  • 21. Data: 2018-12-06 15:22:54
    Temat: Re: Zamknięcie kuchni
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 14:27:50 UTC-6 użytkownik Maciek napisał:

    > Wentylacja ciągnie, a okap ma odprowadzenie do osobnego kanału - nie działa
    > w zamkniętym obiegu.
    > Tylko że 250 m3/h na 17 m3 kuchni to chyba za mało.

    No to pozostaje ci kadzidelko i metodyczne sprawdzenie jakim cudem ci powietrze znad
    pieca rozchodzi sie na dom.

    U mnie nie ma fikusnych instalacji a zapachy sie zbytnio nie roznosza. Wiec sie da.

    Wez albo kadzidelko albo zapalki kominiarskie i zobacz co masz za male/za waskie aby
    wychwycic te powietrze znad pieca.
    Moze to okap, moze jego wydajnosc a moze jakies zawirowania jakie sie tworza w kuchni
    i nie pozwalaja powietrzu znad pieca trafic do wentylacji.

    I uscislijmy, smazenie oznacza w tym przypadku patelnie czy piekarnik?
    Bo z patelnia powinno byc prosciej. Piekarniki moga byc trudniejsze w wentylowaniu.

  • 22. Data: 2018-12-06 15:43:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.12.2018 o 15:22, s...@g...com pisze:
    > I uscislijmy, smazenie oznacza w tym przypadku patelnie czy piekarnik?
    > Bo z patelnia powinno byc prosciej. Piekarniki moga byc trudniejsze w wentylowaniu.

    Ja się może nie znam, ale:
    smażenie -> patelnia
    pieczenie -> piekarnik ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2018-12-06 15:58:39
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > wiejskim chamem trzeba byc zeby zajebac swinie siekiera. Takim ludzom
    > zycze zeby zarazili sie od zamordowanego zwierzaka jakimi wlosieniami
    > i zeby oslepli i wszystko ich napierdalalo. Polowa ludzi na ziemi
    > albo nie je miesa albo je w ilosciach sladowych i zyja. Mozna
    > zastapic mieso czyms roslinnym i nie miec dupy jak stodola. Jakos
    > grubych serdli wsrod tych co znam i wiem ze nie jedza miesa nie ma.
    > Wszyscy za to w doskonalej kondycji. Jeszcze nie doroslem do nie
    > jedzenia miesa ale ten moment nastapi tak jak nastapil z

    Tyle, że człowiek jest wszystkożerny i potrzebuje zarówno pożywienia
    zwierzęcego jak i roślinnego, choć tego drugiego w większych proporcjach
    niż mięsa.
    Natomiast nie jestem pewien czy świni robi różnicę czy dostanie siekierą
    w łeb, pavulon czy cyklon b.

  • 24. Data: 2018-12-06 16:20:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.12.2018 o 15:58, nadir pisze:

> [...]
    > niż mięsa.
    > Natomiast nie jestem pewien czy świni robi różnicę czy dostanie siekierą

    Myślę, że może robić różnicę to, czy będzie musiała tą siekierą dostać
    ze 3 razy aż faktycznie zejdzie czy dostanie jednym szybkim impulsem
    elektrycznym i po wszystkim...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2018-12-06 17:04:00
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 08:43:40 UTC-6 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ja się może nie znam, ale:
    > smażenie -> patelnia
    > pieczenie -> piekarnik ;)

    Zawsze warto uscislic. Bo po przemysleniu wyszlo mi ze przy pieczeniu u mnie bardziej
    pachnie niz przy smazeniu.
    Wiec wolalem sie dopytac bo moze gdzies ktos smazy w piekarniku czy innym wynalazku
    typu rozno czy cos.

  • 26. Data: 2018-12-06 17:08:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    rozno
    Rożen. :-)

    Robert

  • 27. Data: 2018-12-06 17:35:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 16:20:23 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Myślę, że może robić różnicę to, czy będzie musiała tą siekierą dostać
    > ze 3 razy aż faktycznie zejdzie czy dostanie jednym szybkim impulsem
    > elektrycznym i po wszystkim...

    specjalnych różnic w praktyce nie ma
    Siekierka dostaje raz i zgłuszona więc rolnik spuszcza krew
    Prądem dostaje impuls, zgłuszona, rzeźnik spuszcza krew
    A jeszcze są takie pistolety co przykłada rzeźnik do łba, i po naciśnięciu spustu
    metalowy tłok z lufy się wysuwa wbijając w czaszkę i głusząc zwierze
    Bo chodzi o to że nie może być zwierze od razu zabite tylko zgłoszone aby dało rade
    jeszcze bijące serce krew wypompować z organizmu
    Powyższe brutalne ale niestety schabowy na polu nie rośnie
    A co do różnic to jednak chyba lepiej jak od rolnika dostanie siekierą w łeb zaraz po
    wyjściu ze swego miejsca zakwaterowania niż ma przezywać transport do rzeźni,
    oczekiwanie w kolejce na ubój, słuchanie konających współtowarzyszy itp atrakcje.

  • 28. Data: 2018-12-06 18:29:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy jestes az tak prymitywny ze wierzysz w popsucie sobie krwi? Moze jeszcze wierzysz
    ze igla jak sie wbije w stope to zylami do serca z krwia przejdzie? Wyszla mu marna
    morfologia i mozna ja poprawic nie jedzac miesa a lykajac tabletki jakie lekarz
    zapisze. W wiekszosci przypadkow sa to tanie suplementy diety. Pewna niedogodnoscia,
    przez pewien czas, u tych co nie jedza miesa jest koniecznosc chodzenia do lekarza
    pierwszego kontaktu ktory na biezaco sprawdza wazne dla zdrowia parametry krwi i nie
    tylko. Przeginaja weganie. Wegetarianie sa calkowicie bezpieczni nie jedzac miesa pod
    warunkiem przestrzegania pewnych zasad. Mieso musi jesc kot, pies, norka itp.
    Czlowiek nie musi bo ma dlugi uklad pokarmowy i organizm potrafi strawic i wyciagnac
    z zarcia to co mu potrzebne, pod warunkiem ze w zarciu to bedzie. Polowa ludzi na
    Ziemi nie je albo je w minimalnych ilosciach mieso i zyja. W ich diecie przewazaja
    rosliny straczkowe. Ostatnio dostalem od kogos smalec z cebulka z soi. Z swiezym
    chlebem pyszny byl. Wada wegetarianizu w Polsce sa wysokie ceny wyrobow bezmiesnych.
    A jest sporo tych wyrobow. Sa kielbasy, parowki, kotlety itd. Kotleta w stylu
    schabowego tez mozna kupic. Rozni sie troche w smaku od prawdziwego ale nie jest
    niesmaczny. Dal by Ci ktos takieg dobrze zrobionego kotleta z soi i jak bys nie
    wiedzial z czego jest to bys zjadl i rozgladal sie za drugim. Tam gdzie z doskoku
    pracuje jest kilka kobiet nie jedzacych miesa. To najlepsze laski w urzedzie i te co
    maja dwadziescie+ i te kolo piecdziesiatki. Reszta to tluste purchle co zeby wstac z
    krzeselka trzy podejscia robia.

  • 29. Data: 2018-12-06 18:44:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 06 Dec 2018 08:35:48 -0800, Kris wrote:
> [...]
    > przezywać transport do rzeźni, oczekiwanie w kolejce na ubój, słuchanie
    > konających współtowarzyszy itp atrakcje.

    Tak i nie. Jak rolnik wie co robi, to dla zwierzęcia lepiej... Ale
    widywałem już "akcje" które tak gładko nie szły.

    Z drugiej strony, rzeźnia to też nie jest żadna gwarancja - cała
    organizacja jest dla zwierzęcia dużym stresem (o czym pisałeś), ale jest
    też ten problem że w rzeźniach czasem pracują skurwysyny.

    https://www.youtube.com/watch?v=Bk_h6FEhiXM

    Z dwojga złego ten rolnik to chyba faktycznie mniejsze zło.

    Mateusz

  • 30. Data: 2018-12-06 18:46:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Siekiera i bolec to takie samo morderstwo. Z tym ze siekiera jest z duzym
    okrucienstwem. Bolec ktory przebija czaszke niszczy mozg i zwierze umiera
    natychmiast. Nie jest ogluszone tylko od razu martwe tak jak Ty bys byl jak bys
    dostal kulke w tyl glowy. Niewiele moge zarzucic temu rzadowi co jest. Ale za ubuj
    rytualny i zwierzeta futerkowe maja u mnie minusa jak pas startowy. Bo ani mieso z
    takiego uboju ani futra nie sa teraz nikomu potrzebne. Byle ocieplacz ma lepsze
    wlasciwosci izolacyjne niz najlepsze futro. Zwlaszcza ze w futrach za ocieplenie robi
    ocieplacz a futerko jest tylko dla szpanu. Poza tym widzialem, dotykalem sztuczne
    futra. Kusnierz odrozni ja nie.