  • 1. Data: 2015-04-13 07:25:23
    Temat: Zabezpieczenie drewna
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Preparatów do zabezpieczenia drewna na rynku jest mnóstwo. Chciałbym
    zapytać znawców co wybrać. Do pomalowania jest huśtawka. Drewno
    przygotowane do zabezpieczenia. Co wybrać ? Sadolin, Vidaron,
    Drewnochron czy jakiś inny środek?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-13 10:37:38
    Temat: Re: Zabezpieczenie drewna
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.04.2015 07:25, EiNStEiN wrote:
> [...]
    > Chciałbym zapytać znawców co wybrać. Do pomalowania jest huśtawka.
    > Drewno przygotowane do zabezpieczenia. Co wybrać ? Sadolin, Vidaron,

    Kazdy z nich jest ok.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2015-04-13 11:56:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 07:25:24 UTC+2 użytkownik EiNStEiN napisał:
> [...]
    > zapytać znawców co wybrać. Do pomalowania jest huśtawka. Drewno
    > przygotowane do zabezpieczenia. Co wybrać ? Sadolin, Vidaron,
    Ja od lat korzystam z vidarona(wcześniej się jakoś inaczej nazywał) i nie zauważyłem
    jakiś wad

  • 4. Data: 2015-04-13 12:48:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 11:56:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ja od lat korzystam z vidarona(wcześniej się jakoś inaczej nazywał) i nie
    zauważyłem jakiś wad

    hehe - zeby nie odczytac tego tak: co roku maluje - a wad nie widać :-)))

    b.

  • 5. Data: 2015-04-13 13:59:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 12:48:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > hehe - zeby nie odczytac tego tak: co roku maluje - a wad nie widać :-)))
    Hehe
    To może doprecyzuje.
    Podbitkę mam pomalowana poprzednikiem vidarona, nie pamiętam jak to się nazywało-
    impregnat z dodatkiem teflonu, 7 lat gwarancji niby dawali.
    7 lat minęło i jest ok ale podbitka nie narazona na bezpośrednie opady.
    Z 5 lat już chyba jak pomalowałem płot- tam dechy narażone na bezpośrednie opady i do
    zeszłego roku było ok.
    Pisze "było" bo ubiegłej jesieni dorobiłem płot na innej stronie działki i malując go
    przeciągnełem vidaronem również te dechy pomalowane 5 lat wcześniej. Ale w sumie
    jeszcze malowania nie wymagały.
    Aha i z tymi płotami i podbitką akurat robiłem jak producent zaleca;) czyli pierwsza
    warstwa impregnat bezbarwny, kolejne już kolor.
    Drewkorn ten impregnat się kiedyś nazywał od kilku lat jest to Vidaron. Gadałem
    jesienią z PH Śnieżki i mówił ze tylko nazwę marketingowo zmienili a skład ten sam.

  • 6. Data: 2015-04-14 06:49:19
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 13:59, Kris pisze:
> [...]
    jesienią z PH Śnieżki i mówił ze tylko nazwę marketingowo zmienili a skład ten sam.

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Pewnie w następną sobotę wystartuję do
    malowania.