  • 1. Data: 2010-03-28 19:48:18
    Temat: Zasobnik c.w.u. ile czasu powinien trzymać ciepło
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    Zasobnik c.w.u. ile czasu powinien trzymać ciepło ? Czy są na to jakieś
    normy, parametry producentów, jak to szacować?

    Zakładamy, że napełniamy zasobnik do 55 stopni. Ile czasu ta woda będzie
    miała powyżej 40 stopni bez jej poboru? Chodzi o samoistne wychładzanie.
    Może przykłady ?

  • 2. Data: 2010-03-28 20:08:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Mar, 21:48, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > miała powyżej 40 stopni  bez jej poboru? Chodzi o samoistne wychładzanie.

    Przeciez to zalezy od zbiornika, jego wielkosci i izolacji.
    "Standardowy" 300l z ociepleniem z pianki 5cm ma straty bodaj rzedu
    3-4kWh / dobe, czyli temperatura bedzie spadac o ok 8-10stC / dobe.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-03-28 20:18:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    >"Standardowy" 300l z ociepleniem z pianki 5cm ma straty bodaj rzedu
    >3-4kWh / dobe, czyli temperatura bedzie spadac o ok 8-10stC / dobe.

    Właśnie takich informacji szukam, bo producenci nie podają. Może masz źródła
    ? Mnie coś szybciej woda się robi zimniejsza. Galmet.

  • 4. Data: 2010-03-28 20:24:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Mar, 22:18, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Właśnie takich informacji szukam, bo producenci nie podają. Może masz źródła
    > ? Mnie coś szybciej woda się robi zimniejsza. Galmet.

    wartosci dobowych strat ciepla zakladajac temperature wewnetrzna i
    zewnetrzna :) Chyba kazdy producent takie cos podaje! Tak czy inaczej
    warto taki zbiornik zaizolowac dodatkowo - chocby 10cm welna
    mineralna. Nie bedzie zbyt pieknie ale mozna ograniczyc kilkukrotnie
    straty ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-03-28 20:49:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > Właśnie takich informacji szukam, bo producenci nie podają.

    nie podają bo strata zależy od różnicy temperatur, skąd mają wiedzieć gdzie
    ty to postawiłeś. Potrzebujesz temperature otoczenia, temp. początkową wody
    w zbiorniku, powierzchnię zbiornika, grubość i z czego zrobiona izolacjia.
    Da sie policzyć :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-03-28 21:38:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > gdzie ty to postawiłeś. Potrzebujesz temperature otoczenia, temp.
    > początkową wody w zbiorniku, powierzchnię zbiornika, grubość i z czego

    Mogli dać wykres z krzywymi, a nie dali nic. Słowa nie ma na ten temat.

  • 7. Data: 2010-03-28 23:22:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Mar, 23:38, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Mogli da wykres z krzywymi, a nie dali nic. S owa nie ma na ten temat.

    Az dziwne.. Jaki to masz dokladnie model ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-03-29 06:17:17
    Od: Mak Sym <m...@t...pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > Az dziwne.. Jaki to masz dokladnie model ?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Elektromet 140l, izolowany, do wewnątrz - strata 2,8 kWh godziny na dobę
    wg tabliczki znamionowej. Temp. max (?) wg tabliczki 80 st.C.

    Pzdr!

    Mak Sym

  • 9. Data: 2010-03-29 06:48:26
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

> [...]
    >
    > Właśnie takich informacji szukam, bo producenci nie podają. Może masz
    > źródła ? Mnie coś szybciej woda się robi zimniejsza. Galmet.

    zapewne masz cyrkulację ciepłej wody :)

  • 10. Data: 2010-03-29 09:15:29
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 21:48:18 +0200, kiki napisał(a):
    > Zakładamy, że napełniamy zasobnik do 55 stopni. Ile czasu ta woda będzie
    > miała powyżej 40 stopni bez jej poboru? Chodzi o samoistne wychładzanie.
    A jaka jest temperatura otoczenia?
    Mam zbiornik z 7 cm pianki a jednak temperatura otoczenia ma znaczenie.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/