  • 81. Data: 2012-05-02 17:46:17
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego, ja pracuję w tej branży i wiem ile trudu trzeba włożyć, aby
    > pozyskać klienta. Jest bardzo duża konkurencja na rynku zarówno
    > ze strony innych firm jak i typowych partaczy panów Zdziśków.
    > To o czym Ty piszesz to są partacze. Fachowiec, aby mógł zarobić
    > musi zrobić robotę perfekt. Jeżeli chcesz zaistnieć na rynku dłużej
    > niż jeden sezon to musisz swoją robotę wykonać perfekcyjnie, bo
    > w przeciwnym razie idzie opinia o firmie i wypadasz z rynku.

    Ja też robiłem w tej branży trochę i znam to środowisko fachowców od środka.
    Dodam nawet że była presja "środowiska" w moją stronę że za starannie i za
    fachowo wykonuję robotę, ale to taka anegdota.
    Jeśli dalej będziecie odpier% robotę, oraz tworzyć monopol zawodowy przez
    wystawianie uprawnień na wbijanie gwoździa to dalej będziecie mieć problemy
    ze znalezieniem klienta, bo każdy normalny człowiek sam zakasa rękawy i
    weźmie się do roboty zamiast bawić się i szukać księżniczki na ziarnku
    grochu.
    Przypomnę tylko taką katastrofę hali w katowicach gdzie pracowały masy
    profesjonalnych firm z doświadczeniem, wykształceniem i uprawnieniami na
    każdym etapie budowy od projektu po wykonanie i co się okazało?
    Że hala została skopana dokładnie na każdym etapie jej budowy i na nic się
    nie zdały te uprawnienia i fachowość fachowców, a ta hala to była zwykła
    buda ruska a nie jakieś arcydzieło architektury.
    Jak by zwykłego chłopa ze wsi zagonić do szkoły żeby się czytać, pisać i
    rysować nauczył to by taką halę sam zaprojektował i wykonał lepiej, więc
    tyle są warci ci nasi fachowcy!

    > Ale przynajmniej nie kłam, próbując tłumacząc w ten sposób swoje
    > skąpstwo i skłonności do dziadowania.

    Ja swój czas i pieniądze cienię i jeśli za te same pieniądze mam wykonaną
    robotę kilkakrotnie lepiej to nawet się nie zastanawiam, ale jeśli to dla
    ciebie jest skąpstwo to twój problem.

  • 82. Data: 2012-05-02 17:50:24
    Od: <news>

    Użytkownik "zapinio" napisał:
    >A może byście się tak panowie dla odmiany skupili na fizyce,
    >elektrotechnice, materiałoznawstwie etc. ...hm...?
    > Czy też może uważacie, że to zbyteczny dodatek do uprawnień, śwadectw
    > kwalifikacyjnych, stempelków, norm i tzw. prawa ?
    > Nie byłoby to dziwnym. Dlatego wiadukty zaczynaja się walić już w trakcie
    > budowy tak samo jak konstrukcje dachowe centrów handlowych.

    Bo to komuna panie, czyli produkcja głąbów i na siłę zapewnienie tej masie
    głąbów pracy, do której się oni nie nadają, szkoli się głąba jak wbijać
    gwoździa i kabel układać i daje się im uprawnienia i certyfikaty, ale głąb
    to zawsze głąb i partacz, dlatego jest jak jest i tak pozostanie.

  • 83. Data: 2012-05-02 17:54:38
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Ale nie znasz odpowiedzi na proste pytania, które zadałem, a to
    > przecież są jedne z najprostszych w tej branży.

    Znam odpowiedzi na wszystkie te pytania, a nawet jak bym zapomniał to by m
    sobie książeczkę, czy normę przeczytał i bym wiedział, tylko nie mam tu się
    po co i przed kim popisywać, więc daruj sobie.

    > Istniejącym w tylko w Twojej wyobraźni :)

    No to proszę pochwal się tu nam ile to za swój mierniczek dałeś to się
    pośmiejemy jak cię w konia zrobił sprzedawca.

