  • 31. Data: 2012-06-11 07:55:45
    Temat: Re: hydraulicy!!
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:jr376s$6io$1@inews.gazeta.pl...
    > Po co ci aż 4 pompy, że tak zapytam ? Czemu nie zrobisz
    > rozdzielacza/kolektora i jednej pompy ?

    dwa osobne obwody grzewcze, obwód kolektorów słonecznych, i pompa
    cyrkulacyjna CWU.
    A ponieważ pompy są tańsze niż elektrozawory to sterowanie bedzie
    realizowane pracą pomp.

    b.

  • 32. Data: 2012-06-11 08:54:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Januszek jak widać też nie umie przeczytać podstawowych informacji
    > producenta http://www.omnigena.pl/obrazki/File/Pompy_obiegowe_k
    at.pdf , bo
    > pisze w nich, że ceramiczny jest wał, a nie panewki.

    Kto wie, może i ma racje. Kiedyś naprawiałem pompę ogrodową do brudnej wody
    z ceramicznym wałem i tenże wał kręcił się także w ceramicznej panewce.
    Pompa jakiś chinczyk. Spalony silnik ale mocno się zdziwiłem widząc a w
    zasadzie nie widząc kompletnie ani śladu na ślizgach a ponoć pompa katowana
    była ponad dwa lata chyba w bardzo brudnej wodzie z dużą ilością ciał
    stałych gdyż po łopatka wirnika zostały ledwie słabe wybustki, wszystko się
    starło.

    Marek

  • 33. Data: 2012-06-11 09:05:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 07:55:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > dwa osobne obwody grzewcze, obwód kolektorów słonecznych, i pompa
    > cyrkulacyjna CWU.

    Budyn - tylko do CWU nie dawaj czasem normalnej pompy do CO bo zajedziesz ja w pol
    sezonu! Do CWU musi miec korpus mosiezny :) I przemysl, czy jest sens stosowac ta
    malutka pompke dedykowana do CWU z mala wydajnoscia, czy (szczegolnie jezeli robisz w
    jakis sposob "inteligentna" instalacje CWU) nie lepiej zwykla o wydajnosci ~2-3m3/h
    ale z korpusem mosieznym. Podawalem ostatnio kikiemu linka do takiej z allegro :)

    Co do omnigen - mam takie dwie u siebie - tez nie chcialem juz wydawac kasy na nic
    lepszego (bo juz mam dwie WILO i dwa grundfosy), a ze te mialy pracowac dosc krotko i
    w dosc stabilnych warunkach, a dodatkowo znajomy sprzedawca mi je polecil (ponoc
    najwiecej ich sprzedaja i nie ma za duzo reklamacji) to wzialem. Przepracowaly dwa
    sezony poki co i dzialaja jak dzialaly - nic nie huczy/buczy, wszystko OK.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2012-06-11 09:19:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ps.com...
    >Budyn - tylko do CWU nie dawaj czasem normalnej pompy do CO bo zajedziesz
    >ja w pol sezonu! Do CWU musi miec korpus mosiezny :)

    a czemu? temperatura czy skład chemiczny?
    bo własnie tak chcialem zrobic - z tym ze bedzie sterowanie tą pompą takie
    ze bedzie chodzic może pół minuty na 10minut przerwy, a i to tylko w dzień.
    Wiec zużycie pradu mnie wali.

    >instalacje CWU) nie lepiej zwykla o wydajnosci ~2-3m3/h ale z korpusem
    >mosieznym. Podawalem ostatnio kikiemu linka do takiej z allegro :)

    dawaj tego linka bo tak na sdzybko to go nie widze

    >Przepracowaly dwa sezony poki co i dzialaja jak dzialaly - nic nie
    >huczy/buczy, wszystko OK.

    na to własnie liczę :-) Tymniemniej 2 lata to zaden wynik na razie - u mnie
    od 17 lat chodzi jakis grunfos.

    b.

  • 35. Data: 2012-06-11 09:22:47
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc :-)

    > zaczynamy do czegos dochodzic - jakie leszno? Takie:
    > http://allegro.pl/dobo-pl-pompa-obiegowa-pco-25-40-l
    fp-leszno-tanio-i2385087730.html

    IMHO, jesli montujesz 4 pompy to popatrz na zuzycie energii, byc
    moze teraz cos tam zaoszczedzisz ale w normalnym uzytkowaniu
    za oszczednosci zaplacisz po miesiacu.
    Musisz tez wiedziec co chcesz tym pompowac czyli jak ma byc
    wydajnosc.
    Czy te 4 pompy beda non-stop pracowaly,
    nie musza byc wszystkie takie same czyli z tej samej firmy.

    pozdrawiam
    Adams

  • 36. Data: 2012-06-11 09:26:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 09:19:35 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > a czemu? temperatura czy skład chemiczny?

    Korozja. W wodzie kotlowej tlen z wody "ujdzie" po pierwszym podgrzaniu i woda jest
    obojetna, w wodzie uzytkowej masz non stop swieza wode. Zwykla pompe zajedziesz w
    trymigach!! :)

    > dawaj tego linka bo tak na sdzybko to go nie widze

    http://allegro.pl/pompa-cyrkulacyjna-mosiezna-c-w-u-
    ulrich-20-40-i2364425048.html

    Niestety ta aukcja juz sie zakonczyla a innej nie widze (bardzo malo tych pomp, a w
    sklepach wogole nie slyszeli!) ale one sa regularnie na allegro wiec pewnie
    sprzedawca niedlugo wystawi znowu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2012-06-11 09:27:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 09:26:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > http://allegro.pl/pompa-cyrkulacyjna-mosiezna-c-w-u-
    ulrich-20-40-i2364425048.html

    ^^ aha - zwroc uwage ze toto ma mniejszy gwint - 3/4' !
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-06-11 10:18:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >
    > dwa osobne obwody grzewcze, obwód kolektorów słonecznych, i pompa
    > cyrkulacyjna CWU.

    ale tej pompyu to raczej nie można do wody pitnej stosować...

    tutaj musisz kupić pompę typowo do CWU

  • 39. Data: 2012-06-11 10:20:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    ps.com...

    > Korozja. W wodzie kotlowej tlen z wody "ujdzie" po pierwszym
    > podgrzaniu i woda jest obojetna, w wodzie uzytkowej masz non stop
    > swieza wode. Zwykla pompe zajedziesz w trymigach!! :)

    to jedno a drugie że zwykłych pomp nie powinno sie stosować w instalacjach
    wody pitnej ze względów sanitarnych

  • 40. Data: 2012-06-11 10:20:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > tutaj musisz kupić pompę typowo do CWU