  • 1. Data: 2010-08-03 19:31:16
    Temat: rurki miedziane
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Powiedzcie - czy to normalne ze w miedzianych rurach zalanych betonem
    robia sie dziury ?

    Beton wydaje mi sie malo agresywny, miedz z kolei dosc odporna, myle
    sie i trzeba bylo izolowac, czy to jakies najwyraznie zle rurki byly ?

    J.

  • 2. Data: 2010-08-03 20:20:21
    Temat: Re: rurki miedziane
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    U siebie w pracy mialem kilka razy przypadek pekniecia rurki miedzianej
    spowodowanej korozja miedzi.
    Nie wiem co to za zjawisko, ale po przecieciu rurki bylo widac wzery od
    wewnatrz rury.
    Rurki zwykle byly od CWU (czyli normalna woda pitna).
    Instalacja ma 11 lat.

    K.S.

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2010-08-03 22:24:19
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 3 Sie, 21:31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Powiedzcie - czy to normalne ze w miedzianych rurach zalanych betonem
    > robia sie dziury ?

    ale dziury w rodzaju wżerów czy pęknięcia?
    jak to drugie, to pewnie naprężenia rur sztywno zabetonowanych w
    podłożu

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-08-03 23:06:15
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    >
    > Beton wydaje mi sie malo agresywny, miedz z kolei dosc odporna, myle
    > sie i trzeba bylo izolowac, czy to jakies najwyraznie zle rurki byly ?

    Az mi krew sie zagotowala :-) Sam nie wiem czy to, ze zrobilem wszystko z
    miedzi to byl dobry pomysl.
    Caly czas sie nad tym zastanawiam i czy plastik/PEX nie bylby jednak
    trwalszy?

    Wszyscy mamy terurki pod posadzkami. Co prawda zaizolowane od betonu, czesto
    w warstwie styropianu ale jednak jest to miedz i mnie to przeraza. Juz
    kolejny raz ktos porusza ten temat.

  • 5. Data: 2010-08-04 07:40:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Wszyscy mamy terurki pod posadzkami. Co prawda zaizolowane od betonu,
    > czesto w warstwie styropianu ale jednak jest to miedz i mnie to
    > przeraza.

    Generalizujesz. Pod podłogą nie mam miedzi. Chyba jedyne miedziana, to
    taka gruba rura do zbiornika przelewowego, ale ona nie jest zabetonowana.

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2010-08-04 07:43:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > czesto w warstwie styropianu ale jednak jest to miedz i mnie to
    > przeraza. Juz kolejny raz ktos porusza ten temat.

    Mnie miedź nie przekonuje z zasady. Powiedziałem instalatorom: zadnej
    miedzi nie chce u siebie widzieć. Układają właśnie wodę w rurkach pcv, a
    instalacje grzewcze w alu-pexach - dodatkowo te alu-pekxy wkładają w
    koszulki.

    Miedź to jakaś ślepa uliczka jak dla mnie :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-08-04 08:34:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > instalacje grzewcze w alu-pexach - dodatkowo te alu-pekxy wkładają w
    > koszulki.

    Przecież miedź tez wkłada się w otulinę, i otulina jest dodatkowo w takiej
    folii czerwonej właśnie żeby nic nie wsiąkało. Jeżeli ktoś przepuścił miedź
    przez beton bez otuliny albo bez otuliny zapaprał zaprawą w ścianie nawet
    rurę wody zimnej to jest po prostu zwykły paprok. W Austrii mam okazję
    oglądać instalacje miedziane zrobione ponad 30 lat temu z którymi absolutnie
    nic się nie dzieje.

    Marek