  • 84. Data: 2012-05-02 20:31:25
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-05-01 14:43, Wujeq pisze:

    > Jak nie masz nic mądrego po powiedzenia to spadaj stąd. Będzie sie
    > mądrzył pajac.

    Idź na podwórko i kolegom z piaskownicy powiedz aby spadali.
    Dziecko neostrady...

    --
    M.

  • 85. Data: 2012-05-02 23:03:59
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    [....]
    > Gdyby tak urządzić prawdziwy egzamin z: matematyki, fizyki,
    > elektrotechniki, teorii obwodów...jakieś praktyczne z np. łączenia tablicy
    > automatyki na czas, podstawy eliminowania zakłóceń etc. to ilu owych
    > "uprawnionych" z ważnym stempelkiem przeszłoby przez sito ?
    > Wg mnie znikomy procent.
    > A ilu "egzaminatorów" ?

    Przedstawiona groteska jest absolutnie zbędna. Wystarczy rzetelny egzamin do
    uzyskania uprawnień. To wszystko !

    > Mam poważne podejrzenie, że Edison z żarówką nie przeszedłby
    > certyfikacji...
    > Poza tym (cholera) nie miał świadectwa SEP.

    Edison był, w przeciwieństwie do Tesli wielkim oratorem prądu stałego a ten
    niestety jak na ówczesne czasy powodował bardzo wiele pożarów :)) Przy
    okazji czy tylko SEP w Polsce daje uprawnienia ?? :))

  • 86. Data: 2012-05-02 23:36:35
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Ja też robiłem w tej branży trochę i znam to środowisko fachowców od
    > środka.

    "Wyszło szydło z worka"
    Ja też znam takich co to "trochę robili w branży" i o mało co nie posłali
    całych rodziny na tamten świat.
    Kolego, albo robisz w branży i znasz się na tym, albo spier.... i nie
    zabieraj głosu, bo się na tym nie znasz.
    Wybacz, ale takich "wiejskich filozofków" jak ty to od razu powinoo się
    tępić, bo tylko przynoszą szkodę zarówno fachowcom jak i inwestorom.
    To dzięki takim jak ty, którym się wydaje, że "trochę robili w branży"
    pojawiają się złe opinie i fachowcach. To tacy jak ty odpierd.... fuszerki,
    oszukują ludzi, a później przypisują swoje wady fachowcom.
    Po prostu tacy jak ty ubliżają prawdziwym fachowcom.

> [...]
    > Jak by zwykłego chłopa ze wsi zagonić do szkoły żeby się czytać, pisać i
    > rysować nauczył to by taką halę sam zaprojektował i wykonał lepiej, więc

    Po chu... wypisujesz tu jakieś pierdoły na temat hali?
    Co to ma wspólnego z tematem wątku lub Twoim stosunkiem do fachowców
    elektryków?

    > Ja swój czas i pieniądze cienię i jeśli za te same pieniądze mam wykonaną
    > robotę kilkakrotnie lepiej to nawet się nie zastanawiam, ale jeśli to dla
    > ciebie jest skąpstwo to twój problem.

    Dla mnie jest to pierd.... głupot z twojej strony. Próbujesz zniesławić moją
    osobę i zarzucasz mi odpierniczanie bubli za ogromną kasę, a jako dowód na
    to opisujesz zawalona halę. Ty naprawdę masz coś nie tak pod sufitem.
    Powinienieś się leczyć.

    > Dodam nawet że była presja "środowiska" w moją stronę że za starannie i za
    > fachowo wykonuję robotę, ale to taka anegdota.

    I jak zwykle kończyło się na tym, że próbowałeś zrobić szefa w chu.... i go
    okraść.
    Uważam, że łapałeś się zajęć związanych z instalatorką, ale byłeś zbyt
    cienki w te klocki, dlatego szef musiał cię nakłaniać do staranności, aż w
    końcu dał sobie z tobą spokój. Teraz się mścisz za swoje braki i
    niepowodzenia, obsrywając wszystkich fachowców, których nie znasz.

