  • 11. Data: 2009-02-24 19:10:01
    Temat: Re: Zarówki halogenowe w duzej bance.
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Pojęcia nie mam, ale nie byłoby chyba źle, gdyby jakiś gaz dobrze
    przewodzący ciepło - ale czy jest taki w ogóle?

    T.

  • 12. Data: 2009-03-06 22:38:43
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 20:10:01 +0100, Tomasz Nowicki
    <t...@s...com> wrote:

    >Pojęcia nie mam, ale nie byłoby chyba źle, gdyby jakiś gaz dobrze
    >przewodzący ciepło - ale czy jest taki w ogóle?

    Ale dlaczego dobrze przewodzący? Przecież im więcej ciepła ucieka do
    otoczenia tym większy prąd musi płynąć przez żarnik żeby utrzymać
    wymaganą temperaturę do świecenia... Klasyczne żarówki małej mocy
    (bodajże do 40W) są produkowane jako próżniowe i w związku z tym
    posiadają większą sprawność niż te które są "gazowane", więc wydaje mi
    się, że najlepiej byłoby umieścić taki halogen w "termosie"... ;-)

    --
    A.