  • 11. Data: 2012-06-10 17:51:18
    Temat: Re: hydraulicy!!
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > Tak własnie zrobie. A konkretnie jako fachowiec umiesz cos doradzić?
    > Bo nie wiem , jak komus zrobisz na taniej pompie to dużo nie zarobisz
    > , czy jak....

    nie dam gwarancji... :)

    A co ci mam doradzić... co tanie to drogie... zwykle różne rzeczy psuja
    sie w najmniej fajnych momentach, czyli lepiej ograniczać ryzyko awarii.

    Mogę tylko dodać że nawet nie wiadomo czy ta pompa ma założone parametry
    (wydajność, wysokość podnoszenia).

    Kupujesz gówno masz gówno, może pochodzi kilka lat a może posypią sie
    kolejno za pół roku... wtedy kupisz leszno za 180 zł ergo sumarycznie
    zapłacisz jak za grundfosa czy wilo. :)

    dodaj do tego czas zmarnowany na wymianę kupowanie spuszczanie wody nerwy
    gdy pompa padnie w boże narodzenie itd...

  • 12. Data: 2012-06-10 17:56:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > kolejno za pół roku... wtedy kupisz leszno za 180 zł ergo sumarycznie

    zaczynamy do czegos dochodzic - jakie leszno? Takie:
    http://allegro.pl/dobo-pl-pompa-obiegowa-pco-25-40-l
    fp-leszno-tanio-i2385087730.html
    ???

    b.

  • 13. Data: 2012-06-10 20:13:00
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Sie pan wypowiedział :-) A jakies uzasadnienie? Albo inna propozycja?

    Dwa sezony powinna wytrzymać :)

  • 14. Data: 2012-06-10 20:46:08
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > zaczynamy do czegos dochodzic - jakie leszno? Takie:
    > http://allegro.pl/dobo-pl-pompa-obiegowa-pco-25-40-l
    fp-leszno-tanio-i2385087730.html
    > ???

    LFP Leszno robi dość dobre wyroby - bo na licencji Grundfos.
    Oczywiście poza Grundfos i LFP, dobre są też pompy firmy Hel-Wita (Wita)
    Ale najlepsze pompy produkuje Wilo.
    Założysz którąś z tych - masz spokój przez szereg lat.

    Jeżeli chodzi o Omnigena to założyłem u siebie na próbę. Po dwóch sezonach
    grzewczych łożysko już było tak wyrobione, że trzeba było się pobawić przy
    każdym starcie pompy, bo wpadała w wibracje i hałasowała.
    Albo zrób tak jak Ci radzi Kiki - kup Omnigeny i jedną na zapas + komplet
    uszczelek, abyś miał na wymianę w najmniej oczekiwanym momencie.
    Pamiętaj też o odpowiednim usytuowaniu. Pompa nie może pracować ośką
    skierowaną pionowo w dół lub w górę. Tylko w poziomie.

  • 15. Data: 2012-06-10 20:48:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > ośką
    > skierowaną pionowo w dół lub w górę. Tylko w poziomie.

    i niech doda więcej zaworów żeby nie musiał zrzucać całego zładu :)

  • 16. Data: 2012-06-10 21:44:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > i niech doda więcej zaworów żeby nie musiał zrzucać całego zładu :)

    te obie uwagi znam - i w projekcie zastosowalem.

    Cały problem jest w tym ze zwykle nie wierzę ze jak cos kosztuje 2x tyle to
    jest dwa razy lepsze, a tylko ze jest na tym wieksza przebitka :-) A na
    pompach w praktyce sie nie znam dlatego pytałem. Ok- rozważę leszno.

    thx

    b.

  • 17. Data: 2012-06-10 21:44:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-06-2012 o 20:48:52 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    fp-leszno-tanio-i2385087730.html

    Jak zwykle pieprzysz głupoty, po 1 panewka ceramiczna a nie łożysko,
    po 2 masz g..wno w instalacji a nie wodę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2012-06-10 21:46:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-06-2012 o 20:46:08 Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > sezonach
    > grzewczych ?o?ysko ju? by?o tak wyrobione, ?e trzeba by?o sie pobawiae
    > przy
    > ka?dym starcie pompy, bo wpada?a w wibracje i ha?asowa?a.
    > Albo zrób tak jak Ci radzi Kiki - kup Omnigeny i jedn? na zapas + komplet
    > uszczelek, aby? mia? na wymiane w najmniej oczekiwanym momencie.
    > Pamietaj te? o odpowiednim usytuowaniu. Pompa nie mo?e pracowaae o?k?
    > skierowan? pionowo w dó? lub w góre. Tylko w poziomie.

    Jak zwykle pieprzysz głupoty, po 1 panewka ceramiczna a nie łożysko,
    po 2 masz g..wno w instalacji a nie wodę, zapieprzy to każdą pompę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2012-06-10 21:55:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > tyle to jest dwa razy lepsze, a tylko ze jest na tym wieksza
    > przebitka :-) A na pompach w praktyce sie nie znam dlatego pytałem.

    hm... gatunek materiałów z jakich sie wykonuje jakiś produkt ma spore
    znaczenie.

    wirnik jest pewnie z tworzywa ale pytanie jest jakiego tworzywa, jak sie to
    tworzywo zachowuje pod wpływem gorcej wody, jaką ma wytrzymałośc
    mechaniczną, jak zaprojektowano miejsca połączenia łopatek z osią, jaki
    kształt mają łopatki...

    panewka może być ceramiczna a może jest ze zwykłej stali czy aluminium :)
    wałek z czego jest zrobiony, z ceramiki stali utwardzanej czy ze zwykłego
    kawała byle jakiej stali takiej jak była w sam raz na zakładzie (czytaj
    najtańszej). i wiele innych podobnych pytań bez odpowiedzi.

  • 20. Data: 2012-06-10 21:58:50
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Jak zwykle pieprzysz głupoty, po 1 panewka ceramiczna a nie łożysko,
    > po 2 masz g..wno w instalacji a nie wodę.

    Jak zwykle piszesz jak pojebany.
    Spierdalaj cwelu.