  • 87. Data: 2012-05-02 23:43:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2012 23:36, Plumpi pisze:
    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > moją osobę i zarzucasz mi odpierniczanie bubli za ogromną kasę, a jako
    > dowód na to opisujesz zawalona halę. Ty naprawdę masz coś nie tak pod

    Dla mnie jest to już od dawna jasne. Lada chwila oskarży ciebie, że
    grozisz mu pobiciem i że gwałciłeś staruszki w ciąży lub coś równie
    absurdalnego zarzuci.

    Stereotypowe "dziecko neostrady", sfrustrowany szczylek, który nie ma
    normalnego życia.

    Chyba nie ma innej rady, jak ten wybryk genetyczny ignorować... chyba że
    chce ci się bawić w metodę Jaya i Cichego Boba ;->

  • 88. Data: 2012-05-04 17:02:32
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
> [...]
    > fuszerki, oszukują ludzi, a później przypisują swoje wady fachowcom.
    > Po prostu tacy jak ty ubliżają prawdziwym fachowcom.

    Wyszła to ci pewnie gumka z majtek tak ci piana z pyska poszła ha ha ha.
    Od razu widać fachowy żargon budowlany i merytoryczną argumentację ha ha.
    Wieśniak to sam jesteś (nie obrażając wieśniaków) i nie rżnij wielkiego
    znającego się od kładzenia kabla, gdzie wymagana wiedza techniczna kończy
    się na prawie oma.
    Pracowałem swego czasu w większej firmie budowlanej, dlatego mam uprawnienia
    bo były mi potrzebne, stąd dobrze wiem jak wygląda wiedz, robota i fachowość
    owych fachowców od siedmiu boleści bo widziałem to na własne oczy.
    Komuna podobno się skończyła w fachowcy są dalej tacy sami a nawet bardziej
    niefachowi.
    Ja tu nikomu nie muszę opinii wystawiać, bo sami to robicie, gdyby było
    inaczej to laik w elektryce nie zadawał by głupich pytań jak samemu zrobić
    instalację, tylko by zlecił to fachowcowi, ale on wie że ten fachowiec zrobi
    to gorzej do niego samego, proza życia.

    > Po chu... wypisujesz tu jakieś pierdoły na temat hali?
    > Co to ma wspólnego z tematem wątku lub Twoim stosunkiem do
    > fachowców elektryków?

    Wyrażaj się bo grupę czytują nie tylko budowlańcy, ale i kulturalni ludzie!
    Do Hali nawiązałem jako przykład bredni przez ciebie opowiadanych o
    fachowości takich fachowców jak ty, bo tą halę sami tobie podobni fachowcy
    budowali.
    Już tu ktoś to pisał że uprawnienia i certyfikaty na młotek mają i twierdzą
    że to jakaś wybitnie trudna wiedza a pewnie mieli by problemy z prostym
    egzaminem z nauk ścisłych na poziomie gimnazjum, dlatego wszystko się wali,
    hale, koleje, autostrady a niedługo stadiony!

> [...]
    > aż w końcu dał sobie z tobą spokój. Teraz się mścisz za swoje braki i
    > niepowodzenia, obsrywając wszystkich fachowców, których nie znasz.

    Nie byłem zbyt cienki i radziłem sobie bardzo dobrze bo trudno sobie nie
    radzić z wykonywaniem tak prostej pracy, po prostu normalny średnio
    rozgarnięty człowiek to albo wyjedzie za granicę, albo znajdzie sobie inną
    lepszą pracę, po prostu długo nie da się pracować z ludźmi tego pokroju
    gdzie każdy kombinuje jak coś ukraść a odwalanie fuszerki jest normą.

  • 89. Data: 2012-05-04 17:06:28
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > lepszą pracę, po prostu długo nie da się pracować z ludźmi tego pokroju
    > gdzie każdy kombinuje jak coś ukraść a odwalanie fuszerki jest normą.

    Do budy, kundlu :)

  • 90. Data: 2012-05-04 17:27:20
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Do budy, kundlu :)

    Dziękuję za merytoryczną wypowiedź, na pewno poprawiłeś swój wizerunek.