  • 11. Data: 2011-08-31 11:52:06
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    19g2000yqa.googlegroups.com...

    >Bateria gniazdek na kafelkach to faktycznie nic estetycznego, ale na
    >razie innego podejścia nie brałem pod uwagę :)

    >http://bankmodeli3d.pl/go.live.php/PL-H6/przegladaj
    /SMjE2OQ%3D%3D/teleblokwysuwane-gniazda-2x.html?titl
    e=Teleblok%20-%20wysuwane%20gniazda%202x

    Tu masz więcej i ceny;))
    http://allegro.pl/listing.php/search?country=1&strin
    g=gniazda+wysuwane

  • 12. Data: 2011-08-31 12:19:19
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j3l3dv$9b1$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dlaczego?

    ok. Moja pomylka, pomyslalem o gniazdku na zewnatrz, budynku :-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 13. Data: 2011-08-31 12:23:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?

    zaplanuj gniazdka "komputerowe" zasilane z UPS-a, to moze być jeden centralny UPS.
    Dałbym takie koło biurek, i koło telewizora.

    b.

  • 14. Data: 2011-08-31 13:02:53
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    :> W kuchni :-)))))))))))))))))))))))))))
    :> W kuchni dajesz gniazdka za dolnymi szafkami, a potem montujesz gniazdka
    :> juz na szafkach/pod szafkami , czyli na gotowo :D
    :> Czyli Twoja Dama powie o te gniazdko to bym chciala, to ty
    :> wtedy raz dwa i ma gdzie chciala :D

    >o.. to mnie najbardziej zaciekawiło. Nie do końca rozumiem.. co masz
    >na myśli z tym montowaniem gniazdek na szafkach? Tzn. gdzie
    >konkretnie? Na blacie czy jak? A "na gotowo pod szafkami"? Znaczy się
    >kabelek dajmy na to z ekspresu do kawy ma iść za szafkę i tam być
    >wtykniętym do ukrytego gniazdka?

    IMHO w kuchni dobrze wiedziec jakie beda meble, i gdzie bedzie sprzet AGD,
    to banal ;-)))))))))))))))))

    Za szafkami dajesz puszki i gniazda do ktorych podlaczysz stale urzadzenia
    (piec,piekarnik, zmywarka,mikrofala itp itd),
    w szafce zrobia ladny otwor gdzie bedziesz mial dostep do gniazdka, ale to
    wiesz :-))
    Tych gniazdek mozesz zrobic w odleglosci 1m lub 1.2 jesli nie bedziesz
    wiedzial gdzie co bedzie,
    wysokosc, tak zeby byl wygodny dostep do nich:)
    Kwestia dyskusji jest czy ma byc dodatkowe gniazdo do okapu kuchennego na
    jego wysokosci, to juz
    ocenia sam wlasciciel.

    Gniazdka pozostale w kuchni - przewaznie niezalezne zasilanie od w/w, w
    praktyce przy nowej
    instalacji nie ma to znaczenia, ale dobrze jesli tak jest.
    Puszke natynkowa za szafkami dolnymi tam gdzie bedzie dobry dostep, czyli
    np. szafka z szufladami, do niej podlaczysz gniazdka nablatowe, chowane,
    podszafkowe itp itd. To robisz kiedy masz montowaną kuchnie.
    Nic na kafelkach, zmienisz kuchnie, uklad szafek, itp itd zostanie szpetne
    gniazdo,
    niech jeszcze kafelkarz zrobi gniazdko na laczeniu plytek albo nie zwroci
    uwage
    na rowna wysokosc i odleglosc wtedy nie tylko rece opadaja, ale i w morde
    mozna
    dac :D
    Czasem kafelkarz nie ma wyjscia i musi odwalic chalture, nie zawsze
    gniazdko wyjdzie ladnie na srodku kafelki.
    O ile w lazience jest to do przyjecia to w kuchni powinno
    byc zakazane przez kierbuda, proboszcza, Tuska, Kaczynskiego itp itd :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 15. Data: 2011-08-31 13:06:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]

    >zaplanuj gniazdka "komputerowe" zasilane z UPS-a, to moze być jeden
    >centralny UPS. Dałbym takie koło biurek, i koło telewizora.

    Dobry pomysl, generalnie nie chodzi tylko o komputery czy TV dodalbym
    alarmy, monitoring, slynna juz pompa i wentylator w kotlowni,
    generalnie dobrze jest zeby byla wydzielona linia zasilana z mozliwoscia
    wpiecia do tego UPS.

    pozdrawiam
    Adams

    .

