  • 1. Data: 2009-06-06 20:13:53
    Temat: kanały wentylacyjne w bloku
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Witam !
    Mieszkam w czteropiętrowcu , wiadomo na dachu mają wyjście ,kazdy
    indywidualnie kominy wentylacyjne . Problem w tym ,iż są wyprowadzone w
    monobloku z otworami i nie mogę zidentyfikować który jest z mojego
    mieszkania . Czy ktoś zna sposób praktyczny ,aby po wejściu na dach można
    było zidentyfikować swój komin wentylacyjny ?? Oczywiście pomijam
    korzystanie z dokumentacji budowalanej w spóldzielni mieszkaniowej.
    Pozdrawiam !
    Marek

  • 2. Data: 2009-06-06 20:33:18
    Temat: Re: kanały wentylacyjne w bloku
    Od: "Michał P." <m...@g...com>

    >Czy ktoś zna sposób praktyczny ,aby po wejściu na dach można było
    >zidentyfikować swój komin wentylacyjny ?? Oczywiście pomijam korzystanie z
    >dokumentacji budowalanej w spóldzielni mieszkaniowej.

    w domu włóź do kratki wentylacyjnej latarke, lampkę itp. i zobacz na dachu,w
    którym kanale ją widać :-)

    Michał

  • 3. Data: 2009-06-06 20:52:32
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał P." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > w domu włóź do kratki wentylacyjnej latarke, lampkę itp. i zobacz na
    > dachu,w którym kanale ją widać :-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Tak a kanał wentylacyjny nie jest łamany , a jeśli w żadnym nie będzie
    widać to oznaczałoby że nie dorożny ??
    Pozdrawiam !
    Marek

  • 4. Data: 2009-06-06 21:11:48
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Marek wrote:

    > mieszkania . Czy ktoś zna sposób praktyczny ,aby po wejściu na dach
    > można było zidentyfikować swój komin wentylacyjny ?? Oczywiście

    Jedna osoba wkłada kawałek gazety do kanału i zapala, druga obserwuje
    komin :)
    Ewentualnie można posłużyć się głośnikiem i jakimś ostrym kawałkiem.
    Polecam Rammstein, albo Apocaliptyca

    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2009-06-06 23:46:25
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Czy ktoś zna sposób praktyczny ,aby po wejściu na dach można było
    > zidentyfikować swój komin wentylacyjny ??

    wpuszczaj do każdego kanału ciężarek na białym sznurku a w mieszkaniu niech
    ktoś obserwuje co widać :)

  • 6. Data: 2009-06-07 07:58:21
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > było zidentyfikować swój komin wentylacyjny ?? Oczywiście pomijam
    > korzystanie z dokumentacji budowalanej w spóldzielni mieszkaniowej.

    Świeca dymna na nornicę do kanału, odpalamy i patrzymy z którego kanał widać
    biały dym :).
    Przy okazji można sprawdzić szczelność kanału :).

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-06-07 10:34:00
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2009 22:13:53 +0200, Marek napisał(a):
    > Czy ktoś zna sposób praktyczny ,aby po wejściu na dach można
    > było zidentyfikować swój komin wentylacyjny ??
    Spróbować na dachu wywąchać swój obiad ;-)
    Ew. zidentyfikować dźwięki dochodzące z kanału :-)

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 8. Data: 2009-06-07 10:34:17
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Masz chyba świadomość że samowolne włączanie przewodów kominowych jest
    niedopuszczalne. Spróbuję Cię jednak dokształcić w tym temacie. Musisz mi
    jednak podać w jakich latach był ten blok budowany ponieważ w twoim bloku
    mogą istnieć przewody zbiorcze. Można je rozpoznać w ten sposób że obok pary
    małych przewodów (14 x 14 cm) jest zawsze duży (14 x 30 cm).
    Adam

  • 9. Data: 2009-06-07 14:51:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > było zidentyfikować swój komin wentylacyjny ?? Oczywiście pomijam
    > korzystanie z dokumentacji budowalanej w spóldzielni mieszkaniowej.

    Postawić zonę przy drugim wylocie i niech nadaje.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-06-07 16:26:59
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > zidentyfikować który jest z mojego mieszkania . Czy ktoś zna sposób
    > praktyczny ,aby po wejściu na dach można było zidentyfikować swój komin

    Dobrze radzi ktoś z latarką albo żarówką. Inna metoda - dym z papierosa lub
    innego kopcącego świństwa (albo poproś ślubną o przygotowanie bigosu...),
    albo metoda akustyczna (jeden woła do kratki w mieszkaniu, drugi nasłuchuje
    z któregokanału słychać najgłośniej).
    Można też odwiedzić z miarką sąsiadów i sprawdzić lokalizację kratki na
    ścianie - kolejność wylotów odpowiadać będzie lopalizacji wylotów).
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl