  • 21. Data: 2017-06-29 04:31:08
    Temat: Re: Zbrojenie nadproża/belki nad oknem narożnym
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.06.2017 10:02, Adam Sz. wrote:
> [...]
    łączyć bezpośrednio beton-beton ze stropem, czy jakiś pustak pójdzie między to
    jeszcze ?
    jednolicie ze stropem - jak przyjechała pompa do betonu - to zalali mi za jednym
    zamachem wszystkie słupy, nadproża, stropy.

    > Beton jest mocny tylko na sciskanie. To, ze belka ma metr wysokosci nie
    > znaczy, ze jest pancerna i niezniszczalna bo bez stali po prostu
    > peknie gora i sie zlamie :) Poprawne zbrojenie to podstawa, to jest
    > konstrukcja zelbetowa, a nie betonowa :-)
    > pozdr.

    Trzeba majstra pogonić z estetyką ale ogólnie zagina więc wie co robi.
    Może nie ma zbrojarza, który to umie zrobić.

  • 22. Data: 2017-06-29 08:36:31
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 23:29:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie podoba mi sie, ze patrzac od lewej leca ladnie trzy prety, a potem
    > nagle robia sie z nich trzy :P
    >
    > https://scr.pgr.pl/2017/06/2017-06-28_23-28-59-61641
    .png

    > Tam przeciez tez maja byc cztery prety gora?

    Adam, i tu i tu 4 pręty, tylko po prawej, w rogu belki jeden pręt poszedł troche
    niżej i go nie widać. Zaraz potem jest już na wysokości reszty prętów.
    tutaj to widać...
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIMzhsYmx
    VRlM3VmM/view

    Belka ma mieć 20cm grubości i 4pręty fi16 i chce tam wcisnąć jeszcze choć 1 pręta w
    miejscach, o których wspominałeś - gdzie belka jest najbardziej narażona na pękanie.

    Aha tą belke mam wylać od razu ze stropem:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIc18xN0J
    0aUlKb0k/view
    w jakiej kolejności to lać? Wpierw strop potem reszte i na koniec wrócić do tej belki
    i ją dolać?.

    Ogolnie miałem taki plan:
    1) zalać wszystkie nadproża i belki (do wysokości dolnego poziomu stropu)
    2) zalać cały strop
    3) zalać tą belke co wyżej (ona wystaje nad strop)

    Dzieki

  • 23. Data: 2017-06-29 10:57:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 08:36:33 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    niżej i go nie widać. Zaraz potem jest już na wysokości reszty prętów.

    OK :)

    > Belka ma mieć 20cm grubości i 4pręty fi16 i chce tam wcisnąć jeszcze choć 1 pręta w
    miejscach, o których wspominałeś - gdzie belka jest najbardziej narażona na pękanie.

    Prawidłowo - masz tam sporo miejsca, dołóż spokojnie ze dwa pręty. Im wyżej,
    tym lepiej - ale lepiej zachować otulinę :)

> [...]
    0aUlKb0k/view
    > w jakiej kolejności to lać? Wpierw strop potem reszte i na koniec wrócić do tej

    Tak bym zrobił. Ale nawet jak wylejesz odrazu to się uda - tylko operator
    pompy niech ciśnienie trochę zmniejszy :) Podobnie leje się schody (choć
    fakt, że są trochę niższe niż wysokość tej belki).

    > Ogolnie miałem taki plan:
    > 1) zalać wszystkie nadproża i belki (do wysokości dolnego poziomu stropu)
    > 2) zalać cały strop
    > 3) zalać tą belke co wyżej (ona wystaje nad strop)

    U mnie generalnie wszystkim rządził majster ale ekipa od betonu na strop
    przyjeżdżała m.in. z listwą wibracyjną i oni sami z doświadczenia wiedzieli
    co gdzie i jak najpierw wylać, żeby było dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-06-29 11:05:36
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-06-28 09:25, Adam Sz. pisze:

    > Ale kaszana. Prety maja byc w gornej czesci - jak najblizej gornej
    > powierzchni belki. Im wiecej ich tam zmiescisz tym bedzie belka
    > mocniejsza. Miedzy pretami trzeba zostawic ~2cm luzu na otuline betonu.
    > Kazdy pret umieszczony ponizej bedzie oslabial belke. Pozatym taka kaszane
    > jak na zdjeciu nie zalejesz poprawnie betonem bo sa za male przestrzenie
    > miedzy pretami.
    > pozdr.

    Nie rozumiem. Jesli belka jest podparta na koncach i obciazana
    na srodku w dół, to dlaczego pręty przy górnej powierzchni a nie dolnej?

    pozdr
    --
    A S

  • 25. Data: 2017-06-29 11:15:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 11:05:38 UTC+2 użytkownik A S napisał:

    > Nie rozumiem. Jesli belka jest podparta na koncach i obciazana
    > na srodku w dół, to dlaczego pręty przy górnej powierzchni a nie dolnej?

    Belki (bo są dwie) są podparte tylko z jednej strony. Z drugiej wiszą
    w powietrzu. Dlatego zbrojenie górą :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-06-29 11:17:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    A kiki nie kazal wszystkiego rozebrac, swiat sie konczy:)

    b.

  • 27. Data: 2017-06-29 12:30:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez znaczenia w budownictwie jednorodzinnym. Nie wiem jakie w budownictwie sa
    wspolczyniki bezpieczenstwa. Ale podejrzewam ze podobne jak w mechanice. W mechanice
    sa na poziomie 1,2-1,5. Gdyby w budownictwie jednorodzinnym trzymac sie norm to
    betonu by szla polowa. Ale beton musialby byc dobry i zbrojenie robione prawidlowo. Z
    betonem mniejszy problem bo mozna zamowic w wytworni. Ze zbrojeniem ciezko bo robione
    jest na miejscu przez ludzi ktorym rysunki techniczne w pracy nie przeszkadzaja. A
    zwrocic uwage to sie pogniewaja i sobie pojda.

  • 28. Data: 2017-06-29 14:46:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2017 11:17, Budyń wrote:
    > A kiki nie kazal wszystkiego rozebrac, swiat sie konczy:)

    Jeszcze nie zalane :-) Da się poprawić i pamiętać o zawibrowaniu betonu
    wibratorem do tego przeznaczonym.

  • 29. Data: 2017-06-29 17:32:44
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-06-29 11:15, Adam Sz. pisze:

    > Belki (bo są dwie) są podparte tylko z jednej strony. Z drugiej wiszą
    > w powietrzu. Dlatego zbrojenie górą :)
    > pozdr.

    AAA! Wszystko jasne. Nie doczytałem ze narożna
    i już posądzałem Cię o kompletny dyletantyzm.
    To by była rewolucja na grupie :)

    pozdr serd
    --
    A S

  • 30. Data: 2017-06-29 17:43:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2017 17:32, Andrzej S wrote:

    > AAA! Wszystko jasne. Nie doczytałem ze narożna
    > i już posądzałem Cię o kompletny dyletantyzm.
    > To by była rewolucja na grupie :)
    >
    > pozdr serd

    Zbroi się tam gdzie występuje rozciąganie.