  • 11. Data: 2017-09-03 15:22:14
    Temat: Re: grzybnia z kartonu.
    Od: i...@g...pl

    U mnie kanie i borowiki same rosną. Wczoraj zebrałam pierwsze dwa - 0,89 i 0,76 kg,
    zdrowiutkie. Wielka kania oczekuje - tzn. ja oczekuję, aż się jej rozwinie kapelusz,
    będzie miał ze 40 cm średnicy najmniej :-)

  • 12. Data: 2017-09-04 14:44:21
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > alledrogo i inne miejsca sa pelnie niby grzybni borowika i innych w pudle.
    > mozna toto podobno rozsypac pod drzewami i grzyby beda...
    > ktos co kiedys zrobil? jakis efekt jest?
    > sciema?
    Borowik szlachetny występuje zarówno w lasach iglastych, liściastych, jak i
    mieszanych. Grzyb ten tworzy mikoryzę z licznymi gatunkami drzew, jednak
    głównie ze świerkami dlatego najobficiej występuje w górskich drzewostanach
    świerkowych. Preferuje drzewostany w średniej klasie wieku, w starszych
    drzewostanach iglastych ustępuje borowikowi kasztanowemu[12]. Owocniki
    pojawiają się najczęściej i najliczniej w okresie od maja do listopada,
    zdarzają się także w grudniu (np. w 2000 roku)[13]. Owocniki wyrastają
    pojedynczo, często w niewielkich grupach po kilka, bywa także, że tworzą
    kręgi[14].

    Do prawidłowego rozwoju borowika szlachetnego potrzebne są nie tylko
    korzenie właściwego gatunku drzewa. Gatunek ten rośnie dobrze tylko w
    zespole z jeszcze dwoma gatunkami muchomorów: muchomora czerwonawego
    (Amanita rubescens) i muchomora twardawego (Amanita excelsa). Rola borowika
    w tym zespole jest dominująca. Na powierzchni kory tworzy on ryzomorfy -
    wyraźnie widoczne gołym okiem sznury grzybniowe, które rozchodzą się w
    glebie w różnych kierunkach i tworzą okazałe owocniki. Poza tym, aby
    strzępki jego grzybni połączyły się z korzeniami drzew, w podłożu muszą się
    znajdować bakterie z rodzaju Pseudomonas[15][16].

    Jeśli masz takie warunki środowiskowe to próbuj.

  • 13. Data: 2017-09-04 16:19:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > zespole z jeszcze dwoma gatunkami muchomorów: muchomora czerwonawego
    > (Amanita rubescens) i muchomora twardawego (Amanita excelsa). Rola
    [...]
    > Jeśli masz takie warunki środowiskowe to próbuj.

    Pytanie zasadnicze: czy w tych kartonikach sprzedają również grzybnię
    muchomorów (czerwonawego i twardawego)? Żeby borowik mógł nad nimi
    dominować.

    Jarek

    --
    Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,
    Którego pieśń nazywa grzybów pułkownikiem.

  • 14. Data: 2017-09-04 20:26:43
    Od: i...@g...pl

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 16:19:33 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,

    Moje są całkiem pękate :-)