  • 61. Data: 2011-05-23 19:25:05
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 23.05.2011 Piotr <z...@o...gmail.com> napisał/a:

    > To nie będzie rozwiązanie problemu, tylko jego tymczasowe ominięcie.

    Tymczasowe? Ostatnio coś o 200-300 latach wydobycia się wspomina.
    300 lat to wystarczająco dużo czasu aby opracować efektywne metody
    pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
    się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

  • 62. Data: 2011-05-23 19:50:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 19:25:05 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

> [...]
    > pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
    > się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

    I na wolność energetyczną. O ile pomożemy sobie też energią jądrową.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 63. Data: 2011-05-23 20:00:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Roskal wrote:

> [...]
    > pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
    > się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

    Jeśli z tego coś wyjdzie to będzie zabawnie...

    OPEC sie będzie mogło udławić swoją ropą a arabowie wrócą spowrotem do
    namiotów, Technologię skraplania gazu ziemnego do napędu pojazdów już mamy
    dostępną, Pozostanie kwestia jej upowszechnienia. Elektrownie gazowe z
    turbinami gazowymi są sporo bardziej ekonomiczne i ekologiczne niż te
    motłochy na węgiel. Ponadto można je stawić tam gdzie jest sieć gazowa.
    Oszczędzająć na tanim gazie można poszaleć z technologią wiązania co2.

  • 64. Data: 2011-05-30 01:21:58
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Jestem za energią jądrową. Jest najbardziej ekologiczna.
    > --

    To jest po prostu nieprawda!

    Ponadto:
    1.zasoby uranu kończą się
    2.energetyka jadrowa jest bardzo kosztowna! Wprawdzie sama produkcja energii
    jest niedroga, ale:
    a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
    wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy
    b. potrzebne sa olbrzymie nakłady na przerabianie i przechowywanie (przez
    setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
    -czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on
    jedną z najmocniejszych trucizn.
    W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.
    3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia! Dlatego tez
    większość wysoko rozwiniętych państw ZWIJA elektrownie jadrowe, mimo , ze
    wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
    techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam
    o wiele wyższy niż u nas
    4. obecnie sens jakiś rozwijania energetyki jądrowej jest tylko w państwach
    produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
    rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga
    sobie produkowac energię.
    5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
    paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
    odpady Rosjanom.
    6. W związku z tym, ze tyle państw rezygnuje z energii jądrowej (ostatni np.
    Szwajcaria) przemysł jądrowy, w Europie głównie francuski stracił rynki
    zbytu i beda wywierac na nas naciski, aby budowac takie elektrownie.
    Zwracam uwagę, że akurat w elektrowniach jądrowych WSZYSTKO pochodzić
    musiałoby z importu,- projekt, urzadzenia, nadzór, szkolenia, paliwo,
    pozbywanie się odpadów. A więc także kosztowo bylibyśmy całkowicie
    uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
    dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie
    ruscy.
    7. No i na koniec,- awaria w elektrowni jądrowej spowodowac może całkowicie
    nieodwracalne skutki, katastrofalne nawet na skalę całej Polski. Nikt nie
    jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
    jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

  • 65. Data: 2011-05-30 09:46:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 03:21:58 +0200, p 47 napisał(a):

> [...]
    > jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
    > jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

    Gorsze skutki może spowodować całkowite uzależnienie energetyczne od Rosji
    - skutki nie do przewidzenia, nieodwracalne, katastrofalne na skalę całej
    Polski.

  • 66. Data: 2011-05-30 14:03:59
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > - skutki nie do przewidzenia, nieodwracalne, katastrofalne na skalę całej

    Uprzejmie proszę o ponowne i ze zrozumieniem przeczytanie mojego postu;-
    może wówczas jednak zauważysz, że budowa elektrowni jądrowych w Polsce nie
    tylko nie poluzuje obecnego (zresztą po częsci na życzenie agentów Moskwy
    poprzebieranych w kostiumy polskich (?) polityków i dziennikarzy)
    uzależnienia energetycznego Polski od Rosji, ale przeciwnie,- jeszcze je
    pogłębi!!
    Wskazówka,- odbieranie i przerób odpadów radioaktywnych!!

