  • 1. Data: 2022-02-02 14:53:33
    Temat: Zderzenie z rzeczywistością: budowa na zgłoszenie
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Jakby ktoś się zastanawiał nad budową czegokolwiek na zgłoszenie to
    proponuję wiadro zimnej wody wylać na łeb. Nie przed tylko zamiast.

    Myślałem, że wystarczy zgłoszenie ze szkicem budynku jaki chcę postawić.
    Nie. Przyłącze kanalizacyjne czy wodne? pociągniesz sobie rurkę po
    działce? nie. Musisz zgłosić. Zgłaszasz, ale tu już nie wystarczy szkic.
    Musisz zrobić projekty przyłączy przez człowieka posiadającego stosowne
    lejce. Nawet jeśli tę rurkę możesz własnymi siłami wkopać sobie
    samodzielnie na dystansie 10 metrów to i tak musisz mieć kwit. Inaczej
    robisz samowolę budowlaną...

    Budowa czegokolwiek prostopadłościennego z dachem na zgłoszenie w
    praktyce nie istnieje. Chcesz postawić choćby altanę? Musisz mieć
    projekt zagospodarowania działki:)))) oczywiście zrobiony przez
    projektanta z lejcami....

    W jednym urzędzie potrafią różnie interpretować wymagania. Jedna mówi
    tak, druga (z tego samego pokoju) inaczej. Pomiędzy pokojami jeszcze
    większe różnice a pomiędzy różnymi starostwami przepaść.

    nosz wa mać.

    Nienawidzę biurwokracji.

  • 2. Data: 2022-02-02 15:04:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-02-2022 o 14:53, sirapacz pisze:
> [...]
    > lejce. Nawet jeśli tę rurkę możesz własnymi siłami wkopać sobie
    > samodzielnie na dystansie 10 metrów to i tak musisz mieć kwit. Inaczej

    Mozesz zglosic od razu z przylaczami, wtedy nie bedzie trzeba ponawiac
    zgloszenia.

  • 3. Data: 2022-02-02 15:07:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Myślałem, że wystarczy zgłoszenie ze szkicem budynku jaki chcę postawić.
    > Nie. Przyłącze kanalizacyjne czy wodne? pociągniesz sobie rurkę po

    Nie musisz.
    Co innego gazowe.

  • 4. Data: 2022-02-02 19:02:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie musisz.
    > Co innego gazowe.

    tak myślałem, ale jednak musisz....

  • 5. Data: 2022-02-02 19:03:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mozesz zglosic od razu z przylaczami, wtedy nie bedzie trzeba ponawiac
    > zgloszenia.

    pod warunkiem, że posiadasz projekt przyłącza zrobiony przecz człowieka
    z lejcami

  • 6. Data: 2022-02-02 19:31:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 2 lutego 2022 o 19:01:02 UTC+1 sirapacz napisał(a):

    > tak myślałem, ale jednak musisz...
    Rok 2007 więc tereaz nie wiem ale:
    Też mi wmawiali że na wodę i kanalize projekt muszę mieć i inne związane z tym
    pieczątki.
    U mnie było tak że do mojej chaty od nitek wod-kan wodociągowych 400 m kopania w
    prywatnej( mojej drodze)
    Cuda wymyślali m.in jakiś hydrant itp, pozwolenia pieczątki.
    Z pół roku się z nimi wtedy kopałem ale wyszło ostatecznie że sam mogę te rury
    zakopać , Oni tylko przed zasypaniem muszą sprawdzić czy np lewych podlaczen nie
    zrobiłem itp.
    Wykop zasypałem pi ich wizycie później geodeta naniósł to na mapy i tyle.
    Koszt geodety wtedy 200zl

  • 7. Data: 2022-02-02 19:52:16
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2022 o 14:53, sirapacz pisze:
    [...]
    W jednym starostwie zgłaszałem budynek gospodarczy.
    Szkice na kartce papieru milimetrowego budynku, rzut pomieszczeń.
    Poszło

    W drugim starostwie, ktoś przyłożył kątomierz i wyszła niezgodność opisu
    z rysunkiem. Na rysunku kąt dachu to 40st, na opisie 42.
    Do poprawy.

    W trzecim starostwie zgłaszałem posadowienie blaszaka 3m x 5m.
    Masakra. Otrzymałem pismo, że mam wniosek uzupełnić o 8 pkt
    - dostarczyć WZ (dla działki był uchwalony MPZP)
    - oświadczyć, że w garażu nie będę składował materiałów łatwopalnych
    - opis procedury budowy
    - raport oddziaływania na środowisko !!!
    - dodatkowe rzuty
    - coś o kierowniku budowy

    Także, co starostwo to inne wymagania, a prawo podobno to samo.

  • 8. Data: 2022-02-03 08:25:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-02-2022 o 19:02, sirapacz pisze:

    > tak myślałem, ale jednak musisz....

    Sprawdzałem w przepisach - nie musisz.

  • 9. Data: 2022-02-03 11:25:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sprawdzałem w przepisach - nie musisz.

    podpowiesz gdzie szukać szczegółowych przepisów zawierających wymogi?

  • 10. Data: 2022-02-03 11:43:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-02-2022 o 11:25, sirapacz pisze:

    > podpowiesz gdzie szukać szczegółowych przepisów zawierających wymogi?

    Te "wymogi" to najczęściej widzimisie urzędasów.

    Generalnie to co wymaga zgłoszenia, jest opisane w prawie budowlanym, to
    co nie wymaga najczęściej też.

    https://muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/no
    we-prawo-budowlane-co-sie-zmienilo-w-2020-r-aa-zK3Q-
    kLbD-cFo1.html

    I konkretnie bez zgłoszenia możesz robić przyłącza, na podstawie art.
    29a ustawy Prawo budowlane.