  • 1. Data: 2010-08-03 19:28:02
    Temat: buła na panelach...
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, panele były układane rok temu.
    Od okoła marca w jednym miejscu zaczeło robić się wybrzuszenie.
    Panele w tym miescu po nadepnięciu uginają się i strzlają...co bardzo mnie
    wkurza bo zawsze byłem przeciwnikiem paneli a jednak dałem sie na nie
    namówić....

    Dylatacja była zachowana (prawie na szerokość listwy progowej).\

    Problem wystepuje tylko w 1 miejscu i wydaje mi się, ze wpływ na to może
    mieć akwarium, które stoi obok...
    Czy jest to możliwe, że akwarium ważące około 250kg naciskając na podłgę na
    powierzchni ok 40cm x 40cm spowodowało takie odkształcenie paneli? Może ma
    na to też wpływ że jest to na wejściu do pokoju? -> tym samym moze
    panele/podkład w tym miejscu się "udeptał"?

    Jak to naprawić?
    Wylać wodę, przestawić akwarium??
    Dodam, że nigdy nie wylała sie na panele woda itp?

    -----
    uciu

  • 2. Data: 2010-08-03 20:34:04
    Temat: Re: buła na panelach...
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Sie, 21:28, "uciu" <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak to naprawić?
    > Wylać wodę, przestawić akwarium??
    > Dodam, że nigdy nie wylała sie na panele woda itp?

    Sprawdz czy masz dylatacje. Zapewne nie i dlatego tak sie robi.
    Co do akwarium to raczej przy takiej wielkosci nie ma zanaczenia.
    Panele jako podloga plywajaca musi sie rozprezac. jesli to rozprezenie
    zatrzymasz to spuchnie w jednym miejscu.
    Przypadek ktory opisujesz mialem taki sam gdy na progu przycialem
    panel bez szczeliny dylatacyjnej. Zima bylo fajnie ale latem
    wybrzuszylo sie. Wzialem i zrobilem wieksza szczeline i po klopocie.
    radze spojrzec na to z tej perspektywy.

  • 3. Data: 2010-08-03 22:21:58
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Sprawdz czy masz dylatacje. Zapewne nie i dlatego tak sie robi.

    :-)

    a co masz pod panelami, może panele pod akwarium ugięły się i ubiły
    podkład, teraz nie ma jednej płaszczyzny podłogi i jak w jednym
    miejscu opadło, to w drugim podnosi...
    poza tym taki ciężar może blokować w tym miejscu "pływanie" podłogi i
    powstają naprężenia
    moja rada:
    wytnij fragment paneli pod akwarium i połóż tam terakotę, jak ładnie
    dobierzesz wszystko, to będzie to ciekawie wyodrębniało kącik
    akwarystyczny :-)
    ja planuję akwarium, ale ważące około 1 tony i będę właśnie coś
    takiego kombinował...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-08-04 09:49:33
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    .googlegroups.com...

> [...]

    a co masz pod panelami, może panele pod akwarium ugięły się i ubiły
    podkład, teraz nie ma jednej płaszczyzny podłogi i jak w jednym

    -----------------------------

    bez przesady
    mam panele,a na nich w różnych miejscach szafy przesuwne (szyny kręcone do
    podłogi) i akwarium 375l posadowione na dębowej komodzie (czyli jakieś
    400-500kg)
    panele sie nie podnoszą ani nie opadają. autor pisze że to na wejściu do
    pokoju. ja zaczął bym poszukiwania przy futrynie. na 99% gdzieś tam brakuje
    dylatacji.

  • 5. Data: 2010-08-04 21:05:11
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > panele sie nie podnoszą ani nie opadają. autor pisze że to na wejściu do
    > ja zaczął bym poszukiwania przy futrynie. na 99% gdzieś tam brakuje
    > dylatacji.

    odkręciłem narożniki i listwe progową... i wszędzie jest dylatacja:-/

    może po prostu panele się w tym miejscu "ubiły", a raczej nie panele a taka
    zielona mata, która jest pod nimi?
    dodatkowo dociska z boku akwarium wiec podłoga nie ma jak pracować?

    aha, z wczesniejszego pomysłu położenia płytek pod akwa raczej nie bede
    korzystał:-)
    Już wole pomeczyc sie jeszcze 2 lata i wypierniczyć panel:-)

    uciu