  • 1. Data: 2010-07-30 19:36:27
    Temat: daszki nad kominami
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam wyprowadzona rure w kominie z pieca kondensacyjnego. W piwnicy cos
    kapie, jakby sie skraplało. Czy daszek nad tą rura pomoże? bo widze że
    sąsiedzi maja ale to chyba nic nie ma do skraplania

  • 2. Data: 2010-07-30 21:00:12
    Temat: Re: daszki nad kominami
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Rafał napisał:
    > Mam wyprowadzona rure w kominie z pieca kondensacyjnego. W piwnicy cos
    > kapie, jakby sie skraplało. Czy daszek nad tą rura pomoże? bo widze że
    > sąsiedzi maja ale to chyba nic nie ma do skraplania

    Masz rację. Nie ma. W przewodzie kominowym z wysoko sprawnego kotła
    gazowego woda się skraplała, skrapla i skraplać będzie chyba że
    zastosujesz piec kondensacyjny - wówczas większość wody skropli ci się
    jeszcze w piecu. Metan zawiera dożo wodoru, spaliny metanowe zawierają
    więc dużo wody. Dobrze pracujący piec gazowy wypuszcza spaliny w takiej
    temperaturze że w czopuch rękę można włożyć - ciepło ma iść w ogrzewanie
    budynku a nie ulatywać przez komin. W efekcie spaliny są wilgotne i
    chłodne - starczy jeszcze trochę spadku temperatury w przewodzie
    kominowym (zwłaszcza w okresach kiedy piec się wyłącza) żeby zaczęło
    kondensować. Po coś w końcu tę rurę z nierdzewki się w komin wkłada -
    uwierz, widziałem na własne oczy jak piec gazowy podłączony do
    murowanego komina spowodował przemoknięcie i rozsypanie się komina w
    parę sezonów.

    A kapelusik na wylocie przewodu ma dwa zadania: Nie dopuścić do
    nadmiernego łapania wody z dużej ulewy i nie dopuścić do wpadania od
    góry śmieci - zdechła kawka w przewodzie kominowym to nie jest
    specjalnie dziwne zjawisko...

    --
    Darek

  • 3. Data: 2010-07-31 07:06:16
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    no ja mam własnie piec kondensacyjny a słysze że sobie kapie co jakiś czas
    daszek pomoże?
    a jeśli nie to co bo mam grzyba w wyczystce przy podłodze tego komina

  • 4. Data: 2010-07-31 20:56:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Rafał napisał:
    > no ja mam własnie piec kondensacyjny a słysze że sobie kapie co jakiś czas
    > daszek pomoże?
    > a jeśli nie to co bo mam grzyba w wyczystce przy podłodze tego komina

    Kondensacyjny kondensacyjnym, całej wody nie wykropli (teoretyczna
    wydajność odniesiona do wartości opałowej metanu to około 110%,
    osiągalna - 1-7 do 108% czyli nadal woda w spalinach jest). Daszek też
    raczej nie zaszkodzi - przynajmniej o tę wodę ci z deszczu nakapie
    będziesz miał mniej.

    A grzyb przy wyczystce? To kto ten komin robił, gdzie takiego partacza
    znalazłeś? Komin pieca gazowego bez odprowadzenia skroplin? Toż z tego
    komina powinna odchodzić rurka do kanalizacji a nie tak że z wyczystki
    po ścianie na podłogę się sączy. Moim zdaniem komin do przeróbki.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-08-02 07:31:14
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Rafał wrote:
    > Mam wyprowadzona rure w kominie z pieca kondensacyjnego. W piwnicy cos
    > kapie, jakby sie skraplało. Czy daszek nad tą rura pomoże? bo widze że
    > sąsiedzi maja ale to chyba nic nie ma do skraplania

    Powinno pomódz. Jak nie masz daszka to woda opadowa Ci spływa po
    wewnętrznych ściankach komina.