przyjąć, że taka sama, przynajmniej w przypadku rury niemalowanej.
    Sam pomiar pirometrem da chyba większy błąd. Najlepiej by było mierzyć
    termoparą wpiętą między obie rurki -- od razu mamy sygnał odpowiadający
    szukanej różnicy temperatur. Tak to zresztą robi się w praktyce w przypadku
    podzielników (czy jak toto się nazywa).

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2017-09-22 18:40:47
    Od: s...@g...com

    > A jak taki pomiar wykonać? Czy temp. rurki będzie taka sama jak woda w niej?
    > Wystarczy pirometrem sprawdzić rurki?

    Jak rurka pomalowana farba olejna to pirometrem mozna. Jak goły metal to nie mozna.
    Zwykle pirometry maja ustawiony na sztywno wspolczynnik oddawania ciepla. Wiekszosc
    metali będzie mierzona niepoprawnie.

    Ale jak owiniesz rurke nawet papierem byle scisle przylegał, choc jedna warstwa to
    juz mozna.
    Tylko wcelowac musisz dobrze aby zmierzyc raczej rurke a nie jej tło.

  • 50. Data: 2017-09-25 10:06:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Sep 2017 02:13:57 -0700 (PDT), Marcin

    > Wystarczy temp. z rurki wychodzącej z kotła?

    Masz tam jakiś zawór 3D/4D? Generalnie jeśli chcesz oszacować potrzebną
    moc, to musisz mierzyć przy kalafiorach, wlot i wylot. Jeśli zmierzysz
    dodatkowo przy piecu to wyliczysz przy okazji jego sprawność (o ile
    skorelujesz to z ilością zużytego paliwa), co z pewnością nie przeszkodzi.

    Próbowałeś się skontaktować z Juliuszem z FB w sprawie tego Mitsu?

    --
    Pozdor
    Myjk