  • 21. Data: 2018-08-07 21:42:14
    Temat: Re: gromadzenie kondensatu
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 7, 2018 at 9:32:58 PM UTC+2, pierdofon wrote:
    > oooo, dobry pomysl.

    Doczytalem, ze chcesz LPG chyba (z butli), wtedy kondensatu jest troch mniej (przy
    okazji mniejsza sprawnosc kotla kondensacyjnego zasilanego LPG niz na gazie ziemnym).
    Do szamba oczywiscie mozna kondensat odprowadzac, problemem sa niktore oczyszczalnie
    przydomowe (moze wybic bakterie jak np. podczas zimowego wyjazdu bedzie grzalo, a nie
    beda inne scieki odprowadzane, zeby toto rozcienczyc troche przy okazji, problemy z
    gwarancja-trzeba producnta oczyszczalni pytac...)

  • 22. Data: 2018-08-07 21:53:55
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    oczyszczalni nie bede mial. To jest plastik a ja mam taki teren, ze na 100 %
    wypchnie mi ten zbiornik. Ogromna ilosc betonu by trzeba pod to wylac wiec
    to olewam.

    Ciezkie dupne szambo bedzie.

  • 23. Data: 2018-08-07 22:05:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.08.2018 o 18:20, Jarek pisze:
    > W lecie kilka worków? To jeszcze za zimno? ;)

    CWO coś tam przepala codziennie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2018-08-07 22:06:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.08.2018 o 10:18, Uzytkownik pisze:
    > Jeżeli nie masz takiego odprowadzenia kondensatu to znaczy, że nie masz
    > kotła kondensacyjnego.
    >
    > Albo masz to odprowadzenie podłączone do kanalizacji, ale o tym nie wiesz.

    Haha. Jak będę u dziadków to zobaczę i zrobię zdjęcie jakbym nadal nie
    widział.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-08-07 22:19:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 7, 2018 at 9:53:57 PM UTC+2, pierdofon wrote:
> [...]
    > wypchnie mi ten zbiornik. Ogromna ilosc betonu by trzeba pod to wylac wiec

    oczyszczalnia ma z 5m3, zeby nie wyplynelo z wody to 5 ton wystarczy na to wrzucic,
    ~2m3 betonu i bedzie nie do ruszenia
    BTW puste betonowe szambo tez ma szanse wyskoczyc ;)
    np. https://szamba.eu/karty-katalogowe/10m3-wysoka.pdf
    pojemnosc 10m3 (+objetosc betonu) waga 8400kg => bedzie plywalo w wodzie ;)

  • 26. Data: 2018-08-07 22:43:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 7, 2018 at 10:19:23 PM UTC+2, WS wrote:

> [...]
    > np. https://szamba.eu/karty-katalogowe/10m3-wysoka.pdf
    > pojemnosc 10m3 (+objetosc betonu) waga 8400kg => bedzie plywalo w wodzie ;)

    ...no i dodatkowo oczyszczalnia (poza czyszczeniem co kilka lat) jest stale pelna,
    wiec mniejsza szansa na problemy - jst mocno dociazona, szambo co ~miesiac trzeba
    oproznic i wtedy wypycha je dosc mocno

  • 27. Data: 2018-08-07 22:57:38
    Od: l...@g...com

    Cóź, trzeba uderzyć się w piersi, przyznać do błędu, sprawdziłem DTR tej niby
    kondensacyjnej nagrzewnicy gazowej. Urzędzenie typu C z zamknietą komorą spalania,
    maksymalna sprawność 94%, więc kondensacyjne toto nie jest.

  • 28. Data: 2018-08-07 23:38:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 18:12, l...@g...com pisze:
    > Żadne herezje, to odpowiedz producenta kondensacyjnej nagrzewnicy gazowej, przy
    kominie powietrze-spaliny o dlugości mniejszej niż 8 m nie potrzeba wyprowadzenia
    kondensatu. Z kolei dietrich przy swoich kotłach wymaga odprowadzenia kondensatu.

    Ale nagrzewnica gazowa to nie kocioł kondensacyjny. To o czym piszesz
    dotyczy urządzeń gazowych niekondensacyjnych, a takim jest nagrzewnica
    gazowa. W takiej nagrzewnicy nie ma kondensacji. Może ona powstawać w
    kominie jeżeli jest zbyt długi lub jeżeli poprowadzony jest
    nieogrzewanym strychem.

    W przypadku urządzeń kondensacyjnych MUSI BYĆ WYKONANE ODPROWADZENIE
    SKROPLIN, nawet jak spaliny są wyprowadzone 1m odcinkiem rury zaraz za
    ścianę.