  • 1. Data: 2015-05-04 22:10:20
    Temat: dom - filtr - czy tu byla uszczelka?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    odkręciłam filtr wody, znajdujący się za studnią i hydroforem, a przed wejściem do
    domu.
    Zabrałam do sklepu, kupiłam nowy na wzór i wkręcam do instalacji.
    I cieknie.
    Głupia nie pamiętam czy zdejmując filtr była tam uszczelka.

    Czy ktoś może mi powiedzieć, czy między kubkiem a miejscem mocowania powinna być
    uszczelka?
    Oto przykładowe zdjęcia podobnych filtrów do mojego:

    1.
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.water.
    pl/uzdatnianie_wody/filtry/filtr_h9_wklad_sznurkowy.
    jpg&imgrefurl=http://www.water.pl/uzdatnianie_wody.p
    hp?id_d%3D8%26id_s%3D12%26id_ps%3D32%26l%3Dpl&h=240&
    w=533&tbnid=OYxfVEEGkum0NM:&zoom=1&docid=qUrSEho_JzR
    HUM&ei=PM9HVcCOA4u8ygPzpIC4Cg&tbm=isch&ved=0CEsQMygi
    MCI

    2.
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.wilgi2
    m3.pl/images/zespol_reg_kontr.jpg&imgrefurl=http://w
    ww.wilgi2m3.pl/modernizacja_epic.html&h=1080&w=1844&
    tbnid=oGSzWgGKIcoyfM:&zoom=1&docid=jk6mxAox8RTSrM&ei
    =PM9HVcCOA4u8ygPzpIC4Cg&tbm=isch&ved=0CE4QMyglMCU

    Na szczęście woda ze studni to alternatywa, mam wodę miejską, jednak chciałabym mieć
    czynne oba źródła wody.

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Majka

  • 2. Data: 2015-05-04 22:16:12
    Temat: Re: dom - filtr - czy tu byla uszczelka?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Głupia nie pamiętam czy zdejmując filtr była tam uszczelka.
    mnie sprzedawca tego filtra (obudowy) nakazał połączenie gwintowane
    uszczelnić taśmą teflonową, a nie konpiami. O ile dobrze zrozumiałęm
    pytanie i rysunek - nie było tam uszczelki.
    ToMasz

  • 3. Data: 2015-05-04 22:47:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 22:10:22 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    =PM9HVcCOA4u8ygPzpIC4Cg&tbm=isch&ved=0CE4QMyglMCU

    > Na szczęście woda ze studni to alternatywa, mam wodę miejską, jednak chciałabym

    Pytania pomocnicze.
    1. Czu odkręciłaś to co jest niebieskie na pierwszym zdjęciu od instalacji?
    2. Czy odkręciłaś to przezroczyste od niebieskiego wymieniłaś wkład i po przykręceniu
    przezroczystego cieknie na połączeniu przezroczystego z niebieskim?

  • 4. Data: 2015-05-04 23:10:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-05-04 o 22:10, Majka pisze:
> [...]
    > Głupia nie pamiętam czy zdejmując filtr była tam uszczelka.
    >
    > Czy ktoś może mi powiedzieć, czy między kubkiem a miejscem mocowania powinna być

    Powinna być, coś w ten deseń.
    https://goo.gl/HEjmsP

  • 5. Data: 2015-05-05 05:56:20
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 22:47:37 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > 2. Czy odkręciłaś to przezroczyste od niebieskiego wymieniłaś wkład i po
    przykręceniu przezroczystego cieknie na połączeniu przezroczystego z niebieskim?

    Przezoczysty kubek odkręciłam od niebieskiego. Niebieska "głowica" z czerwonym
    cyckiem do odpowietrzania jest cały czas w instalacji.

    Wymieniłam wkład filtrujący i problem po przykręceniu kubka do glowicy:
    Cieknie, a raczej tryska cienka strużka w jednym tylko miejscu, zawsze tym samym
    niezależnie od sposobu przykręcenia (sposobu = załapania ślimaków gwintu).

    Majka

  • 6. Data: 2015-05-05 11:55:36
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 05:56:20 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

> [...]
    niezależnie od sposobu przykręcenia (sposobu = załapania ślimaków gwintu).

    Powinna być uszczelka. Żadnych pakuł, żadnej taśmy teflonowej. Idź do sklepu i spytaj
    czy nie mają na części zamienne.

  • 7. Data: 2015-05-05 11:56:50
    Od: k...@g...com

> [...]
    niezależnie od sposobu przykręcenia (sposobu = załapania ślimaków gwintu).

    Jeszcze coś. Przyjrzyj się dobrze obudowie czy w miejscu gdzie tryska nie jest
    pęknięta.

  • 8. Data: 2015-05-19 10:38:39
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 11:56:51 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Jeszcze coś. Przyjrzyj się dobrze obudowie czy w miejscu gdzie tryska nie jest
    pęknięta.

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Uszczelka tam faktycznie powinna być i była.
    W końcu w piątym sklepie instalacyjnym dostałam - podobno to nietypowy kubek, i
    nietypowa wielkość uszczelki.
    A przypasował tam oring 80mm x 5 mm.
    Teraz nie cieknie.

    Dziękuję za pomoc i porady.