  • 1. Data: 2009-06-06 08:49:06
    Temat: styropian czy wełna mineralna
    Od: dudo77 <d...@W...o2.pl>

    Witam serdecznie
    stanąłem przed dylematem ocieplenia domu
    Chciałem ocieplić dom styropianem ale sprawdzony handlowiec w hurtowni
    powiedział żebym zastanowił się nad wełną mineralną
    materiały na metr przy styropianie wyszły mi 30 zł za metr
    materiały przy wełnie mineralnej wyszły 48 zł za metr
    robocizna przy styropianie to 30 zł
    nie wiem jaka jest robocizna przy wełnie ale na pewno wyższa więc na 250
    m2 elewacji różnica może być spora, prawie taka jak prostej wentylacji
    mechanicznej

    dla mnie jedynym atutem wełny mineralnej jest paroprzepuszczalność, nie
    mam problemu z hałasem, myślę że przy dobrych listwach startowych
    gryzonie też nie będą problemem.

    Dom jest zbudowany z ytonga, dom kupiłem w stanie surowym więc trudno mi
    oceniać projekt wentylacji.

    Będę wdzięczny za pomoc co wybrać?
    Może macie jakieś sprawdzone ekipy elewacyjne z okolic Warszawy?
    pozdrawiam serdecznie
    --
    ---------- www.2soczewki.pl ------------
    ----- Markowe soczewki kontaktowe ------

  • 2. Data: 2009-06-06 11:32:59
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "dudo77" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

    > dla mnie jedynym atutem wełny mineralnej jest paroprzepuszczalność, nie
    > mam problemu z hałasem, myślę że przy dobrych listwach startowych gryzonie
    > też nie będą problemem.

    Paroprzepuszczalność wełny to mit, który wyciąga kasę z kieszeni klientów.
    Wbrew pozorom styropian dość dobrze tłumi dźwieki - sprawdzone empirycznie.
    Miałem okazję widzieć jak w restauracji podzielono jedną, ogromną salę na
    dwie mniejsze, gdzie odbywały się jednocześnie dwa wesela, na których grały
    dwa różne zespoły.
    Ścianę dzielącą tworzyły nierozpakowane paczki styropianu. Pomimo, iż
    zespoły stały tyłem do siebie pod ścianą ze styropianu to wzajemnie
    dochodziły tylko niewielkie odgłosy perkusji. Reszta dźwięków była słabo
    słyszalna.

  • 3. Data: 2009-06-06 11:52:50
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "dudo77" <d...@W...o2.pl> wrote in message
    > Witam serdecznie
    > stanąłem przed dylematem ocieplenia domu

    Odpuść wełnę. Zrób styropianem ale przemyśl 1000 razy każdy mostek termiczny
    jaki może wystąpić.
    Najlepiej jakbyś pokazał zdjęcie z budowy to coś doradzimy.

  • 4. Data: 2009-06-06 13:06:49
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > zespoły stały tyłem do siebie pod ścianą ze styropianu to wzajemnie
    > dochodziły tylko niewielkie odgłosy perkusji. Reszta dźwięków była słabo

    A w drugiej restaruacji stały ściany z metrowej wełny tak? Bo inaczej co to
    za "doświadczenie". Poza tym w domu izolacja nie ma grubosci paczki
    styropianu a 10-15 cm. To, że wełna lepiej tłumi hałas jest "naturalne" bo
    wystarczy spojrzeć na jej budowę. Styropiamn składa się głównie z powietrza.
    Wełna jak zamoknie to wyschnie (w takich cyklach pracuje lato/zima),
    styropian już nie tak łatwo.
    Decyzja o wyborze jest trudna bo i drozej i trudniej znaleźc dobra ekipę. A
    dodatkowo w cenie izolacji z wełny 15 cm mamy izolację w styro 20 cm.
    Sam byłem wcześniej zdecydowany na wełnę ale powoli zaczynam się łamac co
    wybrać. Gryzoni się nie boję bo mam "odwrotny" cokolik klinkierowy, tzn
    wystający, a n nim bedzie stało ocieplenie w górę ściany. To trudna decyzja
    i nalezy porządnie się zastanowić, być może pogadać z ludxmi co przeszli
    ocieplanie wełną, co byc może już kilka lat mieszkają i mają jakieś uwagi.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-06-06 13:09:21
    Od: CookieMonster <"pn[WYTNIJ_TO]"@g.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2009 13:32:59 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Ścianę dzielącą tworzyły nierozpakowane paczki styropianu.

    Izolacją akustyczną dla dźwięków powietrznych
    nie jest dobra ani wełna, ani styropian, tylko ciężki mur!

    Co innego na dźwięki materiałowe (ale to zupełnie inny temat)

    --
    CookieMonster

  • 6. Data: 2009-06-06 14:07:53
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message

    > Decyzja o wyborze jest trudna bo i drozej i trudniej znaleźc dobra ekipę.
    > A dodatkowo w cenie izolacji z wełny 15 cm mamy izolację w styro 20 cm.

    Myślę, że dobrze zrobione 10-12cm styropianu wystarczy. Rozpustą jest 15cm
    (ja mam 15) i wcale nie jest tyle aż potrzeba. Ważniejsze jest zrobienie
    wszystkiego jak należy.

  • 7. Data: 2009-06-06 14:59:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dudo77" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Dom jest zbudowany z ytonga, dom kupiłem w stanie surowym więc trudno mi
    > oceniać projekt wentylacji.

    Ja co prawda nie odpowiem na pytanie, ale z ciekawosci spytam po co
    ocieplasz dom z Ytonga??

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-06-07 07:32:08
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > zespoły stały tyłem do siebie pod ścianą ze styropianu to wzajemnie
    > dochodziły tylko niewielkie odgłosy perkusji. Reszta dźwięków była słabo

    Mit nie mit ja dalem 15cm welny tym bardziej ze mam unipor :) Wiem
    przynajmniej ze sciana mi po latach nie zaplasnieje. Jak woda sie dostanie w
    jakis sposób za styropian czy para wodna sie tam skropli to tak szybko nie
    odparuje. Zaraz bedziecie odpisywac ze paraprzepuszczalnosc sciany jest
    znikoma i ze para wodna uchodzi wentylacja itp. :) Kazda firma prowadzi
    swoja polityke .. ja prowadze swoja i nikt by mnie nie namowil do styropianu
    bo za nim po prostu nie przepadam :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-06-07 12:08:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > to za "doświadczenie". Poza tym w domu izolacja nie ma grubosci paczki
    > styropianu a 10-15 cm. To, że wełna lepiej tłumi hałas jest "naturalne" bo

    O czym Ty piszesz ?
    Po co w ogóle ta polemika ?
    Czy ja gdziekolwiek napisałem, ze styropian jest lepszy od wełny ?
    Choć nie był bym pewny tego, że wełna musi być lepsza akustycznie.
    Chłopie naucz się czytać ze zrozumieniem.

    > Styropiamn składa się głównie z powietrza.
    > Wełna jak zamoknie to wyschnie (w takich cyklach pracuje lato/zima),
    > styropian już nie tak łatwo.

    A styropian nie nasiąka, a jeżeli już to w znikomym stopniu - już tu na
    grupie pisałem o swoich ekspertymentach w laboratorium dotyczących
    nasiakalności tego typu materiałów, zatem nie będę się powtarzał.
    Co mi zatem po materiale (wełna), który co roku nasiąka tylko po to, żeby
    pogorszyć izolacyjność termiczną ?
    Wolę tańszy, lepszy do tego celu i wygodniejszy w montażu materiał jakim
    jest styropian.
    Oczywiście na dach tylko wełna, ale to z powodu innych względów. Wełna na
    dach jest lepsza z powodu niepalności oraz braku wydzielania podczas pożaru
    szkodliwych dymów oraz braku efektu "kapania" płonacymi kroplami, które
    rozprzestrzeniają ogień i w razie pożaru potrafią poparzyć ludzi
    przyklejając się do ciała i ubrań.

  • 10. Data: 2009-06-07 14:52:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A styropian nie nasiąka, a jeżeli już to w znikomym stopniu - już tu na
    > grupie pisałem o swoich ekspertymentach w laboratorium dotyczących
    > nasiakalności tego typu materiałów, zatem nie będę się powtarzał.

    Nasiaka nasiaka. Wiosna odkrylem przypadkowe moje wlasne, kiedy to olej
    silnikowy wylal mi sie nieopatrznie na styropian ulozony jako ocieplenie
    posadzki. Po dokonaniu przypadkowo odkrywki okazalo sie, ze olej wsiakl w
    styropian na ok. 2cm, szkoda ze nie zrobilem zdjec. Reakcje styropianu z
    olejem mozemy raczej wykluczyc, gdyz ten nie stracil swoich mechanicznych
    wlasciwosci na oko oczywiscie, natomiast dawal sie wycisnac jak gabka.
    Wszystko jest tylko kwestia czasu, zreszta podobnie bylo w kotlowni, gdzie
    na styropina zima w czasie proby szczelnosci wylala sie woda, ktora nie
    wysychala. Po nacisnieciu reka woda wyciskala sie jak ze szmaty. Styropian
    nasiaka to pewne, niestety znacznie wolniej wysycha.

> [...]
    > pogorszyć izolacyjność termiczną ?
    > Wolę tańszy, lepszy do tego celu i wygodniejszy w montażu materiał jakim

    Ja niestety powatpiewam w wyzszosc styropianu nad welna wlasnie z powodu
    jego watpliwej nienasiakliwosci i relatywnie prawie zadnej zdolnosci
    sezonowego wysychania.

    Pozdro.. TK