  • 11. Data: 2019-01-25 22:30:58
    Temat: Re: cieknie z gniazdek....
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.01.2019 19:00, uciu wrote:

    > parterówka, ocieplony strop nad całością garaż + dom = 30cm styro.
    > Strop nad garazem połączony z resztą - monomit. Sufit od strony garazu
    nieocieplony.

    > W garazu ocieplona od środka tylko 1 ściana między pomieszczeniami
    > mieszkalnymi i t tylko 5cm styro. Od zewnątrz garaz jak i reszta -
    > 23cm styro

    To masz odpowiedź Zimniejszy garaż wyciąga ciepło poprzez przewodzenie
    ścian, podłogi i fundamentów.
    Atomy w ceiplejszym materiale poruszają się szybko i przekazują pęd
    sąsiednim, mniej poruszającym się przez co następuje przekazanie energii
    od ciełego do zimnego.
    Ściana w pokoju styka się ze stropem, sąsiednimi ściana,i garażu, i
    funcamentem/chudziakami.

    Zawaliłeś sprawę, a trzeba było słuchać.

  • 12. Data: 2019-01-25 22:49:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 22:31:00 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Zawaliłeś sprawę, a trzeba było słuchać.

    KIKI, że coś zawalone widzę :-) terasz szukam info jak to poprawić :-)

    Może puszki czymś wypełnić? Wełna?

    Nie jest to jakiś uporczywy problem bo woda nie leje się ciurkim - po prostu czasem
    się zawilgoci gdy w garazu temp spadnie - np gdy nie zamknę wejścia na strych
    (nieogrzewany) :-) Nie chce by kiedyś z tej wilgoci jakiś grzybek urósł :-)

    uciu

  • 13. Data: 2019-01-25 23:22:34
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Zaplanuj dziury i daj natynkowe gniazdka/kontakty

  • 14. Data: 2019-01-25 23:53:02
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Zapianuj i daj natynkowe

  • 15. Data: 2019-01-26 01:49:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.01.2019 23:53, Piotrek Paradysz wrote:
    > Zapianuj i daj natynkowe

    Spokojnie... wyjdą pręgi w miejscach gdzie lecą przewody. Wszędzie
    będzie widać gdzie kabelki.

  • 16. Data: 2019-01-26 01:55:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.01.2019 22:49, uciu wrote:

    > KIKI, że coś zawalone widzę :-) terasz szukam info jak to poprawić :-)

    Ścian fundamentowych nie ociepliłeś z obu stron, nie ociepliłeś garażu
    od środka, a była o tym mowa przez 10 lat. Silikat jest mocny
    konstrukcyjnie ale termodynamicznie jest do niczego.
    Ściany nieocieplonego garażu trzeba traktować jak zewnętrzne, przecież o
    tym było wiele razy. Teraz to nic nie zrobisz. Nie odkopiesz fundamentów
    przecież.
    Jak na razie to grzejesz ziemię i nie zanosi się, że to naprawisz w
    prosty sposób.

  • 17. Data: 2019-01-26 06:15:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2019 01:56:32 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > przecież.
    > Jak na razie to grzejesz ziemię i nie zanosi się, że to naprawisz w

    NIE mam żadnych fundamentów.... pisałem, że jest płyta fundamentowa a pod nią XPS...
    Jak się będzie powtarzało dam gniazdka natynkowe, jak tu wspomniano lub odkręcę
    rotometr z garażu i bede grzał do 7-10 stopni (problem występuje jak jest poniżej 4).

    Miłego :-)

  • 18. Data: 2019-01-26 08:39:45
    Od: l...@g...com

    Musisz dom wyburzyc i postawić od nowa, nie ma to tamto, to nie czas na zgniłe
    kompromisy.
    Pomysł Piotrka Paradysza chyba najlepszy. Zimne powietrze z garażu nieszczelnościami
    przy gniazdku wyziębia okolice styku styropianu ze ścianą a przenikająca para wodna
    się w tym miejscu skrapla. Skraplać sie może też w innym miejscu, jeśli są
    nieszczelności pianki na obwodzie płyt styropianowych.

  • 19. Data: 2019-01-26 15:13:12
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    KIKI wrote:

    > Spokojnie... wyjdą pręgi w miejscach gdzie lecą przewody. Wszędzie
    > będzie widać gdzie kabelki.

    Jeśli będzie robił to taki partacz jak Ty, to zapewne bedzie widać ;->

    --
    Pozdr.
    T.

  • 20. Data: 2019-01-26 16:01:32
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2019 06:15, uciu wrote:

> [...]
    odkręcę rotometr z garażu i bede grzał do 7-10 stopni (problem występuje jak jest

    No to ciepło ucieka poprzez płytę fundamentową, która robi za radiator.
    Ściana przyległa przewodzi do płyty, sufitu i bocznymi ścianami też
    przewodzi.

    Garaż powinien być w całości ocieplony od środka albo ogrzewany tak jak
    inne pomieszczenia.

    Nad takimi rzeczami się zastanawia zanim się zbuduje dom.