  • 21. Data: 2012-05-04 10:48:04
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8659f45b-058c-41ca-a011-36f8fab6d138@m10g2000vb
    b.googlegroups.com...
    On 4 Maj, 07:37, robertr <e...@o...pl> wrote:
    > Zachęcony krytycznymi uwagami szanownych forumowiczów jeszcze raz
    > dokonałem pomiarów prądu, co niektórych urządzeń (poprzednie chyba
    > były niestaranne):

    Podaj model miernika. Coś mi się widzi że ty bez cosinusa fi to mierzysz
    więc zwykłe VA.

    Marek

  • 22. Data: 2012-05-04 12:06:22
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 4 Maj, 10:16, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Wiesz kolego nie chcę cię obrażać ale ten mierniczek wsadź sobie w buty :)
    > A to dlatego że moc elektryczna za którą płacimy to jest iloczyn napięcia,
    > prądu
    > oraz przesunięcia fazowego między nimi czyli cos fi, dlatego sam pomiar
    > prądu
    > nie wystarczy aby określić moc, najlepiej to widać na pompce podałeś że
    > bierze 5A,
    > to wg twojego pomiaru moc jej powinna wynosić 230V*5A=11,5kW i tyle ona
    > bierze
    Kolega to w jakiej szkole się edukował?
    Szkoda gadać.

  • 23. Data: 2012-05-04 12:12:24
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 4 Maj, 10:48, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    m10g2000vbb.googlegroups.com...

    > Podaj model miernika. Coś mi się widzi że ty bez cosinusa fi to mierzysz

    Mam świadomość, że Cosinusa fi nie uwzględniam - pomiar PC mam chyba
    przez to zawyżony powinno być ok 1 kW.
    Zwróć uwagę, że dla porównania sprawdziłem wentylator (tam też może
    być jakiś Cos fi, i pomiar żarówki - raczej bez cos fi i wyniki
    wychodzą zupełnie przyzwoite.
    Zwracam tylko uwagę na problem. Od lat obserwuję zwiększające się
    zużycie energii elektrycznej w domu - niby żarówki energooszczędne etc
    a tu ni jak zejść z zużyciem. Tylko gadżetów w domu przybywa....

  • 24. Data: 2012-05-04 12:34:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >Mam świadomość,
    Ja jak zmierzę przeciętny zasilacz impulsowy bez obciążenia to mi wychodzi
    przykładowo 232V 0,02A ale cos fi 0,06. Gdyby nie uwzględnić cos fi to
    zupełnie co innego wychodzi, prawda?

    Zwykłym miernikiem mierząc napięcie i prąd bez znajomości cosinusa nie ma to
    sensu. Musisz uwzględnić cosinus gdyż płacisz w rachunkach za moc czynną a
    moc bierna cię nie interesuje. Interesuje ona energetyków bo grzeje im
    przewody :)

    >Zwracam tylko uwagę na problem. Od lat obserwuję zwiększające się
    >zużycie energii elektrycznej w domu - niby żarówki energooszczędne etc
    >a tu ni jak zejść z zużyciem. Tylko gadżetów w domu przybywa....

    Są akurat teraz w lidlu watomierze które mierzą co trzeba. Kup sobie, warto,
    to tylko niecałe 40zł. Porównywałem jego wskazania z miernikiem mocy i
    powiem że dość przyzwoicie poprawnie to to wskazuje.

    Marek

  • 25. Data: 2012-05-04 12:40:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 12:06:22 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > Kolega to w jakiej szkole się edukował?
    > Szkoda gadać.
    Polecam przeczytać a potem się wymądrzać
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_czynna

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2012-05-04 12:42:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 10:19:40 enemyunknown <r...@g...com>
    napisał(a):

    > Przyjąłem do obliczeń 50gr/kWh. Kwoty niby małe, ale jak się wszystko
    > posumuje i przemnoży przez 12 miesięcy, to się coś tam już uzbiera.
    > Zwłaszcza ten dzwonek bezprzewodowy robi wrażenie. Ja za dzwoniek
    > przewodowy zapłaciłem 20 zł ;))
    Ale to są bzdury, mocy nie mierzy się mierząc tylko prąd z sieci
    mierniczkiem marketowym.
    Popatrz co post wyżej napisałem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2012-05-04 12:44:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 12:34:15 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ma to sensu. Musisz uwzględnić cosinus gdyż płacisz w rachunkach za moc
    > czynną a moc bierna cię nie interesuje. Interesuje ona energetyków bo
    To samo mu napisałem, to się jeszcze wymądrza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2012-05-04 12:54:48
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 4 Maj, 12:42, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ale to są bzdury, mocy nie mierzy się mierząc tylko prąd z sieci
    > mierniczkiem marketowym.
    > Popatrz co post wyżej napisałem.

    No dobra, ale ja nie jestem elektrkiem. O co chodzi z tym cos fi ?

  • 29. Data: 2012-05-04 13:22:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    >No dobra, ale ja nie jestem elektrkiem. O co chodzi z tym cos fi ?

    Jak nie jesteś elektrykiem to trudno może być wytłumaczyć. Bo wytłumaczyć to
    zjawisko zaczyna się od wytłumaczenia zasady działania kondensatora, cewki
    oraz czystej rezystancji w układach prądu przemiennego . Przejść trzeba
    przez schemat zastępczy kondensatora, cewki, rezystora, umieć wyliczyć albo
    choć rozrysować wektorowo rozkład prądu i napięcia aby móc wskazać palcem
    miejsce gdzie schował się cosinus fi a gdzie sinus fi oraz czy układ ma
    charakter pojemnościowy czy indukcyjny, pociągnąc palcem po wektorze mocy
    czynnej pozornej i biernej. Póki co potrafisz zmierzyć miernikiem moc
    pozorną.

    Może ci to coś da... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic434099.html
    Wydaje się być dość oficjalnie wyjaśnione.

    Marek

  • 30. Data: 2012-05-04 16:29:09
    Od: <news>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał:

    >Polecam przeczytać a potem się wymądrzać
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_czynna

    Poczytaliśmy, nic nowego.
    Pozostaje pytanie, kolega w jakiej szkole się edukował?