  • 121. Data: 2022-05-25 01:13:55
    Temat: Re: cena węgla
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 May 2022 at 00:30:37 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    fotowoltaiki chyba nie wyklucza hodowania rybek.
    > Po co posiadać coś, co jest inwestycją, która teoretycznie zwraca się po
    > x latach? Jeśli nie wystąpią komplikacje. Są tysiące inwestycji,
    > dających zysk od razu. Kupujesz czereśnię z Biedry i po 5 latach
    > opierdalasz zbiory. Kasa jaką otrzymasz zapłaci Ci za prąd do pompy
    > ciepła i ładowanie elektryka. Nachuj się wygłupiać w PV?
    końcu opodatkuje. Albo zaczną to robić wszyscy - ale wtedy z powodu nadpodaży cena
    rybek spadnie. Nad reaktorami termojądrowymi pracują od kilkudziesięciu lat i wciąż
    są "za około 20 lat". A energia nie będzie po 10 groszy bo opłaty przesyłowe nadal
    będą, wątpię by każdy mógł mieć mały reaktor w ogródku.
    > Można mieć mały stawek i hodować karasie. Właśnie byłem w takim miejscu,
    > kupić karasie i się zapytałem dlaczego nie ma PV. Dostałem odpowiedź, że
    > gość ma znaaacznie więcej zysku ze stawku (powierzchnia) niż z paneli,
    > jeśli chodzi o miejsce. Na pytanie dlaczego nie ma PV na dachu,
    > odpowiedział że karasie pozwalają mu na pompę i znacznie więcej. Nie
    > jest bidokiem, żeby sobie dach szpecić :D
    >

    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina>>>
    Ludzie gadaja od rzeczy, bo im zaraza mózg odebrala.

    Solary są dzisiaj tak tanie, że jest to dobra inwestycja
    Problem jest taki, że solary produkują maksymalna moc w południe, wtedy gdy wszyscy
    są w pracy i prąd niepotrzebny latem

    A zimą produkuja 10-20% mocy nominalnej, czyli niewiele.

    Dlatego na Intersolar w Monachium wprowadzono montaż paneli na plaskich dachach w
    kierunku wschód, zachod, a w środku hopoki [podp[ierające, aby nie leżały plasko.

    Po to, aby przesunąć moc generowaną na godziny przedpol;udniowe i popołudniowe, wtedy
    gdy tej m ocy potrzebujemy i ją zużyjemy.

    Akumulatory to patologia, bo drogie, wadliwe i zimą będą niedoladowane, czyli szybko
    się uszkodzą.

    Były kilka lat feed-on-tarrifs z doplata nawet 100% za produkowaną energię z solarów
    i zarobiły pryeatne biznesy, prywatmne farmy 100% zysku za nic
    a potem na intersolar przyjechała Makrela i powiedziala, że energia z solarów od
    Helmutów tylko na ich własne potrze by i zużycie, bo energetyka przemyslowa nie chce
    i nie potrzebuje prądu od tysięcy Helmutów, bo sama produkuje z solarów.

    Zatem dzisiaj Zenek sam instaluje solary na dachu i sam je kupuje, tam gdzie tanio i
    bez kredytu, bo to się oplaca nie mieć dlugu gdy koszt kredytu to już 15% a wzrośmnie
    do 20% rocznie

    Ale prąd od energetyki jest nadal tanszy i solar to drogie badziewie

    Podobnie było z kolektorami solarnymi do grzania wody.

    Pomysł dobry, ale mimieckie fabryki produkowały takie kolektory po 2000-3000 zł jako
    drogi cymes, gdy Hindus po 100$ dla każdego na wsi.

    Gdyby nie mimieckie fabryki solarów , które chron iła Brókselka clami
    antydumpingowymi 100%
    to każdy w Polsce by miał tanie solary na dachu za 50%

    Ale Europa to Brókselka, to mimiecki monopol i dlatego jest tak drogo.

  • 122. Data: 2022-05-25 09:48:30
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W wtorek, 24.05.2022 o 18:07, a a napisał:

    > Bolek nie ma możliwości sprawdzenia, czy kupił złom, bo nie ma możliwości ich
    sprawdzenia na podwórku, ustawiając każdy do pełnego słońca i mierząc prąd, bo
    napięcie jest ok.
    > A jak nie ma możliwości sprawdzenia to na dachu ma instalowane panele generujące
    różną moc , różny prąd, no i moc calego stringu się zmniejsza do prądu generowanego
    przez najbardziej wadliwy panel, czyli spada o 20%
    > Czyli zamiast 10 kW mocy nomnalnej, dostaje maksymalnie 8kW mocy efektywnej, w
    maksymalnym oswietleniu w poludnie.

    Się nie znasz, bo jesteś tylko szperaczem internetowym, a nie
    posiadaczem wielkopanelowym. Ci co mają panele na dachu, mają też
    optymalizatory mocy przy każdym panelu i każdy chuj - znaczy
    panel - pracuje na swój strój: dokłada tylko do ogółu watów
    tyle, ile może, ale nie ma wpływu na pracę, moc pozostałych
    paneli. Tym sposobem nie ma na dachu efektu najsłabszego ogniwa
    w łańcuchu. Kapewu? No to idź szperać dalej i krzyż na drogę.

