  • 21. Data: 2015-05-19 12:54:37
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 16:25, k...@g...com pisze:
    > Jak cie nie interesują oszczędności to po co zadałeś pytanie jakie zadałeś? Po co
    szukać zamiennika do czegoś co jest dobre. Jak by nie wypadały to i tak kupuj zwykłe.

    Oszczędności mnie interesują, ale nie za wszelką cenę.
    Jeżeli będą LEDy, które są bardzo bardzo zbliżone światłem do zwykłych
    żarówek - zarówno barwą, jak i ilością generowanego światła - to rozważę
    zakup takich. Wszak różnica w poborze prądu jest znacząca.
    Ale jak zamiast w przytulnym "ciepłym" salonie mam siedzieć w jakiejś
    trupiarni i do tego ciemnej, to za taką oszczędność dziękuję. Przeżyję
    wtedy te kilkadziesiąt złotych co miesiąc więcej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2015-05-19 12:55:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 08:32, albercik pisze:

    > Tylko że zwykłej _dobrej_ żarówki już nie kupisz, są tylko te
    > "wstrząsoodporne" co się palą po max kilku godzinach świecenia, oraz
    > bańka się odrywa od oprawki przy wykręcaniu a kosztują połowę tego co
    > energooszczędna...

    Coś w tym jest, bo wszystkie żarówki, które ostatnio kupuję, jakoś
    wybitnie szybko padają :/
    Kiedyś czegoś takiego nie było. A o tych niby zwykłych, ale z halogenem
    w środku, to już w ogóle nawet nie wspominam. Najdelikatniejsze i
    najszybciej psujące się ze wszystkich :(

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2015-05-19 12:56:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 12:54:18 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > trupiarni i do tego ciemnej, to za taką oszczędność dziękuję. Przeżyję
    > wtedy te kilkadziesiąt złotych co miesiąc więcej.

    No i gites majonez. Kupujesz halogeny i masz co chcesz.

  • 24. Data: 2015-05-19 12:59:07
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 12:55:38 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > w środku, to już w ogóle nawet nie wspominam. Najdelikatniejsze i
    > najszybciej psujące się ze wszystkich :(

    Miękki start zamontuj i przestaną się przepalać.

  • 25. Data: 2015-05-19 14:23:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 12:37, Adam pisze:
    > Zresztą ja osobiście wolę ciepłe barwy. Stąd nie lubię (w mieszkaniu)
    > halogenów i bardzo nie lubię zimnych świetlówek. Najlepiej mi pasują
    > tradycyjne żarówki lub ledówki, które sam wybiorę ;)

    O to to właśnie. Dlatego mam problem z LEDami, bo one zazwyczaj nawet
    jak mają być ciepłe, to takie nie są :/

    Chyba, że tu jakieś polecisz, poza tymi z Ikei, o których napisał Ergie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 26. Data: 2015-05-19 14:25:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tyle, że żywotność LED radykalnie spada w funkcji temperatury, dlatego też
    > wolę te lepiej zaprojektowane - bo powinny teoretycznie dłużej pożyć.

    No więc dochodzimy do meritum - nie wiem, czy są dobrze zaprojektowane, ale
    wiem, że żyją wystarczająco długo by się zamortyzować - więcej wiedzieć nie
    potrzebuję :-)

    > Zresztą ja osobiście wolę ciepłe barwy. Stąd nie lubię (w mieszkaniu)
    > halogenów i bardzo nie lubię zimnych świetlówek. Najlepiej mi pasują
    > tradycyjne żarówki lub ledówki, które sam wybiorę ;)

    Jak halogen dla Ciebie zbyt zimny to te LEDy nie są dla Ciebie :-) Bo one
    świecą właśnie praktycznie identycznie jak halogenki. Ale z pewnością
    znajdziesz inne które będą Tobie odpowiadać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2015-05-19 20:19:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 09:02, Ergie pisze:
    > Najlepsza rada jest taka jak sam zrobiłem - kup najpierw jedną na
    > próbę i zobacz czy _Tobie_ odpowiada. Jak Ci nie przypasuje to zawsze
    > możesz ją dać do garażu albo graciarni :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Bardzo dobra rada.
    Miałem akurat taką możliwość przyjść z reklamówką przeróżnych światełek
    i sobie wybrać, zarówno GU10 jak i G9 czy E27. Podsumowując - jest
    ciężko. O G9 do celów oświetleniowych można zapomnieć. Raczej
    dekoracyjne lub bardzo dużo tego przy czym mało mięsa do odprowadzania
    ciepła.
    Wziąłem same ciepłe ale światła trupie albo w miarę ok, gdyby nie to że
    charakterystyka świecenia taka, że wali po oczach a z jej drugiej strony
    ciemno. Drogo (jakiś osram za 50zł) wcale też nie oznaczało dobrze.
    Wybierając ledy trzeba się nastawić na odpowiednią oprawę do tego ze
    względu na kierunkową charakterystykę świecenia. Te z "pręcikami" LED
    też tak sobie mi przypadły do gustu.
    Zostałem przy świetlówkach kompaktowych i/lub halogenach. Do łazienki
    udało się dobrać super jak dla mnie "halogenki" GU10 5W COB. Światła mam
    jak 50W halogen tylko szerzej świeci, czyli w sumie więcej.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2015-05-20 00:04:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 14:23, Kżyho pisze:

    > O to to właśnie. Dlatego mam problem z LEDami, bo one zazwyczaj nawet
    > jak mają być ciepłe, to takie nie są :/
    >
    > Chyba, że tu jakieś polecisz, poza tymi z Ikei, o których napisał Ergie.

    Ostatni zakup:
    Samsung
    Model Code: SI-M8W07SBD0EU
    EAN: 8806085470781
    Lumen output: 420
    Power consumption: 6,5W
    color temp.: 2700
    CRI: 80
    CBCP: 780cd
    Beam angle: 40°
    Starting Time> 0,3s

    odpowiednik 50W
    cokół GU10

    Całkiem dobra, nie wygląda, aby się grzała. Mam w oprawie ściennej 3
    szt, ale w zasadzie jeszcze nie używałem dłużej - tylko kilka, może
    kilkanaście minut testów.

    Nie bardzo mi się chce, ale jak dla Ciebie to istotne, to w przeciągu
    kilku dni mogę dokonać dokładnych pomiarów pobieranego prądu i
    temperatury obudowy. Ewentualnie mogę jeszcze spróbować zdjąć histogram
    za pomocą aparatu foto.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2015-05-20 00:42:54
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 00:04:42 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > kilku dni mogę dokonać dokładnych pomiarów pobieranego prądu i
    > temperatury obudowy. Ewentualnie mogę jeszcze spróbować zdjąć histogram

    Ile pobiera prądu jest napisane na opakowaniu. Sam pomiar prądu nic nie daje bo
    większość jest z kondensatorem i trzeba by znać cos fi a tego nie podają. Na jakiejś
    było napisane 140mA a wtyczkowy miernik mocy nic nie pokazywał a ledówka świeciła.

  • 30. Data: 2015-05-20 01:01:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 00:42, k...@g...com pisze:

> [...]
    było napisane 140mA a wtyczkowy miernik mocy nic nie pokazywał a ledówka świeciła.

    Mam m.in. dobrego Metexa z True RMS - ciężko go oszukać.

    A poza tym to powymyślali jakieś kosinusy, moce bierne i czynne i
    ludziom mącą w głowach ;)
    A normalne liczniki kręciły się przez prawie 150 lat i było dobrze...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam