  • 1. Data: 2011-08-31 10:00:16
    Temat: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Czy jest jakiś algorytm optymalnego rozłożenia gniazdek elektrycznych
    w pomieszczeniach? W projekcie mam taki minimalizm, że nawet bardzo
    oszczędny by dołożył. Ale nie chcę tez przesadzić.

    Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku
    2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)
    3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44
    4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach
    5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym

    Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?
    Wszelkie praktyczne rady i własne doświadczenia mile widziane :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-08-31 10:10:24
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 12:00, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > 4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach

    Dobrze by bylo jakbys sobie juz zaprojektowal (wstepnie oczywiscie)
    uklad kuchni pamietajac o wszystkich podstawowych zasadach, przede
    wszystkim zasadzie trojkata roboczego. Link dla rozjasnienia:

    http://muratordom.pl/kuchnia/projekty-i-aranzacje/ur
    zadzanie-kuchni,123_751.html

    Nie wiem na ile chcesz zabudowywac poszczegolne urzadzenia,
    szczegolnie te drobne (jak krajalnica, czajnik, opiekacz,
    mikrofalowka, blender, mikser, ekspres do kawy, piecyk do chleba i tak
    dalej) ale na tym etapie juz je powinienes miec zaplanowane i na
    scianie pomiedzy szafkami gornymi, a dolnymi (lub ew. chowane w
    blacie) powinienes dac DUZO gniazdek :-) W kuchni to sie szczegolnie
    przydaje. Ja mam kuchnie w ksztalcie "L", sredniej wielkosci (w sumie
    4,5m dlugosci) i mam dwie grupy po 4 gniazda i jedno podwojne. Oprocz
    tego ponizej gniazda do zasilania lodowki i zmywarki. Troche tych
    urzadzen w kuchni jest i warto tu dac troche wiecej gniazdek :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-08-31 10:14:49
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > w pomieszczeniach? W projekcie mam taki minimalizm, że nawet bardzo
    > oszczędny by dołożył. Ale nie chcę tez przesadzić.

    Rzeczywiscie lepiej zrobic wiecej niz za malo ale nie ma tez co
    przesadzac. Lepiej miec juz w glowie gdzie beda meble etc i wedlug
    tego robic gniazda. A zeby przy ewentualnym zmianie ukladu mebli nie
    zostac w przyslowiowej du**ie to puszczasz kabel instalacyjny w kazdym
    pokoju na wszystkich scianach na ustalonej wysokosci (np. 30cm nad
    podloga). Jak bedzie trzeba to odkujesz troche tynku, wyciagniesz
    kabel, dowiercisz otwory pod puszki i zalozysz bez problemu podwojne
    gniazdo gdzie chcesz (z pojedynczym bedzie ciezko bo za malo go bedzie
    ze sciany wystawac, trzebaby sie bawic w przedluzanie etc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-08-31 10:41:35
    Temat: Odp: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 12:00:16 UTC+2 użytkownik shaman napisał:
    > Czy jest jakiś algorytm optymalnego rozłożenia gniazdek elektrycznych
    > w pomieszczeniach? W projekcie mam taki minimalizm, że nawet bardzo
    > oszczędny by dołożył. Ale nie chcę tez przesadzić.

    Są dwie szkoły:
    Jedna wychodzi z założenia że z planu umeblowania wynika ile i gdzie umieścić
    gniazda. Nawet ta szkoła zakłada dodatkowe gniazdko ponad planowane w kąciku (pokoju)
    TV i przy biurkach.
    Druga szkoła zakłada że jakby nie zaplanował to i tak będzie inaczej więc gniazdka
    robi się jak już meble będą stały. Szkoła powstała dzięki producentom list
    przypodłogowych (blatowych w kuchni). W dobrych listwach faktycznie montaż gniazdka
    to banał (gorzej z demontażem, ale daje radę).

    Prezentowana przez Ciebie szkoła "wydaje mi się, że" jest najczęściej stosowana ale
    też i najmniej satysfakcjonująca mieszkańców, sprawdza się przy budowie na sprzedaż.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2011-08-31 10:46:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wiatrolap na osobnym bezpieczniku :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Dlaczego?

