  • 11. Data: 2019-10-15 02:05:20
    Temat: Re: dofinansowanie zmiany ogrzewania na bardziej ekologiczne
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Nowe budynki mają być budowane tak zeby nie trzeba było ich dodatkowo ocieplać. To
    i zadne doplaty do nich nie są potrzebne. Wpisalem w google " likwidacja ulgi
    termomodernizacyjnej". Google milczy na ten temat. Mowia ze jesli w necie czegoś nie
    ma to znaczy że nie ma tego wcale. Daj linka do likwidacji ww ulgi.

    Masz dysgooglię? Wpisz dokładny cytat:
    "Dotacje dla nowych budynków w programie ,,Czyste powietrze" zostaną
    wycofane wraz z końcem 2019 r."
    i parę trafień jest

  • 12. Data: 2019-10-15 03:46:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla mnie jest logiczne że do nowych budynków nie może być żadnych dopłat. Maja być
    projektowane i budowane zeby spełniały narzucone normy. Ogólnie nie powinno być
    doplat do niczego. Bo niby z jakiej racji. Akurat w kwestii doplat zgadzam się z
    panem Mikke. Dopłaty są kryminogenne i zawyżają ceny wolnorynkowe. Jak bys nie mial
    dysczegostam to bys zauważył że nie o doplaty do nowych budynków pytam a o
    ograniczenie ulgi termomomodernizacyjnej. A co do ulgi termomodernizacyjnej. Taką
    ulge każdy wypłaci sobie sam jak na własny koszt ociepli budynek. Mniej wyda na
    ogrzewanie i po pewnym czasie będzie z kasa do przodu. Jedyna pomoc państwa w takim
    przypadku powinna polegać na zapewnieniu kredytów na preferencyjnych warunkach.

  • 13. Data: 2019-10-15 06:55:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    panem Mikke. Dopłaty są kryminogenne i zawyżają ceny wolnorynkowe.

    WOW!!!

    Od kiedy tak zmieniłeś zdanie?

    Przecież tak wychwalałeś PiS za rozdawnictwo 500+

    Jesteś niekonsekwentny.

  • 14. Data: 2019-10-15 08:44:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 października 2019 20:46:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > "Dotacje dla nowych budynków w programie ,,Czyste powietrze" zostaną
    > wycofane wraz z końcem 2019 r. Prezes Narodowego Funduszu Ochrony
    > Środowiska i Gospodarki Wodnej, Piotr Woźny, zapowiada, że ograniczona
    > zostanie również ulga termomodernizacyjna."
    >
    > Ups, a nawet jeszcze nie zdążyli posprzątać plakatów po wyborach.
    Bo to trochę bez sensu dofinansowanie dla nowych budynków
    Nowo budowane budynki muszą mieć parametry określone w stosownych normach.
    Oczywiście za lat kilka/kilkanaście może się okazać ze technologia tak poszła do
    przodu ze można coś jeszcze odnośnie termomodernizacji w tych budynkach zrobić. I
    wtedy jak najbardziej dofinansowanie może mieć sens
    Albo np okaże się że szkodliwe dla środowiska sa setki rur pe zakopanych w ziemi
    wypełnione dziesiątkami litrów glikolu. I będzie dofinansowanie na utylizację tego;)
    .

  • 15. Data: 2019-10-15 08:58:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-15 o 08:44, Kris pisze:

> [...]
    wypełnione dziesiątkami litrów glikolu. I będzie dofinansowanie na utylizację tego;)

    Ale póki co jeszcze nie ma zakazu montowania kotłów węglowych. Można by
    było zachęcić inwestorów do inwestycji bardziej ekologicznej od razu,
    zamiast namawiać ich do montowania kotłów węglowych, aby później mogli
    skorzystać z dotacji.

    Jeżeli chodzi o zakopane rury z glikolem to wcale ich być nie musi. Są
    przecież pompy ciepła powietrzne, które sobie świetnie radzą. Co
    ciekawsze mogą być jeszcze bardziej ekologiczne, bo mogą w ogóle nie
    zawierać czynników cieplarnianych.

  • 16. Data: 2019-10-15 09:37:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 października 2019 08:58:49 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ale póki co jeszcze nie ma zakazu montowania kotłów węglowych.
    Węglowych zasypowych juz chyba jest.
    Na ekogroch można montować i o dziwo na te kotły tez daja dotację(jeden z moich
    wniosków właśnie dotyczy zamiany śmieciucha na ekogroch)Dodatkowo jeszcze gmina
    dodała 2 tysie niezależnie od "czystego powietrza"

    > Można by
    > było zachęcić inwestorów do inwestycji bardziej ekologicznej od razu,
    > zamiast namawiać ich do montowania kotłów węglowych, aby później mogli
    > skorzystać z dotacji.

    Racje tu masz. Tylko z pozycji inwestora nie ma sensu teraz montować kocioł na
    ekogroszek żeby później zmieniać go na gaz np(i dostać dotację) .Chyba ze sytuacja
    taka że gazu póki co nie ma a za lat 5 będzie.

    > Jeżeli chodzi o zakopane rury z glikolem to wcale ich być nie musi.
    To był z mojej strony trochę żart ale kto wie co tam za lat kilka sie urodzi.
    Azbest tez był kiedyś dopuszczalny, do niedawna jeszcze śmieciuchy itp.
    Fakt faktem jednak ze gdybym oświadczył że w lesie czy ogródku nawet zakopałem 10
    worków z butelkami pet to by mnie ekooszołomy zjadły. A zakopanie kilkaset metrów
    rury pe wypełnionej kilkudziesięcioma litrami glikolu już jest bardzo eko

    >Są
    > przecież pompy ciepła powietrzne, które sobie świetnie radzą. Co
    > ciekawsze mogą być jeszcze bardziej ekologiczne, bo mogą w ogóle nie
    > zawierać czynników cieplarnianych.

    Ano są. Te bez czynników cieplarnianych to nie słyszałem jeszcze ale nie twierdze ze
    nie ma

  • 17. Data: 2019-10-15 11:50:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wolę być niekonsekwentny niz tak jak ty głupi.

  • 18. Data: 2019-10-15 15:06:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wolę być niekonsekwentny niz tak jak ty głupi.

    I jak widać cechuje cię wyjątkowy poziom kultury oraz inteligencji,
    wyniesiony z rodzinnego domu.

  • 19. Data: 2019-10-18 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > witam
    > Mieszkanie (które chcę kupić) jest ogrzewane 3 piecami kaflowymi na
    > węgiel . chcialbym zmienić ogrzewanie na gazowe (ewentualnie pompę
    > ciepła z wymiennikiem na dachu). Z wielkim, naprawdę wielkim
    > zdziwieniem dowiedziałem się ze moje miasto na prawie 200tyś
    > mieszkańców przyznaje zaledwie 400 dofinansowań rocznie! I to
    > jeszcze z podziałem na gaz w bloku, gaz w domku solary...
    > 400 dofinansowań to jakaś kpina jest. Czy inne fundacje, instytucje
    > prowadzą takie wsparcie?

    Mozesz zainteresowac sie programem Czyste Powietrze ale tam
    dofinansowania zaleza od tego ile zarabiasz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 20. Data: 2019-11-02 09:04:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    przypadku powinna polegać na zapewnieniu kredytów na preferencyjnych warunkach.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.