    --
    Collie

  • 123. Data: 2022-05-25 09:57:04
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 25.05.2022 o 01:13, a a napisał:

    > Ludzie gadaja od rzeczy, bo im zaraza mĂłzg odebrala.

    Twemu przedpiścy to mózg akurat rybki odebrały: ma kiełbie we łbie.

    --
    Collie

  • 124. Data: 2022-05-25 11:12:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.05.2022 o 09:57, Collie pisze:

    > Twemu przedpiścy to mózg akurat rybki odebrały: ma kiełbie we łbie.

    https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/stary
    -po-zainstalowaniu-fotowoltaiki-patrz-synek-juz-od-r
    ana-zwrocily-sie-22-grosze.jpg
    :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 125. Data: 2022-05-25 13:20:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 May 2022 at 09:48:33 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    > paneli. Tym sposobem nie ma na dachu efektu najsłabszego ogniwa
    > w łańcuchu. Kapewu? No to idź szperać dalej i krzyż na drogę.

    srasz od rzeczy
    gdy sprzedasz Zenkom wadliwe panele o maksymalnej mocy niższej niż nominalna i
    wsadzisz do stringu to cały string generuje zredukowaną moc, najsłabszego panelu i
    zamiast 10 kW mocy Zenek dostaje 8kW i nie wie dlaczego

    Panele solarne nie mają żadnych optymalizatorów mocy, co każdy może latwo sprzawdzić
    otwierając pokrywkę przyłącza , z tyłu panelu.

    Na polskim rynku są tysiące wadliwych paneli, tych o zredukowanej mocy, bo Bolki je
    dostają nawet za 50% od producenta
    i wciskają niekumatym Zenkom, bo traktują ich jak gupków

    Wadliwe panele, o zredukowanej mocy, nie powinny trafiać do handlu, ale byłem u
    producentów io sprawdzalismy moc nominalną i panele 240W generowały 190W, 150W i były
    sprzedawane Bolkom jako dodatek za pół ceny, że komus wcisną, co się nie zna

    Duża fabryka dziennie produkuje do 100 wadliwych paneli a fabryk jest kilkadziesiąt i
    tysiące wadliwych paneli trafia do Polski., bo Mimiec ma normy, kontrakty i syfu nie
    kupi, nawet za darmo, bo zaraz prawnik klienta wystąpi o wysokie odszkodowanie.

    A Polska to dziki kraj i każdy syf można sprzedać

    Byłem w hurtowni i stały panele laminowane na blasze aluminiowej, cienkie
    ale mialy wgniecenia od paluchów, taki miseczki, czyli syf

    Stały panele elastyczne i były wadliwie zalaminowane z pęcherzami powietrza

    Bo cały syf dokladnie trafia do Polski, bo taniej, bo niekumate Zenki kupią, bo się
    nie znają

    A potem dach się pali i nikt nie wie dlaczego i po co.

  • 126. Data: 2022-05-25 14:29:08
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 25.05.2022 o 13:20, a a napisał:

    > Panele solarne nie mają żadnych optymalizatorów mocy, co każdy może latwo
    sprzawdzić otwierając pokrywkę przyłącza , z tyłu panelu.

    Głupi ciulu solarny, optymalizatory mocy dodawane są do paneli -
    każdemu po jednym - w trakcie instalacji fotowoltaiki, tak jak
    dodawany jest falownik i inne chuje-muje do kompletu instalacyjnego.
    Ale co ty o tym możesz wiedzieć, jeśli panele widziałeś jedynie na
    obrazku w internetach, a optymalizatora to nawet nie widziałeś na
    obrazku, więc zobacz, synek, żebyś go nie szukał w panelach:
    https://allegro.pl/kategoria/ogrzewanie-kolektory-sl
    oneczne-i-panele-fotowoltaiczne-258713?string=Optyma
    lizator%20s%C5%82oneczny%20SOLAREDGE%20320W%20P3205N
    C4ARS

    --
    Collie

  • 127. Data: 2022-05-25 14:55:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 May 2022 at 14:29:10 UTC+2, Collie wrote:

    sprzawdzić otwierając pokrywkę przyłącza , z tyłu panelu.

    wypierdzielaj ty idioto niekumkaty
    Panele się łączy szeregowo w stringi i jak sprzedasz Zenkowi wadliwe panele i
    połaczysz w string to moc stringu bedzie zredukowana przez 1 wadliwy panel w stringu,
    czyli w połaczeniu szeregowym

    I przestań srac kretynie i ściemniać, bo jak sprzedasz wadliwe solary w stringu to sa
    w internecie prawnicy on-line
    i zaraz będziesz musial caly dach demontowac i kasę wyplacać, bo tak to działa

  • 128. Data: 2022-05-25 15:54:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2022 00:29:40 +0200, LordBluzg®🇵🇱

> [...]
    > jeśli chodzi o miejsce. Na pytanie dlaczego nie ma PV na dachu,
    > odpowiedział że karasie pozwalają mu na pompę i znacznie więcej.

    Jest też inna możliwość, a nawet dwie. Albo sobie historyjkę wymyśliłeś
    żeby podtrzymać tezę, czyli jesteś niczym azor i kogut razem wzięci, albo
    druga możliwość, że ten gość od karasi to taki sam dzban jak ty. Pierwsze
    lepsze źródło o Karasiu:

    Występowanie
    Występuje w Europie [...]. *Niewielkie* jego ilości są hodowane w
    gospodarstwach stawowych.

    Znaczenie gospodarcze w Polsce
    *Małe*, ponieważ rośnie _bardzo_ _powoli_. Często występuje w wielkich
    ilościach, ale osiąga bardzo niewielkie rozmiary i wówczas rybacy traktują
    go jako /chwast/ /rybny/, mimo że jego mięso jest bardzo smaczne.

    Czyli po założeniu stawiku, zanim zaczniesz na tym faktycznie zarabiać,
    musi minąć 4-5 lat i po tym czasie taki karaś waży całe pół kilograma,
    rzadko kiedy w EU jest w stanie dorosnąć do kilograma wagi. Siłą rzeczy
    stawów musi być więcej, bo j.w., ten "chwast wodny" rośnie powoli choć
    mnoży się na potęgę (czyli jest problem z kontrolą populacji). Zresztą,
    dzbanku gliniany, pomyśl ile kosztuje ziemia i założenie stawu (lub stawów)
    vs odłogiem leżący dach...

    > Nie jest bidokiem, żeby sobie dach szpecić :D

    ...na który tuż po wybudowaniu i tak się nie zwraca uwagi, bo się mieszka
    pod tym dachem a nie w kartonie pod płotem. No chyba żę się jest dzbanem co
    się musi przed sąsiadami pokazać, to "wiadomka", stać takiego pompować kasę
    w dupę putinkowi. Idź, mistrzu inwestycji, lepiej hodować banany.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2022-05-25 16:30:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    24 May 2022 09:59:56 GMT, Budzik

    > U nas zmalał ale ogólnie wszyscy montują ile sie da.

    Pewnie się znowu u nas ruszy w przyszłym roku.

    Póki co jest zmasowany atak na pompy ciepła. Tak jak w zeszłym roku
    kosztowały <12kW pompy Panas/LG w przedziale 28-32, tak w tym roku już to
    samo kosztuje 38-40. Same zasobniki dosyć mocno zdrożały, ja swój 300L z
    wężwonicą 3,2m2 w zeszłym roku kupowałem za 2000zł z przesyłką, a teraz
    kosztuje 4000 zł.

    > trudno liczyc na to zeby nasz rynek zachwiał swiatowym popytem.

    Oczywiście, niemniej nieprawdziwe jest twierdzenie że sprzęt potaniał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 130. Data: 2022-05-25 16:58:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

    > Pierwsze lepsze źródło o Karasiu:
    >
    > Występowanie
    > Występuje w Europie [...]. *Niewielkie* jego ilości są hodowane w
    > gospodarstwach stawowych.

    Otóż to! Niewielie ilości. Inne źródło, nie takie przecież znowu pierwsze
    lepsze, podaje wprost tak:

    Jest to ryba z pozoru skromna, ale w gruncie, w samej istocie swojej
    niesłychanie, wprost nieprawdopodobnie arystokratyczna, dość powiedzieć,
    że nie ma kości, ale ości! Cóż to za sos znakomity! Niby śmietana, a
    jednak coś lepszego, coś wyższego od śmietany! Jakiż to smak -- ostry,
    pikantny, błyskotliwy, paradoksalny! Nie wątpię, iż wszyscy ocenią go
    należycie, gdyż nigdy jeszcze nie oglądałem tak wykwintnego zgromadzenia!

> [...]
    > ilościach, ale osiąga bardzo niewielkie rozmiary i wówczas rybacy traktują
    > go jako /chwast/ /rybny/, mimo że jego mięso jest bardzo smaczne.

    Znaczenia gospodarczego nie da się przecenić. Cytowana literatura
    przedmiotu tak opisuje jedno z zastosowań:

    Najjaśniejszy Panie, karasie na uroczystym, proszonym obiedzie -- nie
    wiem, czy Najjaśniejszy Pan to zauważył, ona im więcej osób, tym więcej
    się traci -- a wczoraj na nią spojrzałem, trochę, tak... z góry, z góry...
    to omal nie udławiła się kartoflem, zwykłym kartoflem. Najjaśniejszy
    Panie, gdyby tak podać karasie -- ostro, z góry. To trudna ryba...
    oścista... Można się nią udławić na uroczystym przyjęciu przy wielu
    ludziach obcych.

    Jarek

    --
    Koniec i bomba, a kto czytał, ten trąba!