  • 51. Data: 2009-05-29 19:01:16
    Temat: Re: drzewo
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 19:34:08 +0200, Mustafa napisał(a):

    > no tak... chyba jednak nie udajesz, że nie rozumiesz.... :D

    A n a l o g i z u j ę Twój brak zrozumienia :->

  • 52. Data: 2009-05-29 20:11:10
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Każdy ma swoje uwarunkowania. Ja na Twoim miejscu postąpiłbym tak, jak
    radzi JBP. Tak BTW, to pracuję w lokalu w budynku wielorodzinnym i jestem
    przewodniczącym wspólnoty mieszkaniowej. Więc wiem, że mimo oczywistych
    trudności można wymusić na zarządcy w miarę regularne porządki w rynnach,
    zieleni itp.

    T.

  • 53. Data: 2009-05-29 20:18:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 19:08:19 +0200, JBP napisał(a):

    > Ostrożnie z round-up'em. To silny zabójca roślin. Po jego użyciu trzeba
    > odczekać przynajmniej pół roku (lepiej rok) i dopiero można w tym miejscu
    > sadzić jakiekolwiek nowe rośliny. Instrukcja na opakowaniu.

    Nieprawda. Rozkłada się po kilku dniach w zetknięciu z glebą. Stosuje się
    np posiewnie na chwasty, przed wschodami roślin uprawnych, np. posiejesz
    pietruszkę, a zanim wzejdzie, możesz spryskać Roundupem wyrosłe w
    międzyczasie chwasty.

  • 54. Data: 2009-05-29 20:19:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 18:32:29 +0200, kalif napisał(a):

    > Do Ikselki: jakiego typu tego randapu użyć?

    Tego zwykłego , na chwasty - nie znam innego.

  • 55. Data: 2009-05-29 20:24:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 22:11:10 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

> [...]
    > przewodniczącym wspólnoty mieszkaniowej. Więc wiem, że mimo oczywistych
    > trudności można wymusić na zarządcy w miarę regularne porządki w rynnach,

    A ja wypowiadam się w imieniu indywidualnych właścicieli domów, którzy sami
    sa dla siebie owym zarządem i w dodatku ekipą konserwacyjną i nie mają
    melodii, ochoty, sprawności, ubezpieczenia na wyczyny cyrkowe lub wręcz się
    boją skakać po rynnach i dachach oraz nie lubią użerać się z tępym
    urzędniczyną w gminie w sprawie pozwolenia na wycięcie jednego drzewa.
    Zwłaszcza jeśli podobnych drzew sami już posadzili setki niejako na zapas w
    zamian za to jedno :-)

  • 56. Data: 2009-05-29 20:27:33
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > A n a l o g i z u j ę Twój brak zrozumienia :->

    Masz rację - mam kompletny brak zrozumienia dla porad jak nielegalnie
    zniszczyć drzewo.
    Zwłaszcza, że autor wątku nawet nie próbował zrobić tego legalnie, co wcale
    nie jest takie trudne i skomplikowane jak powszechnie zwykło się uważać.

  • 57. Data: 2009-05-29 20:29:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 22:27:33 +0200, Mustafa napisał(a):

> [...]
    > nie jest takie trudne i skomplikowane jak powszechnie zwykło się uważać.

    Wiesz co: jeśli spróbuje podejść do sprawy legalnie, to w przypadku decyzji
    odmownej takie uschniecie drzewa stanie się podejrzane. A po co? -
    urzędnicy też ludzie i chodzą ulicami...
    :-)

  • 58. Data: 2009-05-29 20:51:37
    Temat: Re: drzewo [ot]
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > użerać się z tępym urzędniczyną w gminie