  • 6. Data: 2011-08-31 11:01:03
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam :D

    To teraz dopier bedzie megawątek :D:D

    >Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    >1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku

    OK, tam gdzie planujesz biurko, dajesz czworke :D

    W sypialni zrob gniazdka obok planowanego łózka :-))))))))))))))))))))))))))

    >2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)

    no nie powiem, ma to sens ale nie wszedzie, imho np. w salonie to tak :-)))
    W salonie dajesz czworki :-)))))))))))))))))))))))))))))

    >3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44

    Jesli to bedzie lazienka bez pralki to wystarczy, pytanie w ktorym miejscu ?
    :D

    Zrob tak zeby podczas kladzenia kafelek mozna bylo przesunac je
    tak zeby nie wyszlo na rogu kafli czy srodku fugi :D

    Nie zapomnij o zasilaniu dla wentylatora, i ewentualnym oswietleniu lustra
    :-))))))))))))))))))))))))

    >4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach

    W kuchni :-)))))))))))))))))))))))))))
    W kuchni dajesz gniazdka za dolnymi szafkami, a potem montujesz gniazdka
    juz na szafkach/pod szafkami , czyli na gotowo :D
    Czyli Twoja Dama powie o te gniazdko to bym chciala, to ty
    wtedy raz dwa i ma gdzie chciala :D
    Nie daj sie wrobic w gniazdka w kafelkach :D

    >5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym

    No to juz pomysl tak zeby byl wygodny dostep do nich, jedno
    podwojne wystarczy :D
    Wiatrolap na osobnym bezpieczniku :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    >Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?
    >Wszelkie praktyczne rady i własne doświadczenia mile widziane :)

    Te moje usmieszki sa celowe :-))
    Poniewaz nie wiem jakbys planowal gniazda to podczas meblowania
    okaze sie ze sa nie w tym miejscu :D

    PZDR
    Adams

  • 7. Data: 2011-08-31 11:33:14
    Temat: Re: Odp: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 12:41, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

> [...]
    też i najmniej satysfakcjonująca mieszkańców, sprawdza się przy budowie na sprzedaż.

    heh.. wiem, że najlepiej wyjść od aranżacji, ale jakoś nie mogę zmusić
    żony, żeby się w to zaangażowała. Sam będę to musiał zrobić i dać do
    akceptacji..

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-08-31 11:39:15
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 13:01, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > juz na szafkach/pod szafkami , czyli na gotowo :D
    > Czyli Twoja Dama powie o te gniazdko to bym chciala, to ty

    o.. to mnie najbardziej zaciekawiło. Nie do końca rozumiem.. co masz
    na myśli z tym montowaniem gniazdek na szafkach? Tzn. gdzie
    konkretnie? Na blacie czy jak? A "na gotowo pod szafkami"? Znaczy się
    kabelek dajmy na to z ekspresu do kawy ma iść za szafkę i tam być
    wtykniętym do ukrytego gniazdka?

    Bateria gniazdek na kafelkach to faktycznie nic estetycznego, ale na
    razie innego podejścia nie brałem pod uwagę :)

    > Te moje usmieszki sa celowe :-))
    > Poniewaz nie wiem jakbys planowal gniazda to podczas meblowania
    > okaze sie ze sa nie w tym miejscu :D

    LOL :D To właśnie przeżywam teraz.. dzieci trochę podrosły, meble
    poprzesuwałem, pokój pozmieniałem i nagle gniazdek brak :)

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-08-31 11:46:12
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 31 Sie, 13:01, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
    > Witam :D
    >
    > To teraz dopier bedzie megawątek :D:D

    obawiam się, że nie będzie..
    czuję jakieś takie dziwne odczucie, że grupa powoli umiera, zresztą
    jak cały usenet. :(

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-08-31 11:49:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    19g2000yqa.googlegroups.com...

    >Bateria gniazdek na kafelkach to faktycznie nic estetycznego, ale na
    >razie innego podejścia nie brałem pod uwagę :)

    http://bankmodeli3d.pl/go.live.php/PL-H6/przegladaj/
    SMjE2OQ%3D%3D/teleblokwysuwane-gniazda-2x.html?title
    =Teleblok%20-%20wysuwane%20gniazda%202x

    -- Pozdrawiam

    Kris