  • 21. Data: 2018-12-12 21:09:56
    Temat: Re: czym zedrzeć starą farbę z drewnianej balustrady
    Od: l...@g...com

    "Kiedys dostalem zadanie pomalowania starych drzwi. Po dziesieciu minutach zdzierania
    farby pojechalem do sklepu i kupilem nowe drzwi"
    Te nowe drzwi to pewnie z papendekla.

  • 22. Data: 2018-12-12 22:39:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A skad, z damascenskiej stali. Inne pomiedzy przedpokojem a sraczem byc nie moga.

  • 23. Data: 2018-12-13 08:21:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.12.2018 19:14, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dalby zdjecie.

    Mam fotkę z czasów kiedy ją robiłem oraz jedną, na której widać kawałek
    na gorze w jakim stanie jest w wielu miejscach powłoka malarska
    http://178.182.254.185/photo/share/LolxShIz

    Malowałem na szybko, bez impregnacji ale dobrą farbą Flugger.
    Z tym, że drewno było jednak świeże jeszcze, choć niby suszone ;-)
    Pojawiły się po latach spękania i farba od str. z której pada słońce
    łuszczy się niemiłosiernie. Od strony wew. oraz od północnej farba
    trzyma się bardzo dobrze.

    Jak widać sporo jest tego.
    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2018-12-13 08:24:33
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.12.2018 08:21, quent wrote:

> [...]
    > Pojawiły się po latach spękania i farba od str. z której pada słońce
    > łuszczy się niemiłosiernie. Od strony wew. oraz od północnej farba

    Tak sobie myślę, że w sumie nie byłoby problemem odkręcić część desek,
    odnowić, przykręcić i odkręcić kolejne. Nie wszystkie na raz aby
    konstrukcja była stabilna.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2018-12-13 10:50:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez mi sie wydaje ze najmniej pracochlonne rozwiazanie zapewniajace najlepszy efekt
    to zdemontowac co sie da. Zawiezc do stolarza co ma prawdziwa szlifierke tasmowa a
    nie reczna popierdolke. W miedzyczasie zastanowic sie czym pomalowac zeby wiecej nie
    trzeba bylo sie pierdolic. Zawsze zrobienie czegos na szybko z uzyciem marnych
    materialow msci sie w przyszlosci.

  • 26. Data: 2018-12-13 10:53:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.12.2018 10:50, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    trzeba bylo sie pierdolic. Zawsze zrobienie czegos na szybko z uzyciem marnych

    Sam będę robił, to pewne.
    Wiem czym malować, żeby było dobrze. Nie to stanowi problem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2018-12-13 12:06:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 10:53, quent pisze:

    > Sam będę robił, to pewne.
    > Wiem czym malować, żeby było dobrze. Nie to stanowi problem.

    Aby był długo dobrze to tylko olej.

    Robert

  • 28. Data: 2018-12-13 12:22:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez cos mi sie wydaje ze jak ma byc na zewnatrz to albo jakies egzotyczne drewno albo
    byle jakie czyms impregnowane a nie malowane farba.

  • 29. Data: 2018-12-14 22:33:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-13 o 08:24, quent pisze:

    > Tak sobie myślę, że w sumie nie byłoby problemem odkręcić część desek,
    > odnowić, przykręcić i odkręcić kolejne. Nie wszystkie na raz aby
    > konstrukcja była stabilna.

    Żartujesz chyba.
    To drewno szlifować i malować?
    Raczej na opał.

    Na zewnątrz to przynajmniej jawor. Wytrzyma bez dotykania co najmniej ze
    trzydzieści lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2018-12-14 23:17:17
    Od: s...@e...info

    To drewno w innym miejscu zrobiłem jak należy i od 2011 do dziś nic się z nim nie
    dzieje :-)