  • 21. Data: 2010-04-14 06:42:26
    Temat: Re: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hq21m9$j7k$1@news.onet.pl...
    > http://www.flowfact.net/HORN-IMMOBILIEN

    podajesz plik do strony w którym jesli chodzi o zakup mieszkania to nie ma
    żadnego, domów jest 73, gruntów 1

    > http://home.immobilienscout24.de/5456787/expose/5497
    9178

    berlin ma się chyba troche inaczej do 'ogólnych' warunków, to powinien
    wiedziec kazdy kto pisze prace magisterska ;)

    Porównaj Monachium, Bonn, stuttgart - bo oczywiscie rozumiem ze chodzi Ci o
    porownanie cen do Warszawy ;)
    ktora to swoja droga jest mocno wywindowana.

    mar

  • 22. Data: 2010-04-14 06:48:54
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Sito"

    a żeby nie byc gołosłownym to prosze Cię bardzo
    http://immobilien.shop.ebay.de/Wohnen-/60092/i.html?
    Bundesland=Bayern&Stadt%252FKreis=M%C3%BCnchen&Immob
    ilienart=Wohnung%2520zum%2520Kauf&_dmpt=Wohnen&_fln=
    1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282

  • 23. Data: 2010-04-14 07:00:07
    Temat: Re: inwestorzy budujcie si? to dobry moment :)
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > caly czas, albo mature ma sie za przyslowiowe jajka i w pracy udaje sie
    > nieomylnego prezesa. Twoja sprawa co Ci pasuje, ale to jak piszesz
    > swiadczy wylacznie o Tobie bo reszta to nie idioci i tez cos w zyciu
    > widzieli.

    Taki typ człowieka.
    Spotkałem paru takich na swojej drodze.
    Aktualnie mają wysoką zdolność kredytową to zdaje im się że wszystkie rozumy
    pozjadali i świat zawojują.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-04-14 07:02:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A po co mam wrzucać skoro już od dłuższego czasu odstawiasz
    > na liście autokreację aroganckiego nuworysza, który ma przerost
    > kasy nad koncepcjami. Sam się wykańczasz.

    Wyścig szczórów trwa;)))
    Tylko ze tam liderzy sie często zmieniają. Młodsi zagryzają starszych.
    I co wtedy komu po Rolls-roycach i apartamentach na ostatnim pietrze z
    ogrodem
    Ale w sumie to nie mój cyrk i nie moje małpy.

    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-04-14 07:33:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A po co mam wrzucać skoro już od dłuższego czasu odstawiasz
    > na liście autokreację aroganckiego nuworysza, który ma przerost
    > kasy nad koncepcjami. Sam się wykańczasz.

    Acha, czyli akurat w tym temacie nie masz nic konkretnego do powiedzenia i
    twoja wiedza bazuje tylko na linkach z internetu.
    Mam gdzieś jak ty mnie odbierasz. Z racji swojego zawodu mam wiedzę i
    doświadczenie i tobie nie musi się to podobać. Jak się podejmujesz jakiegoś
    tematu to wykaż się jakąś wiedzą lub się nie odzywaj.

  • 26. Data: 2010-04-14 07:35:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > widzieli.
    > A linka chyba nie przeczytales zbyt uwaznie bo nie jest wylacznie o

    A masz coś do powiedzenia merytorycznego na temat cn nieruchomosci w
    Niemczech? Jeden też powiedział spieprzaj dziadu i małpa w czerwnony i
    będzie leżeć obok polskich króli.

  • 27. Data: 2010-04-14 07:37:59
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl>

    > Żaden problem:
    > http://www.class.com.pl/nieruchomosci_niemcy.php

    Tym linkiem udowodniłeś komplatny brak znajomości tematu nieruvhomości u
    naszych zachodnich sasiadów.

    Nie chce Cie obrazac, ale musialbys jeszcze troche poprzegladqac pewne
    strony, poszukac czegos w necie, porozmawiac...

    a potem brac udzial w dyskusji - chociazby w usenecie.

    pozdrawiam
    mar

  • 28. Data: 2010-04-14 07:59:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Holandii.
    >
    > Możesz napisać coś więcej?

