  • 1. Data: 2023-08-25 11:32:52
    Temat: Znowu gaz staniał
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://energia.rp.pl/gaz/art38997991-gaz-w-europie-
    mocno-tanieje-kolejny-ogromny-spadek-cen
    Mnie to rybka bo gazu nie mam. Ale jak ktoś wydał kilkadziesiąt tysięcy ja
    fotowoltaikę i pompę ciepła to może czuć sie troszeczkę wyjebany na kasę.

  • 2. Data: 2023-08-25 12:47:32
    Temat: Re: Znowu gaz staniał
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 25 August 2023 at 11:32:54 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    fotowoltaikę i pompę ciepła to może czuć sie troszeczkę wyjebany na kasę.

    Kontrakty na gaz mają dzisiaj ujemną wartość, czyli możesz kupic cały tankowiec za
    frico, bo nie ma zbytu latem

    Ale to nie znaczy, że zimą w Polsce gaz nie będzie droższy o 100% 2024 vs. 2023
    bo rynkiem rządzą monopole.

  • 3. Data: 2023-08-25 13:25:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    fotowoltaikę i pompę ciepła to może czuć sie troszeczkę wyjebany na kasę.

    Powiedz to mojej teściowej która buliła w sezonie 8 zeta za m3. Na pewno
    się ucieszy że jakiś ciołek w internecie pisze że gaz tani :]

    L.

  • 4. Data: 2023-09-10 05:41:50
    Od: Robek <r...@w...pl>

    W dniu 2023-08-25 13:25, Lisciasty pisze:
    mocno-tanieje-kolejny-ogromny-spadek-cen

    > Powiedz to mojej teściowej która buliła w sezonie 8 zeta za m3. Na pewno
    > się ucieszy że jakiś ciołek w internecie pisze że gaz tani :]

    Taaa gaz tani, mnie teraz to wychodzi po 17 z groszami za metr, a
    jeszcze obajtek chciał żebym płacił po ~500/8zł za metr w przedpłatach.

    Robek

  • 5. Data: 2023-09-10 07:50:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 05:41:34 UTC+2 Robek napisał(a):
    mocno-tanieje-kolejny-ogromny-spadek-cen

    > Taaa gaz tani, mnie teraz to wychodzi po 17 z groszami za metr,
    17 czego za metr?

    > jeszcze obajtek chciał żebym płacił po ~500/8zł za metr w przedpłatach.
    Napisz proszę tak aby było wiadomo o co chodzi.
    Ps z ostatniej fucktury M3 gazu to ok 5zl czyli 1kWh ok 45gr

  • 6. Data: 2023-09-10 14:35:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Sep 2023 22:50:56 -0700 (PDT), Kris

    > Ps z ostatniej fucktury M3 gazu to ok 5zl czyli 1kWh ok 45gr

    Tyle to wychodzi przy współczynniku z gazowni, realnie końcowo po
    sprawności kotła itp. jest w porywach 9kWh z m3 czyli 0,55. Gdybym dzisiaj
    korzystał z prądu sieciowego na rzecz grzania PC, to wychodzi mi nadal
    mniej, bo w porywach 0,25zł/kWh. Ale mam PV, fhuj prądu narobione (w
    minionym roku wyprute 11MWh z czego 4000kWh idzie na PC gdy grzeję do 23sC
    w domu) i to kosztowało mnie 190 zł (w stosunku do 160zł w poprzednim
    roku).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2023-09-10 15:00:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 14:35:30 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Sat, 9 Sep 2023 22:50:56 -0700 (PDT), Kris
    > Tyle to wychodzi przy współczynniku z gazowni, realnie końcowo po
    > sprawności kotła itp. jest w porywach 9kWh z m3 czyli 0,55.
    Pewnie masz racje
    > Gdybym dzisiaj
    > korzystał z prądu sieciowego na rzecz grzania PC, to wychodzi mi nadal
    > mniej, bo w porywach 0,25zł/kWh.

    Masz COP min. 4 średniorocznie?
    >) i to kosztowało mnie 190 zł (w stosunku do 160zł w poprzednim
    > roku).
    Plus kilkadziesiąt tysięcy wydane na PV

  • 8. Data: 2023-09-10 16:20:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > minionym roku wyprute 11MWh z czego 4000kWh idzie na PC gdy grzeję do 23sC
    > w domu) i to kosztowało mnie 190 zł (w stosunku do 160zł w poprzednim

    Juz się dobierają do dup tych co sobie za duzo pradu narobili. Na początek tysiac
    kary, potem wykasowanie nadwyzki ponad to co można było zrobić na legalnie zgłoszonej
    instalacji na koniec przejscie z magazynowania na sprzedaz. O ile ZE wyrazi zgodę.

  • 9. Data: 2023-09-10 21:44:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 06:00:01 -0700 (PDT), Kris

    > Masz COP min. 4 średniorocznie?

    Mam gruntówkę, DZ nigdy, mimo że miałem dobiegi odkryte
    (w tym roku w końcu zakopałem przy okazji robienia kostki
    to powinno być lepiej), nie zjeżdżało poniżej +3sC, więc
    mam wyższy COP, spokojnie w okolicach 4,5 i to, przypominam,
    przy grzaniu domu do absurdalnych 23sC gdzie już przy 21sC
    się ze mnie leje.

    > Plus kilkadziesiąt tysięcy wydane na PV

    10kWp kosztowało mnie 16 tys., z czego na rzecz PC jest
    potrzebna mniej niż połowa. Przy aktualnym wzroście cen
    prądu po 3 latach już się zwróciło. Podobnie druga połowa
    na której jeździ PHEV, bo 20 tys. km rocznie kosztuje mnie
    drugie 190 zł (zamiast 16-20 tys. za paliwo). I tak przez
    kolejne 12 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2023-09-15 05:48:57
    Od: Robek <r...@w...pl>

    W dniu 2023-09-10 07:50, Kris pisze:
    mocno-tanieje-kolejny-ogromny-spadek-cen

    > 17 czego za metr?

    Czym płacisz w tekturolandii?
    Faktura jest na ~71zł za 4m3 co miesiąc.

    > Napisz proszę tak aby było wiadomo o co chodzi.
    > Ps z ostatniej fucktury M3 gazu to ok 5zl czyli 1kWh ok 45gr

    obajtek chciał brać po ~525zł co 2 miesiące za zużycie ~8m3 gazu.
    Musiałem przejść na rozliczenia co miesiąc i inną taryfę, chyba kur..y
    na wybory sobie zbierali.
    Robek