  • 11. Data: 2010-01-22 11:19:16
    Temat: Re: grzejniki X2
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Może przesadziłem z "technologią". Miałem na myśli zwyczajnie "nowe
    > rozwiązanie konstrukcyjne".
    > e-kran napisał, że sprawdzają się u niego po 2 latach więc może ma to
    > sens...

    Zgadza się. X2 kupowałem w połowie 2007 i były wtedy jakąś tam
    względną "nowością".
    To są tak naprawdę zwykłe grzejniki, w których producent zastosował dobry
    pomysł, moim zdaniem oczywisty. Jestem zdziwiony dlaczego grzejniki innych
    producentów nie mają tego rozwiązania. I cena takiego X2 powinny być równa
    cenie "standardowego" dobrego grzejnika, gdyż w X2 nie ma żadnej ekstra
    technologii, patentów, nie ma tam kosmicznych materiałów itp. Po prostu
    przepływ wody przez płyty grzejnika jest "szeregowy" a nie "rownoległy". To
    wszystko.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 12. Data: 2010-01-22 11:41:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    e-kran pisze:
    > http://www.kermi.pl/Polnisch/Heizen/Flachheizkoerper
    /Therm_X2/Energie_sparen/in
> [...]
    > promieniuje do przodu, a mniej do tyłu (w ścianę). To co piszą w materiałach
    > propagandowych nt. tych grzejników okazało się prawdą, w zakrsie który można
    > sprawdzić "organoleptycznie". Wykonanie grzejników jest bez zarzutu, mocowanie
    > do ściany też.
    > Dostałem dobry upust na te grzejniki, nie miałem więc żadnych wątpliwości czy
    > je kupić. Kermi i Purmo to jest teraz jedna firma (nie pamiętam kto kogo
    > kupił), czyli to jest towar z wysokiej półki. Rozważałem jezcze Radsona,
    > Purmo, Stelrada i Immergasa, ale właśnie na Kermi X2 dostałem najlepszą ofertę.

    Dla mnie to bardziej marketingowy "chłyt" niż realne zyski.

    Jak ściana będzie chłodniejsza to nie znaczy, że będzie w pomieszczeniu
    cieplej. Obecne technologie zmierzają do tego by przegrody były jak
    największym buforem ciepła - zakumulowane ciepło w dużej mierze oddawane
    jest do pomieszczenia.
    Poza tym rysunek rysunkiem, a rozchodzenie się ciepła raczej nie będzie
    odbywać się poziomo. Tak naprawdę nie jesteśmy w stanie stwierdzić jak
    się rozchodzi ciepło w domu. Fakt przy takim rozwiązaniu z pewnością w
    pierwszej fazie szybciej ogrzejemy pomieszczenie bo więcej energii
    będzie bliżej pomieszczenia ale co będzie kiedy już wyrówna nam się
    temperatura w pomieszczeniu?
    Wtedy raczej zyski nie będą tak oczywiste.

    Jak ktoś już napisał zwykły ekran da taki sam efekt - teraz kwestia
    kosztów czy za nowinkę nie trzeba zapłacić więcej niż by wynikało to z
    rozsądku.

    Za to dobrym rozwiązaniem jest środkowe podłączenie. teoretycznie można
    zrobić instalację "wyżyłowaną" a jeżeli okaże się, że grzejniki nie dają
    rady to można by je wymienić. Obecnie instalatorzy wolą przesadzić i dać
    większe grzejniki na wszelki wypadek.

    Oczywiście to moje spostrzeżenia i mogę się mylić

    Ariusz

  • 13. Data: 2010-01-22 11:50:56
    Od: mk <d...@t...pl>

    e-kran pisze:
    mocowanie
    > do ściany też.
    Z tym mocowaniem, trzeba kupić nietypowe wiertło 17mm
    Pdr. M

  • 14. Data: 2010-01-22 12:14:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale można go też nie przyklejać, jeśli się ma X2.

    Oczywiscie, i cieszyc sie zmniejszona moca grzejnika - czyli pogorszeniem
    wspolczynnika cena/efektywnosc.

  • 15. Data: 2010-01-22 12:16:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To co piszą w materiałach
    > propagandowych nt. tych grzejników okazało się prawdą, w zakrsie który
    > można
    > sprawdzić "organoleptycznie".

    No ale organleptycznie niewiele sie sprawdzi, poza tym, ze raczej nie
    oklamali w sensie konstrukcji, ale czy wiecej jest korzysci nic wad?

  • 16. Data: 2010-01-22 14:18:23
    Od: e-kran <e...@o...pl>

    On 22 Sty, 13:14, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    pl...

    > Oczywiscie, i cieszyc sie zmniejszona moca grzejnika - czyli pogorszeniem

    Co to za współczynnik cena / efektywność ? Chodzi o moc? A nie,
    Kolego, robiłem DOKŁADNĄ analizę mocy grzejników (dane katalogowe) dla
    wybranych modeli. Weźmy dla przykładu potężny grzejnik I33/600/800 i
    porównajmy moce katalogowe (katalogi na rok 2007) :

    Radson Integra 1587 W (wymiar nie 800 tylko 750, bo Radson ma inny
    typoszereg)
    Buderus VK Profil 1563 W
    Stelrad Novello 1542 W
    Kermi Thermo X2 1536 W
    Purmo Ventil Compact 1499 W

    Faktem jest, że najlepszy jest tu Radson. Ale czy widzisz jakieś
    istotne różnice? Gdyby miały być, to ujawniły by się właśnie w
    grzejniku 3 płytowym, po ostatnia tylna płyta X2 oddaje już niewielką
    część energii. Poza tym patrzę na ten grzejnik całościowo. Co z tego,
    że Radson ma o 3% większą moc niż X2, skoro część tej mocy
    wypromieniuje od razu w ścianę, a X2 _woli_ wypromieniować ją w stronę
    pomieszczenia? Poza tym te katalogowe różnice mocy są w granicy błędu
    statystycznego. Co to jest 3%....

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 17. Data: 2010-01-22 14:38:35
    Od: e-kran <e...@o...pl>

    On 22 Sty, 13:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:39da.0000040a.4b59839d@newsgate.onet.
    pl...

    > No ale organleptycznie niewiele sie sprawdzi, poza tym, ze raczej nie
    > oklamali w sensie konstrukcji, ale czy wiecej jest korzysci nic wad?

    Grzejniki jak to grzejniki. Grzeją ;-)) Korzyści mam takie, że jestem
    z nich zadowolony :-) Porównując swoją konsumpcję gazu z innymi
    stwierdzam, że mieszczę się w bardzo przyzwoitym przedziale zużycia za
    ostatnie 2 lata.
    Jest jeszcze jeden link do PDF-a z dokładniejszą specyfikacją X2 :
    http://media.kermi.de/phpmedia/kermi.pl/Polnisch/Pli
    ki_do_pobrania/Technika_grzewcza/Therm_X2/19083_Ther
    m_X2_folder_informacyjny_2009.pdf

    Propnuję kuknąć na stronę 7 tego dokumentu. Tam jest bardzo fajny
    obraz z kamery termowizyjnej i od razu wiadomo, dlaczego X2 są the
    best ;-))

    Człowiek z firmy instalatorskiej, który był przy odpalaniu pieca
    zdziwił się, że te grzejniki tak błyskawicznie "nabierają"
    temperatury. Potwierdził tym niejako, że to co pokazano na ww.
    obrazku, jest prawdą :-)

    Jeśli ktoś nie wierzy w "chfyty" marketinegowe to może kupić zwykłe
    grzejniki a jak go bardzo będzie męczyło sumienie, to za nimi może
    zawsze przykleić jeszcze ten ekran. Koszty wyjdą na pewno zbliżone.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 18. Data: 2010-01-22 14:47:01
    Od: e-kran <e...@o...pl>

    Oczywiście nie "błędu statystycznego" a raczej "błędu pomiaru"

  • 19. Data: 2010-01-22 15:34:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wiadomościnews:39da.00000411.4b59875e@newsgate.onet.
    pl...

    >Co to za współczynnik cena / efektywność ? Chodzi o moc?

    Tak, ile mocy z danej ilosci blachy/zaplaconej ceny wydusisz.

> [...]
    >wybranych modeli. Weźmy dla przykładu potężny grzejnik I33/600/800 i
    >porównajmy moce katalogowe (katalogi na rok 2007) :

    Z uwzglednieniem ceny?

    >Co z tego,
    >że Radson ma o 3% większą moc niż X2, skoro część tej mocy
    >wypromieniuje od razu w ścianę

    Ale pamietasz, ze jestesmy w kontekscie ekranu?

  • 20. Data: 2010-01-22 15:39:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >z nich zadowolony :-) Porównując swoją konsumpcję gazu z innymi
    >stwierdzam, że mieszczę się w bardzo przyzwoitym przedziale zużycia za

    Ci Inni maja dokladnie takie same warunki zmieniaja sie tylko grzejniki?

> [...]

    >Propnuję kuknąć na stronę 7 tego dokumentu. Tam jest bardzo fajny
    >obraz z kamery termowizyjnej i od razu wiadomo, dlaczego X2 są the

    Ino czemu ten supertest byl zapuszczony przy 10% nominalnego przeplywu, jak
    myslisz? Sprzedawca, czy ki dyabeł jesteś?