  • 11. Data: 2010-02-11 09:35:41
    Temat: Re: czujnik zalania
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:095f.00000152.4b71e587@newsgate.onet.pl...
> [...]
    -E.jpg

    > Spinacz do bielizny, dwie pinezki i tabletka aspiryny. Jak zastąpić
    > aspirynę
    > stearyną to wychodzi czujnik pożaru.

    Potwierdzam ! (sprawdzałem !) plastikowy spinacz do bielizny, Wbić
    (podgrzać
    np.zapałką pinezki ) pinezki i tabletka aspiryny, lub sól, cukier(szybciej
    zadziała)
    Ja mam to tak rozwiązane: W piwnicy jest główny zawór (1/2") kulowy z
    rączką.
    Do tej rączki jest zamocowana sprężyna dosyć długa i dobrze naciągnięta
    (około 35cm)
    Drugi koniec jest zamocowany do haczyka w ścianie. Do rączki (dzwigni
    zaworu/kranu)
    z drugiej strony jest zamocowany klawałek cienkiej chromonikieliny ze starej
    suszarki chyba.
    2 styki od spinacza poprzez ten kawałeczek chromonikieliny (może być też
    cienki kawałek
    przewodu miedzianego 03mm) połaczone są z akumulatorkiem . Jak rozpuści się
    aspiryna ,
    zamknie się obwód , co spowoduje przepalenie się cienkiego
    przewodu/chromonikieliny
    i naciągnieta sprężyna zamknie dopływ wody. Oczywiście że zamiast
    akumulatorka mozna
    użyć jakiegoś małego transformatorka 5-12 V~
    Z praktyki dodam że w normalnej pozycji rączka (kranu) nie jest otwarta do
    końca
    a to dlatego że wtedy nie jest potrzebny ruch 90stopni .
    Rylen

  • 12. Data: 2010-02-14 15:35:04
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Rylen wrote:
> [...]
    > otwarta do końca
    > a to dlatego że wtedy nie jest potrzebny ruch 90stopni .

    A mógłbyś gdzieś wystawić zdjęcie tej wspaniałej konstrukcji?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 13. Data: 2010-02-14 23:12:36
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > --
    > Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    > mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

    Jak nie jesteś w stanie wyobrazić sobie tak prostej konstrukcji to zdjęcie nic
    Ci nie da.