  • 16. Data: 2011-08-31 13:23:32
    Od: mehoweck <m...@g...com>

    cinews:j3l93n$ef8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > alarmy, monitoring, slynna juz pompa i wentylator w  kotlowni,
    > generalnie dobrze jest zeby byla wydzielona linia zasilana z mozliwoscia

    Czemu wszyscy rzucili się na UPSy? Jaki z tego zysk? Że będę mógł
    zapisać dane przed wyłączeniem kompa? Czy może jeszcze coś.. Wydatek
    duży a korzyści jakoś nie widzę.

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-08-31 13:34:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Czemu wszyscy rzucili się na UPSy? Jaki z tego zysk? Że będę mógł
    zapisać dane przed wyłączeniem kompa? Czy może jeszcze coś.. Wydatek
    duży a korzyści jakoś nie widzę.

    Jaki wydatek,? 140zł ups do tego prostownik i dobry aku zelowy i mala
    przerobka.
    i na kilka godzin masz zasilanie czyli lacznosc z swiatem, telefony internet
    ponadto swiatlo w domu a nawet tv mozna pooogladac ;)

    w tym roku 3x brakowalo u mnie juz energii elektrycznej i to w miescie, 2x
    cos przerabiali raz po burzy

    niestety nie wyprowadzalem gniazd osobnych na ups i ubolewam, teraz osobno
    kilka ups mam
    na podtrzymania telefonu voip internetu wifi i swiatla w salonie w 1
    miejscu, alarm ma swoje zasilanie awaryjne.

  • 18. Data: 2011-08-31 13:40:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 31, 1:49 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    19g2000yqa.googlegroups.com...

    > http://bankmodeli3d.pl/go.live.php/PL-H6/przegladaj/
    SMjE2OQ%3D%3D/tel...

    Bez sensu.
    I tak sie ostatecznie skonczy na tym ze tam bedzie wpiete ciagle cos i
    bedzie non stop wystawac. To juz lepiej dwie sztuki na kafelkach.

  • 19. Data: 2011-08-31 13:43:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 31, 3:23 pm, mehoweck <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Czemu wszyscy rzucili się na UPSy? Jaki z tego zysk? Że będę mógł
    > zapisać dane przed wyłączeniem kompa? Czy może jeszcze coś.. Wydatek

    Bo na wsi czasem prad wylaczaja. I jak juz zapiszesz swoj internet to
    mozesz zapalic 5W swietlowke na pare godzin. Dzieciak lepiej zasypia,
    lepiej sie myje niz przy swieczce itd...

    Uzywane zadko ale jak juz przyjdzie wichura czy szadz to jak znalazl...

  • 20. Data: 2011-08-31 13:50:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 31, 12:00 pm, shaman <g...@m...pl> wrote:
> [...]
    > w pomieszczeniach? W projekcie mam taki minimalizm, że nawet bardzo
    > oszczędny by dołożył. Ale nie chcę tez przesadzić.
    >
    > Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    > 1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku
    > 2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)
    > 3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44
    > 4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach
    > 5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym
    >
    > Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?
    > Wszelkie praktyczne rady i własne doświadczenia mile widziane :)

    To i ja sie wypowiem.
    Popieram stwierdzenie ze lepiej wiedziec co gdzie bedzie zeby lepiej
    zaplanowac gdzie umiescic gniazdka.
    Bo czesto jest tak ze po wstawieniu mebli z gigantycznej ilosci 15
    gniazdek w kuchni nagle robi sie 2 szt wolnych po podpieciu lodowki i
    mikrofali...

    Ale u siebie zrobilem plan:
    W kazdym rogu pomieszczenia puszka na 4 segmenty.
    Przy wejsciu jeden segment zjada wlacznik swiatla a reszte obsadzaja:
    Jedno gniazdko z bolcem, jedno bez i jedno z tymi waskimi gniazdami.
    Tam gdzie nie ma przelacznika dodatkowe gniazdo dalem z bolcem.
    W rezultacie w pomieszczeniu jest 23 gniazda. Narazie nie musze uzywac
    rozdzielaczy.

    Dobrze wiedziec gdzie stoi tv, konsola czy komp. Tam warto dac nawet
    wiecej gniazd ale jedno pod drugim.

    W lazience potrzeba przynajmniej pralki i suszarki. Czyli 2 gniazda to
    minimum. Ja bym dolozyl jeszcze 2 lub 4 (u siebie mam wlasnie 6 sztuk)
    bo i radyjko sie przyda i jakis mordownik na komary czy elektryczny
    zapachownik.