  • 31. Data: 2017-09-21 14:03:02
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 13:53:51 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Przykładowy kocioł pierwszy z brzegu kosztuje 7,5 tys. a firma wydaje się
    > uznana. Myślę, że się nie mylę, chociaż nie jestem w temacie.

    Ja też słabo orientuję się w kotłach, ale mam info z pierwszej ręki
    (konkretnie u teścia), kocioł za niemałe pieniądze (coś pod 6-7 tysięcy właśnie)
    po 2 latach już się sypie (a to podajnik, a to jakiś czujnik, coś tam z klapą).
    Może właśnie trzeba wydać te 10-12 za taki klamot, żeby mieć względny spokój
    na lata?

    L.

  • 32. Data: 2017-09-21 14:41:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Sep 2017 05:03:02 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Może właśnie trzeba wydać te 10-12 za taki klamot, żeby mieć względny spokój
    > na lata?

    Albo i więcej, żeby się cyklicznie nie przytruwać. Kurczę, teraz żałuję że
    do porównania wziałem tak "niską" cenę takich nędznych marek jak Panasonic
    czy LG -- mogłem zasadzić takiego meetinga 24kW za 15 klocków. Muszę się
    następnym razem pilnować, bo mafia spalinowa nie śpi. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2017-09-21 14:42:55
    Od: w...@g...com

> [...]
    > Może właśnie trzeba wydać te 10-12 za taki klamot, żeby mieć względny spokój

    OK, nie dziadujmy, to porównujmy sprzęty z górnej półki, zarówno kocioł pellet jak i
    pompa.

    Weźmy pellet za 14tys., znajdźmy pompę z górnej półki (10kw przy -20stopniach).

    Dodatkowo, czy "żeby mieć względny spokój na lata"
    a) montaż kotła i pompy (np. splita) robimy sami, czy fachowa firma
    b) czy gwarancję i przeglądy olewamy, czy zgodnie z zaleceniami robimy
    c) czy bierzemy firmę no-name, czy sprawdzoną

    Jak wtedy cenowo wypadnie porównanie ? Wydaje mi się, że w każdym z punktów a) b) a
    także zakupu urządzenia różnica w kosztach między pompą a pelletem będzie masakryczna
    na niekorzyść pompy.

    pzdr
    Bogdan

  • 34. Data: 2017-09-21 15:01:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ja też słabo orientuję się w kotłach, ale mam info z pierwszej ręki
    > (konkretnie u teścia), kocioł za niemałe pieniądze (coś pod 6-7 tysięcy
    > właśnie) po 2 latach już się sypie (a to podajnik, a to jakiś czujnik,

    Się sypie, czy się sypać przestało?

    > coś tam z klapą).

    Kompletna klapa?

    > Może właśnie trzeba wydać te 10-12 za taki klamot, żeby mieć względny
    > spokój na lata?

    Spokój na lata da kocioł pierwszy z brzegu. Ale to się na zimy kupuje.

    Jarek

    --
    Zawiadamiamus | Leżemus, fratres,
    Magna cum troska: | Bardzo głęboko!

  • 35. Data: 2017-09-21 19:59:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 12:46, Marcin pisze:

    > No to właściwie tak źle nie wygląda. 2,5-3 tys. to z kaloryferami?

    Tu kolega Liściasty trochę niedoszacował, przy grzejnikach może być
    więcej, tym bardziej że grzejnki były dobierane na wysokie temp których
    pc może nawet nie osiągnąć. Przy pc trzeba będzie dołożyć grzejników i
    to sporo, szacuję że 100% na każde pomieszczenie to niezbędne minimum
    przy grzaniu pc aby zejść do pułapu zużycia podanego przez kolegę L :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-09-21 20:38:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 19:59:36 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > to sporo, szacuję że 100% na każde pomieszczenie to niezbędne minimum
    > przy grzaniu pc aby zejść do pułapu zużycia podanego przez kolegę L :)

    Bo ja wiem... Chata mała, właściciel świadomy i likwiduje mostki tudzież
    dociepla, część kalafiorów pozakręcana a reszta nie pracuje na pełny gwizdek,
    aproxymując z brudnego palucha taka kwota może być realna. A pompy ciepła
    które wydalają te 40-50 stopni C to nie takie białe kruki ;)
    Trzaby napisać do producenta coby się wypowiedział, ale najsampierw policzyć
    chatę i jednak rzucić na te ściany coś więcej niż to nieszczęsne 10cm.

    L.

  • 37. Data: 2017-09-21 20:48:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Sep 2017 11:38:06 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Bo ja wiem... Chata mała, właściciel świadomy i likwiduje mostki tudzież
    > dociepla, część kalafiorów pozakręcana a reszta nie pracuje na pełny gwizdek,

    No tak, bo autor trochę na raty dane serwował, aż się można pogubić. :P

    > aproxymując z brudnego palucha taka kwota może być realna.
    > A pompy ciepła które wydalają te 40-50 stopni C to nie takie białe kruki ;)

    Tylko to podniesienie temperatury się odbywa jednak kosztem kopa... Myślę,
    że jak wyeliminuje wsyzstkie mostki, to ma szansę zjechać do 3500 za rok z
    PC.

    > Trzaby napisać do producenta coby się wypowiedział, ale najsampierw policzyć
    > chatę i jednak rzucić na te ściany coś więcej niż to nieszczęsne 10cm.

    Znaczy zdzierać czy dołożyć na to co jest?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2017-09-21 21:19:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 20:49:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > No tak, bo autor trochę na raty dane serwował, aż się można pogubić. :P

    Może to kelner albo didżej...

    > Znaczy zdzierać czy dołożyć na to co jest?

    Nie mam pojęcia jak to się powinno robić. Ja to bym zostawił i doczepił
    nowe na wierzchu, ale nie znam się ;)

    L.

  • 39. Data: 2017-09-21 23:56:57
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Na raty, bo w pracy :}
    Dom zmierzyłem i wklepałem http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2qtm
    Dołożenie styro nie jest wykluczone. Na części ścian szczytowych wyciąłem już beton i
    zastąpiłem styropianem. Jeden balkon, tzn taki w bryle domu zamieniłem na sypialnię,
    drugi rozkułem i ubrałem na nowo, bramę garażową dociepliłem styropianem. Po tych
    zabiegach już tak na oko grzejniki w sumie pracują max na 70%, więc jak dokończę
    poprawki do 50% może zejdę.

  • 40. Data: 2017-09-22 08:43:06
    Od: w...@g...com

    > Po tych zabiegach już tak na oko grzejniki w sumie pracują max na 70%, więc > jak
    dokończę poprawki do 50% może zejdę.

    Policz, jaką moc mają twoje grzejniki (na danych 'firmowych' parametrach wej/wyj).

    Przykładowo masz 20 grzejników aluminowych, każdy dla temp zasilania 70stopni oddaje
    500W mocy=ciepła (schładzając się do temperatury 55stopni). To daje 10kW mocy. I
    oznacza ten przykład ni mniej ni wiecej, że dla domu o maksymalnym zapotrzebowaniu na
    ciepło przy -20stopniach te grzejniki są w sam raz.

    W następnym kroku trzeba by ustalić sprawność grzejników dla 40-50stopni - myślę, że
    'liniowo' można zejść.

    pzdr
    Bogdan