  • 21. Data: 2019-01-26 16:03:57
    Temat: Re: cieknie z gniazdek....
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2019 15:13, Twardy wrote:

    > Jeśli będzie robił to taki partacz jak Ty, to zapewne bedzie widać ;->

    Na szczęście nie jestem wykonawcą :-) Ale widać u nie jednego. U
    developerów w apartamentowcach jak widać.

  • 22. Data: 2019-01-26 18:10:13
    Od: l...@g...com

    "Garaż powinien być w całości ocieplony od środka albo ogrzewany tak jak
    inne pomieszczenia. "

    Ocieplony od środka?

  • 23. Data: 2019-01-27 01:52:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2019 18:10, l...@g...com wrote:
    > "Garaż powinien być w całości ocieplony od środka albo ogrzewany tak jak
    > inne pomieszczenia. "
    >
    > Ocieplony od środka?

    Tak, od środka, bo jego nieogrzewane wnętrze i ściany są niejako
    ścianami zewnętrznymi.
    Ja to przerabiałem 12 lat temu. Dopiero ocieplenie od środka sprawiło,
    że pomieszczenia przyległe i powyżej uzyskały zakładaną wydolność
    cieplną. Inaczej były zimniejsze.

  • 24. Data: 2019-01-28 14:40:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2019 01:52:56 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Ja to przerabiałem 12 lat temu. Dopiero ocieplenie od środka sprawiło,
    > że pomieszczenia przyległe i powyżej uzyskały zakładaną wydolność

    Trudno mi tego słuchać :D

    Obojętnie czy ocieplisz, czy nie - robisz OZC domu i według tego ogrzewanie.
    Możesz nawet zostawić garaż bez bramy - jak poprawnie wykonasz OZC
    *przed wykonaniem projektu instalacji ogrzewania* to nie będzie żadnego
    problemu. Nie mam ocieplonego od wewnątrz garażu i nie mam najmniejszego
    problemu z ogrzewaniem domu - bo na taki stan projektowana była instalacja
    grzewcza. Wątpie, że Ty w ogóle robiłeś jakieś OZC skoro u Ciebie wszystko
    jest dokumentnie skopane.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2019-02-08 13:58:46
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-01-25 o 13:49, uciu pisze:
    > Taki scenariusz:
    >
    > ogrzewane pomieszczenie /ściana 24cm silikat/ 10cm styro / nieogrzewany garaz
    >
    > W ścianie od strony garażu są gniazdka, w których (w puszkach) czasem pojawia się
    wilgoć. Czasem więcej - że pojawi się wilgotna stróżka na kleju na styro. Jak włożę
    paluchy do puszki z gniazdka to czuć na spodzie puszki wilgoć. Ta wilgoć jest tak
    jakby (może mi się wydaje) tylko na końcowej części puszki (przy włączniku), która
    jest w styropianie.

    > Mam się tym przejmować i coś z tym zrobić czy to olać?
    >
    > uciu

    Hmm
    zamokła ci puszka ?