  • 11. Data: 2009-11-27 18:48:34
    Temat: Re: hydraulika - rurki
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> napisał w wiadomości
    news:heopg8$bt7$1@inews.gazeta.pl...

    > Alu-PEx jest stosowany do układania ogrzewania podłogowego, rurek
    > centralnego ogrzewania i wody w systemach z rozdzielaczami. Od
    > rozdzielacza do punktu końcowego idzie jedna rurka bez złączek.

    I wyjdzie raczej drogo.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-11-28 16:21:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > ogrzewania i wody w systemach z rozdzielaczami. Od rozdzielacza do punktu
    > końcowego idzie jedna rurka bez złączek.

    ja mam złączki - zaciskane - całą instalacje (podłogówka i woda) mam w TECE -
    złączki skręcane mam tylko na odcinkach, które sam ulepszałem ;) bo nie chciało
    mi sie jechać pożyczać zaciskarki

  • 13. Data: 2009-11-29 04:16:01
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5d3e.00000264.4b0f81dc@newsgate.onet.pl...

    > --

    Po pierwsze nie rób nic wężami bo to proszenie się o kłopoty i to w najmniej
    oczekiwanych sytuacjach. Wężyki służą do miejscowego podłączania przyborów a
    nie do wykonywania instalacji.
    Jeżeli masz dość miejsca w ścianach to polecam wykonac instalację z PP
    łączonego przez zgrzewanie. Do kompensacji w "normalnej" łazience wystarczą
    w zupełności zwykłe otuliny. Do pracy z PP będą przotrzebne: zgrzewarka i
    nożyce do rur z tworzyw.
    Jeżeli masz niewiele miejsca , to rury pex-al-pex (producent w zasadzie
    dowolny) łączone techniką jaką zechcesz (zaciskanie lub skręcanie). Do pracy
    będą Ci potrzebne nozyce do rur z tworzyw, kalibrator i sprężyna do gięcia
    rur. Musisz zwracać uwagę aby nie pokaleczyć rury, możesz zastosowac otuliny
    (powinieneś) lub peszle do rur pex. Instalację możesz wykonać rozdzielaczowo
    lub z użyciem trójników. Przy trójnikach dobrze pamietać o redukowaniu
    średnic tab by z jednej strony nie brakowało wody ale z drugiej by woda nie
    stała w rurach bo przez to staje się niesmaczna.
    Ważnym w obu technologiach jest stabilne mocowanie wypustów do których będą
    potem montowane baterie i zawory. Wypusty to jedyne sztywne elementy które
    jednocześnie pozycjonują zawór/baterię i muszą stawić skuteczny i pewny opór
    przy wkręcaniu i odkręcaniu zaworów, dlatego też należy je mocowac
    odpowiednią techniką (kołki odpowiednie do materiału z którego wykonane są
    ściany- szczególnie ważne przy pustych przestrzeniach, np w cegle dziurawce)
    i używać listew pozycjonujacych rozstaw batrerii i podejść, np umywalkowych.
    W przypadku wykuć lub wycięć w ścianach dobrze będzie miejsca z wypustami
    starannie zakryć zaprawą co dodatkowo je usztywni, ale nie może być to
    jedyny sposób zamocowania do ściany.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-11-29 05:05:42
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał
    A wiesz że USA (Tornad cos moze o tym powiedzieć ;))) ) na miedzi
    stoi.
    A tam by od razu do sadu podali jakby coś było nie tak.

    a wiesz za hamerykanie to debile i mieszkają w barakach? ;)

    bo nie mozna nazwac inaczej ich szkieletowych konstrukcji ktore nawet do
    kanadyjskich to jak kundelek przy rasowym psie z rodowodem (nie ubliżając
    kundelkom ;)

    przeciez ich technika budowania to gwoździe, drewno i płyta gipsowa. tylko
    bogacze czasem miewają domy murowane. "ściana nośna" to dla nich pare
    kątówek i wełna w środku - przeciez to porazka

    czemu po byle wiaterku miasto znika?

    --

    Sebastian

  • 15. Data: 2009-12-01 07:36:41
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > W przypadku wykuć lub wycięć w ścianach dobrze będzie miejsca z wypustami
    > starannie zakryć zaprawą co dodatkowo je usztywni, ale nie może być to

    Więc jednak plastik...
    Jakos mnie to nie przekonuje. Z jednej strony miedź i ocynk be a z drugiej
    strony stojaca woda w rurach niesmaczna (zakladam ze malo trujaca bo nie wierze
    ze plastik z dodatkami nie truje).

    No i mocowanie armatury do sciany. Aktualnie mam tak ze mi ze scian wystaja
    kolanka i do nich sie wkrecam wężami. Kranów nasciennych mam 3 sztuki i zaden
    pod tynkiem jeszcze nigdy (rowniez historycznie) nie mial problemow ze
    stabilnoscia...

    Dziekuje wszystkim za rady.
    Zbadam koszty oprzyrządowania tych technologii i wtedy zdecyduje w co pojsc.
    Wolalbym jakies plastiki czy inne "skręcałki" ale swoje na temat plastikow i
    chemii wiem i nie pałam do nich entuzjazmem. Całe szczęscie ze robie łazienke.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 16. Data: 2009-12-01 08:48:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:55c9.0000012f.4b14c789@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > Wolalbym jakies plastiki czy inne "skręcałki" ale swoje na temat plastikow
    > chemii wiem i nie pałam do nich entuzjazmem. Całe szczęscie ze robie

    No to jeszcze zanim podejmiesz ostateczna decyzje, to zastanow sie jaka rura
    wodociag dostarcza Ci wode. :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-12-01 09:40:38
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiadomości news:55c9.0000012f.4b14c789@newsgate.onet.pl...

    > No to jeszcze zanim podejmiesz ostateczna decyzje, to zastanow sie jaka rura

    Ah, panie u mnie pewnie wszystko to zeliwo czy inna stal, wodociagi sa stare. Do
    tego istotne jest ile ta woda w tych rurach stoi (dyfuzja), jesli leci szybko to
    nie zdazy sie struc.

    BTW. o miedzi mi sie kolatalo po glowie:

    http://pl.pl.allconstructions.com/portal/categories/
    46/1/0/1/article/314
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 18. Data: 2009-12-01 09:48:24
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Miedź i ocynk podzieliły los rur ołowianych - nie zaleca się ich do wody pitnej

    A jakies konkrety?

    Z tego co mi sie kojarzylo to kiedys monety miedziane i srebrne uzywano do
    dezynfekcji wody.

  • 19. Data: 2009-12-01 15:59:10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > strony stojaca woda w rurach niesmaczna (zakladam ze malo trujaca bo nie wierze
    > ze plastik z dodatkami nie truje).

    Myślę, że z takim stosunkiem do tematu powinieneś jednak zastosować rury ocynkowane.
    I tylko wodę skądś przywozić bo wodociagi wszystko przerabiają na PE. Ewentualnie
    poszukać jakiejś mieściny gdzie nie zdążyły jeszcze wymienić azbestowych rur.....