  • 21. Data: 2012-06-10 22:15:27
    Temat: Re: hydraulicy!!
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 21:58:50 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zwykle piszesz jak pojebany.
    > Spierdalaj cwelu.

    Daruj Sobie takie taksty na publicznej grupie.
    Jak już musisz to weż Lawe i Płaszczyce do kompletu i spadajcie gdzieś "na priv"
    Tam Sobie bluzgajcie do woli

  • 22. Data: 2012-06-10 22:27:48
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Jak zwykle pieprzysz głupoty, po 1 panewka ceramiczna a nie łożysko,
    > po 2 masz g..wno w instalacji a nie wodę, zapieprzy to każdą pompę.

    Gówno to ty masz, ale w głowie.
    Wpier..... się w dyskusje, ubliżając jak skończony kretyn. Ty chamie.
    Czy kur... za każdym razem trzeba takim kretynom januszkom pisać całe
    elaboraty i wykłady? Tłumaczyć co oznacza słowo "łożysko"?
    Ty durniu, łożysko to nie jest tylko i wyłącznie to coś co ma w sobie kulki.
    Są jeszcze łożyska ślizgowe, które posiadają panewki lub ich nie posiadają,
    bo posiadają tylko i wyłącznie gniada łożyskowe. I akurat w przypadku pomp
    obiegowych CO, w większości przypadków nie ma panewek, ale są to łożyska
    ślizgowe w formie osadzonego wałka wirnika w gnieździe, gdzie środkiem
    smarnym jest woda.
    Czy omnigena robi z panwekami ceramicznymi tego nie wiem, ale faktem jest,
    że po 2 sezonach po prostu gniazdo łożyska się wyrobiło i pompa zaczęła
    hałasować, zwłaszcza zaraz po starcie. W moim przypadku była to normalna
    instalacja CO wykonana prawidłowo i dobrze wypłukana, bo sam ją robiłem,
    stąd jestem pewien jakości wykonania oraz jakości wody w obiegu.

  • 23. Data: 2012-06-10 22:29:33
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

    > Daruj Sobie takie taksty na publicznej grupie.
    > Jak już musisz to weż Lawe i Płaszczyce do kompletu i spadajcie gdzieś "na
    > priv"
    > Tam Sobie bluzgajcie do woli

    Ty jako pierwszy powinienś tam z nimi powędrować.

  • 24. Data: 2012-06-10 22:47:23
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    P.S.
    Januszek jak widać też nie umie przeczytać podstawowych informacji
    producenta http://www.omnigena.pl/obrazki/File/Pompy_obiegowe_k
    at.pdf , bo
    pisze w nich, że ceramiczny jest wał, a nie panewki.

  • 25. Data: 2012-06-11 00:27:32
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > zaczynamy do czegos dochodzic - jakie leszno? Takie:
    > http://allegro.pl/dobo-pl-pompa-obiegowa-pco-25-40-l
    fp-leszno-tanio-i2385087730.html

    Odpuść sobie. Polscy producenci zrobią wszystko żeby ci nie uznać
    gwarancji.
    Kup 4 Omnigeny + 1 na zapas. Omnigena to dobre pompy. mam taką 4 lata do
    ładowania zasobnika. Główna jest większa Grubfos. Żadnej różnicy w działaniu
    nie widzę.

  • 26. Data: 2012-06-11 00:29:23
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    > Jeżeli chodzi o Omnigena to założyłem u siebie na próbę. Po dwóch sezonach
    > grzewczych łożysko już było tak wyrobione, że trzeba było się pobawić przy
    > każdym starcie pompy, bo wpadała w wibracje i hałasowała.
    > Albo zrób tak jak Ci radzi Kiki - kup Omnigeny i jedną na zapas + komplet
    > uszczelek, abyś miał na wymianę w najmniej oczekiwanym momencie.
    > Pamiętaj też o odpowiednim usytuowaniu. Pompa nie może pracować ośką
    > skierowaną pionowo w dół lub w górę. Tylko w poziomie.

    Dokładnie tak zrobić.
    Po rozebraniu wszystich pomp są one jednakowo zbudowane.

  • 27. Data: 2012-06-11 00:30:51
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > te obie uwagi znam - i w projekcie zastosowalem.

    Po co ci aż 4 pompy, że tak zapytam ? Czemu nie zrobisz
    rozdzielacza/kolektora i jednej pompy ?

  • 28. Data: 2012-06-11 00:39:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Kompletnie nie z nam się na pompach, ale oszczędnych ludzi nie stać na
    > tanie zakupy. Pompy mają działać wiele lat, drobna oszczędność teraz może
    > stać paskudnym kosztem w przyszłości (od problemu z wymianą po zalanie
    > czort wie czego), a kto dwa razy płaci nie oszczędza.

    A co w pompie ma się rozlać? Korpus żeliwny pęknie? Prędzej puści jedno z
    tysiąca lutowań rurek niż akurat pompa.
    Mnie w nowym aucie od razu zepsuła się poduszka zawieszenia pneumatycznego.
    Zapliło sie na desce na czerwono że zawieszenie aktywne w trybie awaryjnym i
    ograniczono prędkość do 80km/h. A samochód wydawać by sie mogło z najwyższej
    półki :-) 2 tygodnie stał w serwisie w oczekiwaniu na części.

  • 29. Data: 2012-06-11 03:35:32
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 11 Cze, 00:29, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    > Dokładnie tak zrobić.
    > Po rozebraniu wszystich pomp są one jednakowo zbudowane.

    Tanie są, bo pozbywają się starego złomu :P
    Unia narzuca normy zużycia prądu i zaniedługo nie będą mogli ich
    sprzedawać, coś jak z żarówkami ale mam nadzieję wyjdzie lepiej.
    Faktem jest, że te kilkanaście watów różnicy * lata pracy ma swój
    niebagatelny wymiar finansowy.
    Ale jak chcesz kupić tanio i płacić latami... :p

    pozdrawiam p.

  • 30. Data: 2012-06-11 07:44:33
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-10 20:46, Plumpi pisze:
    > LFP Leszno robi dość dobre wyroby - bo na licencji Grundfos.
    > Oczywiście poza Grundfos i LFP, dobre są też pompy firmy Hel-Wita (Wita)
    > Ale najlepsze pompy produkuje Wilo.
    > Założysz którąś z tych - masz spokój przez szereg lat.

    to może polecicie jakąś dobrą pompę tańszą od Grundfosa z elektroniczną
    regulacją prędkości i taką, która przy braku obiegu (wszystkie grzejniki
    zamknięte) sama się wyłączy. Ktoś tutaj polecał Grundfos alpha 2, może
    jest tańsza alternatywa?

    Lukasz