  • 67. Data: 2011-05-30 14:20:45
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Jestem za energią jądrową. Jest najbardziej ekologiczna.
    > --

    Kolejny kraj w Europie, i to majacy już, w przeciwieństwie do nas, zarówno
    dświadczenie w projektowaniu, budowie, eksploatacji, o wyższej kulturze
    technicznej, który jednak ma inne zdanie od Twojego nt. energii jądrowej:

    http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=B3BF5473-2D
    6F-413B-A19D-59D968677F17

    Powtarzam, - obecnie jakiś tam sens i uzasadnienie energetyki jądrowej
    istnieje tylko w krajach, które produkuja broń jądrową, bo one niejako przy
    okazji zarówno wytwarzania ładunków do swoich głowic A, jak i przetwarzania
    materiału rozszczepialnego z broni wycofywanej ze składów mogą wytwarzać
    energię, skoro i tak materiały rozszczepialne przetwarzać muszą.
    Pozostałe kraje mniej lub bardziej nagłasniając to raczkiem się z energetki
    jądrowej wycofują,- sprawdx, ile ich już w Europie mniej lub bardziej
    oficjalnie to już zrobiło!!
    Oczywiście lobby atomowe, a szczególnie czołowi producenci elektrowni jądr.
    czyli Francja i USA pozbawiani rynków wyłożą nad , a szczególnie pod stołem
    wielkie pieniądze dla dziennikarzy i polityków po to, zeby tacy jak ty, bez
    specjalistycznej wiedzy byli przekonywani, ze energetyka jądrowa to coś, co
    nam jest , wbrew obecnemu trendowi, najbardziej potrzebne.
    A to jest nonsens, który przynieść nam może katastrofalne skutki, zarówno
    ekologicznie jak i ekonomiczne z przyczyn, które wyłozyłem w punktach w moim
    poprzednim poscie!

  • 68. Data: 2011-05-31 08:16:18
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "p 47" <k...@w...pl> napisał(a):

    >1.zasoby uranu kończą się

    Tak jak gazu i wegla?

> [...]
    >a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
    >wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy

    Tylko patrzymy dalej niz koniec wlasnego nosa - czytaj: w dluzszej perspektywie,
    wszak eletrownie te budowane sa na dziesieciolecia.

> [...]
    >setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
    >-czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on

    Sprzeczac sie nie bede, ale chyba bys musial polknac
    ten pluton, zeby byl trucizna. Bo jesli masz na mysli
    promieniowanie, to nie jest to trucizna.

    >W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.

    Inne kraje sobie radza przechowywaniem odpadow? Drogo?
    A masz porownanie kosztow do elektrowni weglowych?

    >3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia!

    Nowe elektrownie w USA nie maja nawet planow ewakuacyjnych, a Ty
    piszesz o braku przewidywan. Proces reakcji jest doskonale przewidywalny
    od dziesiecioleci.

> [...]
    >wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
    >techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam

    A jakiez to pantswa. Francja, USA? :)

> [...]
    >produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
    >rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga

    Ale bezdety wacpan piszesz. Pokaz mi jakies opracowania na ten temat
    czy teorie sobie z palca wyssales?

    >5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
    >paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
    >odpady Rosjanom.

    Powtorze - pokaz jakies wiarygodne zrodlo, ze koszta utylizacji powoduja
    nieoplacalnosc budowy elketrowni jadrowych. Dobrze by bylo, zeby
    w zestawieniu byly tez koszta prowadzenia elektrowni np. weglowych.

> [...]
    >uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
    >dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie

    j/w

> [...]
    >jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
    >jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

    Za to tysiace ton odpadow kumulujacych sie w glebie i powietrzu z elektrownii
    weglowych
    zupelnie nie skaza srodowiska. Polska jest rejonem asejsmicznym i wlasnie nie gdzie
    indziej
    ale wlasnie tu jest sens stawianai elektrownii atmowych. Irytujace wrecz jest, kiedy
    po katastrofie w Japonii nagle zaczeto mowic jakie to te elektrownie sa niebezpieczne
    ze nalezy je likwidowac.

  • 69. Data: 2011-05-31 11:03:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 10:16:18 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
    kiedy
    > po katastrofie w Japonii nagle zaczeto mowic jakie to te elektrownie sa

    Niemcy tak mówią. I Francuzi. Bo mają STARE elektrownie i dobre kontrakty
    na gaz z Rosją. Namawiają i krzyczą, zeby inni likwidowali swoje atomowe
    elektrownie i nie budowali nowych, bo jak już to zrobią, to Niemcy te swoje
    stare zmodernizują po cichu (wszak one nie znikną - cały czas będą sobie
    stały i czekały) i... zaproponują NAM takie ceny energii, że ból głowy. A
    my se będziemy wiatraczki palcem obracać - bo terenów wiatrowych u nas
    mało.

  • 70. Data: 2011-05-31 12:04:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 13:03:05 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > stały i czekały) i... zaproponują NAM takie ceny energii, że ból głowy. A
    > my se będziemy wiatraczki palcem obracać - bo terenów wiatrowych u nas

    ...o ile ktokolwiek przytomny bierze poważnie wiatr jako źródło energii dla
    przemysłu i użytkowników indywidualnych w sporym państwie.