  • 21. Data: 2009-09-13 21:21:42
    Temat: Re: dom gotowy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
    > Nie będę nic uzasadniał, a przy swoim pozostanę. Uważam, że dom z
    > prawdziwego zdarzenia, to dom murowany!! Dlaczego? Bo tak uważam i mam
    > prawo tak uważać, a jak Ty chcesz myśleć inaczej, to proszę bardzo
    > :-), ale mnie swojego zdania nie narzucaj !!! bo nie zdzierżę :-O

    co to znaczy murowany? znaczy z cegły pełnej lub dziurawki na zaprawie
    wapiennej?

  • 22. Data: 2009-09-13 21:28:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > co to znaczy murowany? znaczy z cegły pełnej lub dziurawki na zaprawie
    > wapiennej?

    Może ręcznie lepionej cegły średniowiecznej? ;)

    Malbork nadal stoi ;->

  • 23. Data: 2009-09-13 21:37:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > co ma odstawac fundamencie?

    Powinien solidnie związać i się "usiedzieć" - żeby nie zaczęło się coś
    pochylać jak już będą mury (póki nie ma murów jeszcze łatwo skorygować).

    OK, wiele zależy od podłoża i jego przygotowania, ale IMHO lepiej, żeby
    fundament (a ściślej - "stan zero") sobie przez zimę postał sam.

    Pewnie można to uznać za asekuranctwo, ale... ;)

    > mury trzeba zrobic z suchej technologii np Ytong na kleju, wody jest
    > tyle co na lekarstwo.

    To już taka semi-tradycyjna technologia ;)

    Jeśli kryterium tradycyjności ma być wytrzymałość murów na, hmm, udary
    zewnętrzne ;) to Ytong pod pewnymi względami będzie delikatniejszy od
    drewna.

    [ciach]

    > tak naprawde ograniczeniem ejst konieczność posiadania dobrej ekipy.

    Tyż.

    > jesteśmy w stanie zbudowac i zasiedlić dom w ciągu roku bez naciągania
    > rzadnych norm.

    Popolemizowałbym, ale nie będę się kłócić - może jestem zwyczajnie zbyt
    asekurancki no i mam nieco bardziej tradycyjną ;) koncepcję "budownictwa
    tradycyjnego" ;)

  • 24. Data: 2009-09-14 05:18:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Popolemizowałbym, ale nie będę się kłócić - może jestem zwyczajnie
    > zbyt asekurancki no i mam nieco bardziej tradycyjną ;) koncepcję

    pozostaej ci jak każdemu trolowi budowa jaskini ze skał, albo zamku z
    kamienia i cegły na slidnym skalnym podłożu ;-)

  • 25. Data: 2009-09-14 05:19:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Może ręcznie lepionej cegły średniowiecznej? ;)
    >
    > Malbork nadal stoi ;->

    jak juz napisałem trole mieszkają w jaskiniach albo zamkach

  • 26. Data: 2009-09-14 10:17:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > pozostaej ci jak każdemu trolowi budowa jaskini ze skał, albo zamku z
    > kamienia i cegły na slidnym skalnym podłożu ;-)

    Jesteś zbyt tępy żeby zauważyć, że ja raczej preferuję budownictwo "lekkie"?

  • 27. Data: 2009-09-14 10:17:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > jak juz napisałem trole mieszkają w jaskiniach albo zamkach

    Pokaż zdjęcie swojej jaskini.