    Odnoszę wrażenie, że na każdym kroku epatujesz wysoką pogardą do wszelkich
    ludzi spoza własnego środowiska.
    Tylko, że owo "użeranie się" w 99,9% przypadków jest spowodowane tym, że to
    Ty nie znasz jakichś tam przepisów albo z nieznanych przyczyn wydają Ci się
    głupie i usiłujesz je obejść a ów urzędnik jest właśnie od tego żeby Ci na
    łamanie przepisów nie pozwolić (i słusznie).
    I takie przypadki jak Twój są niestety dość powszechne.

    p.s.
    Być może na jakimś innym forum jakiś urzednik pisze:
    Przychodzi jakaś niekumata tępa pańciusia, której się nie chce przeczytać
    kawałka ustawy i pół dnia się trzeba z nią użerać żeby wytłumaczyć że tak
    nie wolno :D

  • 59. Data: 2009-05-29 21:12:37
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > To raczej Ty nie zrozumiales moich intencji: nie chodzi mi o trzebienie
    > wszelkiego drzewostanu, bo kocham drzewa i mam ich u siebie dziesiątki
    > wokół domu oraz kawał lasu na działce na dodatek, lecz wątkodawca wyraźnie
    > napisał, że to konkretne drzewo zanieczyszcza igłami rynny. Zatem rośnie
    > ZBYT BLISKO domu.
    To, że ściółka zasmieca rynny wcale nie musi oznaczać wyroku na ten
    modrzew. I wcale nie wiemy z postu jak blisko rosnie to drzewo.Sam miesZkam
    wśród sosen, jesionów tu przy domu i na razie staram sie usuwać - Kilka razy
    w ciagu roku !!! igliwie z rynien. Staram sie jak mogę dać z siebie wysiłku,
    byle nie grozic drzewom siekierą. Nawet urzędnicy z wydziału lesnictwa w
    moim UM dają mi zielone swiatło na wiekszość sosen, bo wiedzą, że sadzę i
    dbam o drzewostan. Rozumiem moze Twoją irytację "smiecacymi" drzewami na
    piekną Waszą dzialkę, ale bylbym bardziej powsciagliwy w serwowaniu takich
    rad. Tyle oczyscić sobie przedpole to kazdy potrafi..Nawet bez rad na forum.
    Raczej bądżmy ostrozni przy telepatycznych "dobrych radach" bez znajomosci
    terenowych uwarunkowań. Także odnotowuję spore zaskoczenie... Marex
    Takie drzewo nie ma racji bytu na działce. Drzewa

  • 60. Data: 2009-05-29 21:29:40
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Pieprzysz pan. Ubezpieczyciel to nie św. Mikołaj i nie ubezpieczy dachu,
    > który notorycznie jest uszkadzany przez rosnące o metr od niego drzewo lub
    > owo drzewo zagraża upadkiem.
    Czy wiesz juz, że modrzew rosnie metr, dwa? lub trzy ?? od domu .Bo ja
    czytam i nie widzę... Tyle, że sypie igliwiem.U mnie drzewa iglaste sypia
    nawet i z kilkunastu metrów od domu. I co? wycinać je , bo mnie wkurzają???
    > Od razu widać, ze nie masz własnego domu, bo nie orientujesz się w
    > podstawowych zasadach ubezpieczeń domów.

    > Jak Ci igły dokumentnie zatkają rynny w twoim przyszłym, jak widac, domu i
    > będziesz musiał wejść osobiście na dach kilka razy w roku i stojąc na
    > drabinie na wys. 2p. osobiście powymiatać/powydłubywać stwardniałe zwały z
    > rynien, to zyskasz ten szacunek znów.
    A co w tym takiego wielkiego?, bohaterskiego. Włażę na 8 metrową
    drobinę i czyszczę. Jak kiedys spadnę, to mi wtedy wytkniesz. Trudno, bywa..
    Jak komus cięzko, to przedmówca napisał.Nie bawić się w działki, domki i
    przyrodę.Są mniej stresujące miejsca . Mieszkanie wsród drzew, posród lasu
    to zacny kompromis, a nie powód do poczucia wyzszości. Ale pewno też
    pieprzę..??