  • 31. Data: 2018-12-16 21:49:01
    Temat: Re: czym zedrzeć starą farbę z drewnianej balustrady
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-14 o 23:17, s...@e...info pisze:
    > To drewno w innym miejscu zrobiłem jak należy i od 2011 do dziś nic się z nim nie
    dzieje :-)

    Ale to nie o to chodzi.
    Oczywiście, można zrobić choćby i z brzozy, a później ją zabezpieczać.

    Natomiast jeśli zrobi się z drewna odpornego na warunki zewnętrzne, to
    farba nie będzie pełnić roli ochronnej, a tylko estetyczną. Przy okazji
    pomiędzy nią a drewnem nie będzie sobie żyło życie, więc farba nie
    będzie odpadać. A jeśli już, to przynajmniej wielokrotnie wolniej, niż
    farba ochronna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2018-12-17 10:00:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.12.2018 21:49, Adam wrote:

> [...]
    > pomiędzy nią a drewnem nie będzie sobie żyło życie, więc farba nie
    > będzie odpadać. A jeśli już, to przynajmniej wielokrotnie wolniej, niż

    I to ma być niby powód dla którego miałbym spalić co mam?
    Bez sensu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2018-12-17 16:10:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 10:00, quent pisze:

    > I to ma być niby powód dla którego miałbym spalić co mam?
    > Bez sensu.

    Być może. Sens zmiany może być dyskusyjny - kwestia opłacalności.

    U moich rodziców balustrada na zewnątrz budynku, od strony
    południowo-wschodniej ma już ok. 45 lat. Nigdy nie była poprawiana. Są
    malutkie płaszczyzny do poprawek, wielkości małego paznokcia, nie
    częściej niż jeden na jakieś 20 do 30 cm. Ale ze względu na odporność
    drewna, nie ma technicznej potrzeby to robić.

    Patrząc na to jako inwestycję, to wydaje mi się, że w dłuższej
    perspektywie czasu taniej wyjdzie wymiana na drewno odporne na warunki
    atmosferyczne.
    Ewentualnie druga klasyczna metoda:
    istniejące drewno (po szlifowaniu lub po grubościówce) nasączyć w
    komorze ciśnieniowej, a potem zabezpieczyć tzw. "łodziówką" - czyli
    odpornym lakierem dwuskładnikowym. Masz wtedy temat zamknięty na jakieś
    20 lat lub więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam