  • 1. Data: 2015-11-29 14:31:36
    Temat: Zima a malowanie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Postawilem wiate drewniana z drewna "budowlanego" - sosnowe deski calowe i
    3 cm oraz slupki z modrzewia 10x10.
    Pisze "budowlanego", bo bylo mokre, jak cale drewno w skladach.

    Z malowaniem na razie nie zdazylem - zapuszczone drewnochronem zostaly na
    razie tylko miejsca styku elementow i inne, gdzie dostep byl wylacznie na
    etapie budowy. Laty pod dach z onduliny sa zaimpregnowane.
    I teraz pytanie - warto zaczekac z malowaniem do przedniosnia, az calosc
    przeschnie na zimowym powietrzu?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-11-29 15:57:57
    Temat: Re: Zima a malowanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 14:30:20 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > etapie budowy. Laty pod dach z onduliny sa zaimpregnowane.
    > I teraz pytanie - warto zaczekac z malowaniem do przedniosnia, az calosc
    Pomalowana czy nie pomalowana wiata przetrwa tyle samo.
    Malowanie to czynność estetyczna w przypadku wiaty więc poczekaj do wiosny.

  • 3. Data: 2015-11-29 17:28:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2015 06:57:57 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Pomalowana czy nie pomalowana wiata przetrwa tyle samo.

    Nie zgodze sie. Modrzew jest odporny na grzyba i robactwo, ale sosna bez
    zabezpieczenia moze po paru latach sie poddac.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2015-11-29 17:49:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 17:27:17 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Nie zgodze sie. Modrzew jest odporny na grzyba i robactwo, ale sosna bez
    > zabezpieczenia moze po paru latach sie poddac.
    To maluj jak tak uważasz.
    2 godz temu wróciłem z mojej rodzinnej wiochy, konkretnie z mojego rodzinnego domu
    który teraz po śmierci babci jest niezamieszkały i teraz muszę tego doglądać. Pewnie
    blisko 1000m2 różnych obór i stodół+ dom tam pod dachem jest. Wszystko przedwojenne,
    poniemieckie. Pomijam konstrukcje dachowe bo to pod dachówką wiec osłoniete. Ale
    przed jedną ze stodół jest takie zadaszenie- na oko ponad 100m2 "wiaty". Gwarantuję
    że tamte belki od lat 80-tych niczym malowane nie były, (wcześniej pewnie od wojny
    też).
    Stoją i stać będą jeszcze długi czas zapewne

  • 5. Data: 2015-11-29 19:18:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2015 08:49:39 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > To maluj jak tak uważasz.

    Ja nie pytalem o sensownosc samego malowania, tylko czy nie lepiej wyczekac
    do wiosny, az drewno podeschnie.

    > tamte belki od lat 80-tych niczym malowane nie były, (wcześniej pewnie od wojny
    też).
    > Stoją i stać będą jeszcze długi czas zapewne

    Jakbym mial wiate z belek, to bym sie nie przejmowal, ale to sa deski...

    U mnie swierkowe sztachety ogrodzenia wytrzymaly jakies 20 lat. Zalatwilo
    je slonce i deszcz, mimo ze byly pare razy malowane.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl