  • 1. Data: 2009-06-06 20:07:07
    Temat: grzejnik elektryczny
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, chcialbym dogrzac pomieszczenie do temp ok 21 stopni, powierzchnia
    12m2, byloby to jedyne ogrzewanie, jest to piwnica zmieniona na mini
    kompleks biurowy;), mury ok 50 cm, male (50x50cm) wymienione pieciokomorowe
    okienko pcv, jedna ze scian to regips oddzielajacy pomieszczenie od reszty
    piwnicy. Stelaz 5 cm z welna mineralna na calosci. W miare szczelne drzwi.
    Podloga to panele na gabce 5mm. Wysokosc pomieszczenia -2m.
    Bez grzania jest tam ok 17 stopni.
    POradzcie co zastosowac. Cieplo ma byc nie tylko odczuwalne dla czlowieka
    (chyba tak promienniki dzialaja)ale dobrze zeby ta temperatura 21 stopni
    byla realnie osiagnieta.

    bede wdzieczny za wszelkie porady:)
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2009-06-07 11:33:15
    Temat: Re: grzejnik elektryczny
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (chyba tak promienniki dzialaja)ale dobrze zeby ta temperatura 21 stopni

    proponuje piece akumulacyjne dynamiczne przy liczniku dwutaryfowym

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2009-06-07 14:51:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2009 22:07:07 +0200, Anax WRC napisał(a):

    > POradzcie co zastosowac. Cieplo ma byc nie tylko odczuwalne dla czlowieka
    > (chyba tak promienniki dzialaja)ale dobrze zeby ta temperatura 21 stopni
    > byla realnie osiagnieta.

    Grzejnik olejowy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-06-07 16:33:52
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > pomieszczenie od reszty piwnicy. Stelaz 5 cm z welna mineralna na calosci.
    > W miare szczelne drzwi. Podloga to panele na gabce 5mm. Wysokosc

    A zależy od podejścia.
    Jeśli masz II taryfę to piec akumulacyjny, 1,5kW ( jeśli piszesz realnie o
    tych 17-tu stopniach), załączany na noc.
    Bez drugiej taryfy mozna na 2 sposoby:
    - listwy grzejne - około 1kW, załączone przy mrozach na stałe.
    - dwa termowentylatory "Farelki" po 2kW, załaczane tylko na okres pobytu w
    biurze - z rana trzeba będzie przez czas pewien posiedzieć w swetrze.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2009-06-07 21:32:44
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A zależy od podejścia.
    > Jeśli masz II taryfę
    niestety brak:(

    > Bez drugiej taryfy mozna na 2 sposoby:
    > - listwy grzejne - około 1kW, załączone przy mrozach na stałe.

    ok wyczytalem ze przewiduje sie ok 1 listwe 90W na powierzchnie 1,5m2...

    > - dwa termowentylatory "Farelki" po 2kW, załaczane tylko na okres pobytu w
    > biurze - z rana trzeba będzie przez czas pewien posiedzieć w swetrze.

    no to na pewno:)

    a co powiecie na taka opcje?
    http://www.izoterma.wroc.pl/plyty_grzejne_do_ogrzewa
    nia_pomieszczen_mieszk_i_przemyslowych.htm

    najbardziej mi zalezy na tych 21 stopniach w miejscu gdzie bedzie pracowala
    drukarka wielkoformatowa wiec zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem
    bezposrednio nad maszyna...

    pzdr
    Anax

  • 6. Data: 2009-06-07 23:15:57
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Anax WRC wrote:

    > najbardziej mi zalezy na tych 21 stopniach w miejscu gdzie bedzie
    > pracowala drukarka wielkoformatowa wiec zastanawiam sie nad takim
    > rozwiazaniem bezposrednio nad maszyna...

    a Ty wilgotność sprawdzałeś tam?
    bo to cholernie ważna sprawa przy wydrukach....

    potrzebujesz raczej stałych warunków, bez przesuszania powietrza - bo chyba
    wydruki to tak 45-50%
    no i żeby papier był też odpowiednio składowany...

    jedyne co mi się widzi to chyba olejak z termostatem pracujący 24h lub piec
    akumulacyjny...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 7. Data: 2009-06-08 05:38:05
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > niestety brak:(

    No to załatwiać, chyba że na podliczniku wisisz.

> [...]
    > pracowala drukarka wielkoformatowa wiec zastanawiam sie nad takim
    > rozwiazaniem bezposrednio nad maszyna...

    Jeśli idzie o drukarkę to niewiele pomoże, bo to jest promiennik. Dekiel
    drukarki będzie miał ciepło, pod spodem będzie zimno.
    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 8. Data: 2009-06-09 08:31:44
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Anax WRC wrote:

    > potrzebujesz raczej stałych warunków, bez przesuszania powietrza - bo
    > chyba wydruki to tak 45-50%
    > no i żeby papier był też odpowiednio składowany...

    z tym nie ma problemu, wilgotnosc jest optymalna ok 50%

    > jedyne co mi się widzi to chyba olejak z termostatem pracujący 24h lub
    > piec akumulacyjny...

    hmm chyba zaczne od olejaka, akumulacyjny to troche wiekszy wydatek na
    poczatek.
    pzdr
    Anax

  • 9. Data: 2009-06-09 08:34:22
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    > No to załatwiać, chyba że na podliczniku wisisz.

    kabel z zasilaniem pociagniety z domu, kilkanascie metrow. Zeby zalatwic
    druga taryfe to we wspolnocie moze nie byc takie latwe...ale pomysle...

    nia_pomieszczen_mieszk_i_przemyslowych.htm

    > Jeśli idzie o drukarkę to niewiele pomoże, bo to jest promiennik. Dekiel
    > drukarki będzie miał ciepło, pod spodem będzie zimno.

    ale on chyba to cieplo a boki tez nieco rozbija, bedzie sie dodatkowo folia
    pogrzewala a i dekiel drukarki bedzie cieplo oddawal...
    NO i wspolmoc to wlasnie olejakiem

    pzdr
    Anax