    Z tego co mi mówili klienci z Niemiec tam nie ma zupełnie takiego parcia by
    mieć na własność nieruchomość. Proporcje własność - wynajem są praktycznie
    odwrócone o 180 stopni w porównaniu do Polski. U nas to jest pewne
    uwarunkowanie historyczne, że Polak to chce mieć coś na własność. Oni nie są
    do tego tak przywiązani (podobnie jak w wielu stolicach europejskich, gdzie
    czy to z racji wysokich cen czy sposobu życia preferowany jest wynajem niż
    zakup). Ale jeden mój klient chciał kupić mieszkanie. Facet miał koło
    trzydzisestu paru lat, zajmował sie reklamą, więc praca trwa rok-dwa w
    jednym miejscu i zmienia - taka branża. Poszedł do niemieckiego banku i tam
    zaczyna się korowód, że najlepiej to żeby pracował w jednym miejscu co
    najmniej 5 lat, to może porozmawiają o kredycie. Nikt z jego znajowych (a
    facet nie jest przeciez studenciakiem) nie ma swojego mieszkania.
    Przeniósł się do Polski i tutaj prowadząc własną firmę spokojnie dostał
    kredyt na bardzo dobrych warunkach i dziwił się bardzo, że jak to jest że
    banki w Niemczech są takie rygorystyczne, a w Polsce tak łatwo (w jego
    odczuciu) dostał kredyt.
    Inne przypadki to głównie pary mieszane - odbijały się od banków niemieckich
    i brały kredyty w bankach w Polsce. W okresie boomu kredytowego cena takiego
    kredytu była dużo niższa niż kredytów w Niemczech.
    Jeszcze sprawa Berlina - moja klientka dziwiła się, że tam ceny
    nieruchomosci są niższe niż w Warszawie, ale swoje duże mieszkanie na
    Saskiej Kępie chciała sprzedać za bardzo wysoką cenę. Jak jest popyt to ceny
    rosną - zasada jest prosta. Jak chcesz kupić dom w centralnych dzielnicach
    Warszawy to ofert wtedy i teraz było stosunkowo mało, a w Berlinie
    zdecydowanie więcej, bo to wynika z charakteru tego miasta, miasta naukowego
    i administracyjnego, gdzie nabudowano nieruchomości których ludzie nie chcą
    kupować. A jak jest nadmiar podaży to normalne że ceny spadają.
    Ale jak się pytałem o ceny porównywalnych mieszkań i domów w innych miastach
    niemieckich (biznesowych, nie z terenów DDR) to odpowiedź była krótka -
    zdecydowanie wyższe.
    Jeszcze przed wejsciem Polski do Unii pamietam starania władz Gerlitz by
    mogli sprzedawać mieszkania mieszkańcom Zgorzelca, bo tam był popyt, a podaż
    w Niemczech. Nie dziwne, skoro tylu Niemców wyjechało z DDR. To tak jakby
    pisać o naszej ścianie wschodniej.

  • 29. Data: 2010-04-14 08:11:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > osobiście znam kilku niemiaszków, którzy z pewnym obrzydzeniem musieli
    > przyjąć pracę w Polsce, bo u siebie byliby bezrobotnymi a żeby dogadać się
    > w sklepie, musieliby uczyć się tureckiego. Jeśli degrengolada w tzw."
    > starej unii" potrwa jeszcze kilka lat, to jakiś procent co rozsądniejszych
    > niemców czy holendrów zjedzie do krajów gdzie społeczeństwo jest w miarę
    > jednolite etnicznie i kupi tam nieruchomość. Padnie na Polskę, Czechy,
    > Szwajcarię, Lichtenstein, Norwegię, częściowo także pribaltikę czy
    > Finlandię. Jednak znaczącego bumu nie przewiduję.
    Tez podobnie mysle o tym zakazie budowy minaretow.
    I nie pomyslalem o tym ale sie zgadzam z Toba ze nalezy zabrac zasilki
    socjalne dzikim i to na pewno w jakims stopniu rozwiazaloby by sytuacje no i
    oczywiscie kontrola legalnosci pobytu + deportacje.
    Przemek

  • 30. Data: 2010-04-14 08:16:21
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    wiadomości news:hq3sm4$a6i$1@news.onet.pl...

> [...]
    > podaż w Niemczech. Nie dziwne, skoro tylu Niemców wyjechało z DDR. To tak
    > jakby pisać o naszej ścianie wschodniej.

    Moze dlatego wlasnie nie ma tam takiego boomu na kredyty bo sa tak cholernie
    drogie jak piszesz?
    Pamietam ze w polsce jak kredyty hipoteczne byly oprocentowane na 20% to tez
    nikt nie korzystal bo nie bylo go stac (specjalnie podaje taki jaskrawy
    przyklad).
    Ale moze tez nie chca brac kredytow na nieruchomosci by nie rezygnowac ze
    standardu zycia jaki prowadza, ze moze rata kredytu bylaby znacznie wyzsza
    niz czynsz za wynajem?
    Przemek