  • 1. Data: 2015-04-10 18:39:07
    Temat: cyklinowanie 15m - jest sens?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    mam do wycyklinowania taki malutki metraz....
    zastanawiam sie czy nie kupic szlifierki tasmowej, i tego samemu nie zrobic.
    no wlasnie....
    tyle ze nie mam pojecia o temacie i czy robienie takiej powierzchni recznie
    ma sens wogole?
    zaleta jest to ze zostanie maszynka.... a jest pare innych rzeczy do
    zrobienia - drzwi np.
    no ale czy to wogole jest do ogarniecia czyms tak malym?
    czy zamawiac chlopa?

  • 2. Data: 2015-04-10 19:30:32
    Temat: Re: cyklinowanie 15m - jest sens?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 18:39:09 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    > zrobienia - drzwi np.
    > no ale czy to wogole jest do ogarniecia czyms tak malym?

    Jakiś wizjoner jestem bo jak przeczytałem w remacie że 15 metrów to od razu
    pomyślałem o szlifierce taśmowej. Żeby kupić bo po robocie zostanie. Znam kogoś kto
    szlifierką taśmową, przystawką do wiertarki, dużo większy metraż zrobił. Tylko drobna
    uwaga. Podobnie wyglądające szlifierki mają różne długości pasów. jedne rozmiary są
    bardziej popularne czyli tańsze i łatwiej dostępne. A z drugimi dupa zbita i może się
    okazać że zapasowe na zamówienie ktoś będzie musiał zrobić. Niby samemu da się taki
    pas skleić ale te kupne nie mają zgrubienia w miejscu łączenia co zdecydowanie
    korzystniej wpływa na większą żywotność i komfort pracy. Z takimi własnoręcznie
    przeprowadzanymi pracami renowacyjnymi w domu pewien problem. Baba jak wszyscy wiedzą
    to najmniej atrakcyjny dodatek do pizdy. Przyjdzie chłop z zewnątrz to może dowolnie
    wszystko ujebać, znaczy się pobrudzić. I baba posprząta. Ty jak zostawisz dwa
    paproszki na liściu paprotki to będziesz miał zjebki.

  • 3. Data: 2015-04-10 20:27:51
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >długości pasów. jedne rozmiary są bardziej popularne czyli tańsze i łatwiej
    >dostępne. A z drugimi dupa zbita
    ok - to nawet jakbym kupil, to moze trzeba dostosowac maszyne do dostepnosci
    i taniosci pasow....
    Bo i pasy ponoc to rozne sa u roznych producentow. Lepiej miec wybor....
    To jaki to wymiar jest najpopularniejszy?

  • 4. Data: 2015-04-11 15:59:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakiś wizjoner jestem bo jak przeczytałem w remacie że 15 metrów to od razu
    pomyślałem o szlifierce taśmowej.
    ja "żyrafą" objechałem prawie 50m2. Znaczy taką kątówką 1300 w z
    tarczami 22cm. jedna uwaga. gołe dechy - takie jak ja miałem-robi się
    łatwo. zamalowane - duuuużo trudniej. znaczy papier ścierny się zapycha.
    Polecam zrobić test - wtedy wyliczysz ile papierów musisz kupić i jak
    cię to cenowo wyjdzie. jak ja zacząłem krążkami za 6zł/szt to skończyłem
    naklejając arkusze nowego papieru ściernego(1zł/szt) na starte krążki

    ToMasz

  • 5. Data: 2015-04-11 16:19:17
    Od: k...@g...com

    Kątówka za szybko się obraca. Ona do cięcia tarczami i zgrubnego szlifowania spawów
    się nadaje. Do drewna taśmowa według mnie będzie dużo lepsza.

  • 6. Data: 2015-04-12 13:25:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.04.2015 o 16:19, k...@g...com pisze:
    > Kątówka za szybko się obraca. Ona do cięcia tarczami i zgrubnego szlifowania spawów
    się nadaje. Do drewna taśmowa według mnie będzie dużo lepsza.

    niemam porówania do żyrafy do czołgu, ale moja żyrafa ma regulowane obroty.
    ToMasz

  • 7. Data: 2015-04-12 19:38:02
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > ja "żyrafą" objechałem prawie 50m2. Znaczy taką kątówką 1300 w z
    > tarczami 22cm. jedna uwaga. gołe dechy - takie jak ja miałem-robi się

    > ToMasz

    Niestety to stare dechy i pomalowane choc warstw nie ma az tyle ile by sie
    mozna bylo spodziewac....
    bonusem jest to ze po wymierzeniu okazalo sie ze jest tego tylko cos z 10
    m2...
    Decyzji jeszcze nie podjalem....
    Myslalem tez o tym zeby te warstwe farby na z grubsza czyms opalic i zebrac.
    zeby sie wlasnie papiery nie zacieraly....
    tylko ze to - pomijajac robocizne - kolejna kasa, to juz moze poswiecic
    dodatkowa liczbe tasm.....
    Jak myslicie?
    Co do tasm - z jakiej firmy kupowac te tasmy? Jak mieli krazki to i pewnie
    tasmy miec beda..., a jakosc tu podobno bardzo skacze....
    To juz przy okazji zapytam o gradacje papierow, czyli jaka i ile przejsc od
    najgrubszego do najcienszego?
    thx..

  • 8. Data: 2015-04-12 20:22:19
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2015 19:38:04 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

> [...]
    > tasmy miec beda..., a jakosc tu podobno bardzo skacze....
    > To juz przy okazji zapytam o gradacje papierow, czyli jaka i ile przejsc od

    Starą farbą jak nie dopuścisz do grzania się papieru, papieru nie zapchasz. Nie
    dopuścisz do grzania jak prędkość papieru nie będzie dużą. Dlatego szlifierka kątowa
    według mnie nie jest dobra. Chociaż jak ktoś napisał taką z regulacją prędkości
    zrobił. W oryginalnych szlifierkach do parkietu w pierwszym podejściu używają bardzo
    grubego papieru, tak z zakresu 20-30. Nie wiem czy z tak grubym ziarnem są taśmy do
    małych szlifierek taśmowych.

  • 9. Data: 2015-04-13 14:03:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > dowolnie wszystko ujebać, znaczy się pobrudzić. I baba posprząta. Ty jak
    > zostawisz dwa paproszki na liściu paprotki to będziesz miał zjebki.

    Dobrze gada polać mu jeszcze!

    Pozdrawiam
    Ergie