  • 31. Data: 2015-05-20 02:21:53
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 01:01:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    większość jest z kondensatorem i trzeba by znać cos fi a tego nie podają. Na jakiejś
    było napisane 140mA a wtyczkowy miernik mocy nic nie pokazywał a ledówka świeciła.

    > Mam m.in. dobrego Metexa z True RMS - ciężko go oszukać.
    >
    > A poza tym to powymyślali jakieś kosinusy, moce bierne i czynne i
    > ludziom mącą w głowach ;)
    > A normalne liczniki kręciły się przez prawie 150 lat i było dobrze...
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Dioda pobiera na przykład 100mA. I tyle musi pociągnąć z sieci jeśli jest zasilana
    przez kondensator. To jak sobie przemnożysz przez 230 to wyjdzie że ona 23W pobiera.
    A pobiera 300mW. Jak zasilisz przez opornik to ona pobierze 300mW a opornik 22,7W.
    Czaisz w czym myk? Dokąd nie będziesz wiedział jak jest przesunięte napięcie względem
    prądu to pomiar amperomierzem da tylko średni pobór prądu. Żeby poznać moc musisz
    wiedzieć przy jakim napięciu ten prąd płynął. Przy kondensatorze nie płynie przy 230V
    tylko przy niższym.

  • 32. Data: 2015-05-20 09:07:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-20 o 00:04, Adam pisze:
    > Ostatni zakup:
    > Samsung
    > Model Code: SI-M8W07SBD0EU
    > EAN: 8806085470781
    > Lumen output: 420
    > Power consumption: 6,5W
    > color temp.: 2700
    > CRI: 80
    > CBCP: 780cd
    > Beam angle: 40°
    > Starting Time> 0,3s
    >
    > odpowiednik 50W
    > cokół GU10

    Czyli zamiast halogenków. A zamiast zwykłych żarówek coś już wynalazłeś?

> [...]
    > kilku dni mogę dokonać dokładnych pomiarów pobieranego prądu i
    > temperatury obudowy. Ewentualnie mogę jeszcze spróbować zdjąć histogram

    Bez przesady ;) Nie kłopocz się. Bardziej mi na odczuciu zależy i
    bezpośrednim porównaniu barwy po wymianie ze zwykłej żarówki/halogenu na
    tego LEDa.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2015-05-29 13:19:02
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 09:07:32 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    >
    > Bez przesady ;) Nie kłopocz się. Bardziej mi na odczuciu zależy i
    > bezpośrednim porównaniu barwy po wymianie ze zwykłej żarówki/halogenu na

    Wczoraj znalazłem zamiennik do zwykłej żarówki z dużym gwintem. Kupiłem w biedronie
    po 16 zyli dwie sztuki ledówek wyglądających jak zwykle żarówki. Nazywają się PILA (
    że niby tutaj zrobione chociaż kod kreskowy co innego mówi). 6W odpowiednik 40W. One
    nie dość że wyglądają jak zwykle żarówki w szklanej matowej bańce to jeszcze według
    mnie świecą jak zwykłe matowe żarówki czterdziestki. Pobierają równo 6W, zmierzone
    wtyczkowym miernikiem mocy.

  • 34. Data: 2015-05-29 14:27:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 13:19, k...@g...com pisze:
> [...]
    mnie świecą jak zwykłe matowe żarówki czterdziestki. Pobierają równo 6W, zmierzone

    Hmm... zerknę, dzięki. Co prawda 40 W to trochę mało, ale może jakieś
    zastosowanie się znajdzie ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /