  • 21. Data: 2011-08-31 14:17:38
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A mozna poznac wiecej szczegołow ?

    Oczywiscie,
    kupujesz ups orwaldi w cenie ok 140zł
    do tego aku zelowy dobierasz do
    niego ladowarke odpowiednią obowiązkowo automatyczna polskiego producenta
    elsin (ta w ups jest za slaba)
    wywalasz maly aku, podłaczasz żelowy.

    chociaz troszke droższa wersję polecam
    odrazu z przystosowanym do tego ups-em
    orvaldi UPS INV12 do tego aku cena wyjdzie calkiem podobna
    do 500W bez problemu wytrzyma obciązenie
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-08-31 14:21:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki wydatek,? 140zł ups do tego prostownik i dobry aku zelowy i mala
    > przerobka.

    A mozna poznac wiecej szczegołow ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2011-08-31 15:03:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mehoweck" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czemu wszyscy rzucili się na UPSy? Jaki z tego zysk? Że będę mógł
    >zapisać dane przed wyłączeniem kompa? Czy może jeszcze coś.. Wydatek
    >duży a korzyści jakoś nie widzę.

    u nas, dla przykładu, czesto bywaja sekundowe zaniki napięcia. Kompy siadają, dekoder
    TVsat to samo, rozprogramowują sie zegary różne. Na długie zaniki mam agregat -
    aczkolwiek nie uzyłem go od 2 lat chyba, a ups ratuje mnie od pernamentnego
    (codziennego) wk... sie.

    b.

  • 24. Data: 2011-08-31 16:01:19
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    Witam.
    > chociaz troszke droższa wersję polecam
    > odrazu z przystosowanym do tego ups-em
    > orvaldi UPS INV12 do tego aku cena wyjdzie calkiem podobna
    > do 500W bez problemu wytrzyma obciązenie
    > pozdrawiam

    Dzieki wielkie, czegos takiego szukam od miesiaca :-)))))))))))))))

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-08-31 16:08:20
    Temat: Odp: Re: Odp: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 13:33:14 UTC+2 użytkownik shaman napisał:

    > heh.. wiem, że najlepiej wyjść od aranżacji, ale jakoś nie mogę zmusić
    > żony, żeby się w to zaangażowała. Sam będę to musiał zrobić i dać do
    > akceptacji..

    Planowanie mebli to nie rozbrajanie miny, architekt nie saper może się mylić.

    --
    ZZ@private

  • 26. Data: 2011-08-31 16:44:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 15:34, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > Jaki wydatek,? 140zł ups do tego prostownik i dobry aku zelowy i mala
    > przerobka.
    > i na kilka godzin masz zasilanie czyli lacznosc z swiatem, telefony internet
    > ponadto swiatlo w domu a nawet tv mozna pooogladac ;)

    Kto dzisiaj uzywa telefonu innego niz komorkowego zeby mu mialo
    zaszkodzic wylaczenie swiatla? ;)
    Komputery.. od paru lat przerzucilismy sie z zona na laptopy - tez
    wylaczenie pradu nie straszne. Jedynie ten internet - rzeczywiscie
    WAPa wylaczy ale to wystarczy malenki UPSik przy nim samym. 140 pln
    UPS ale policz ile musialbym wydac na akumulator zeby pociagnal przez
    pare godzin moja 50' plazme ? :) To sie poprostu nie oplaca. Zbyt duzy
    wydatek, zbyt maly zysk. Akumulator po pieciu latach bedzie do
    wymiany, nie wiadomo czy wogole z niego skorzystasz. Zalezy gdzie
    mieszkasz - ja mam linie kablowa i przez dwa lata nie zdarzylo sie ani
    jedne wylaczenie pradu ;-) Moze dla kogos kto mieszka na wsi gdzie
    wiatry urywaja co pare dni kable ma to sens ... :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-08-31 16:49:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sie, 16:17, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > do tego aku zelowy dobierasz do
    > niego ladowarke odpowiednią obowiązkowo automatyczna polskiego producenta

    Ale o jakiej pojemnosci aku zelowym myslisz? I ile on kosztuje? Na
    allegro najwieksze widze 200Ah ale one kosztuja 1,4k pln.. Chwala sie
    ze zywotnosc 14 lat, w praktyce pewnie max polowe albo i mniej bo
    gwarancje daja tylko 2 lata ;-) Moj aku zelowy dosc dobrej marki,
    kupiony jako nowy i uzywany przez rok do alarmu, po dwoch latach
    nieuzywania nadaje sie juz na zlom - jego pojemnosc spadla do zera :)
    Takie same aku zelowe w UPSie w firmie wytrzymaly 4 lata, z kazdym
    rokiem czas realnego podtrzymania spadal..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-08-31 16:57:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    > Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    > 1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku

    Oczywiście

    > 2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)

    X=2,5-3m

    > 3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44

    Ja dałem zwykłe i jest ok. Jednak w większej łazience mam aż trzy, a w
    mniejszej dwa.

    > 4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach

    Kuchnia to miejsce, gdzie nie będzie nadmiaru gniazdek. Ja mam kuchnię
    ok 10 m2 i gniazdek dałem 13. - 3 czterokrotne listwy i pod zabudową
    jedno na zmywarkę. Ponadto kabel trójfazowy do podłączenia kuchni.
    Jest wystarczająco :-)

    > 5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym

    Zdecydowanie.

    > Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?

    Tam, gdzie kompy i sprzęt elektroniczny - już pisali tu - więcej
    gniazdek !! Pracuję na komputerach i tu gniazdek zawsze jest jakby za
    mało :-). Wylicz ile potrzebujesz i dodaj ze dwa, bo nadprogramowo też
    zawsze się coś podłączy.

    > Wszelkie praktyczne rady i własne doświadczenia mile widziane :)

    W pokojach dziecinnych/sypialniach - też w każdym rogu i tam gdzie
    przewidujesz łóżko - po obydwu stronach co najmniej podwójne gniazdo.
    Garaż, pomieszczenie gospodarcze, kotłownia - też gniazdka stosownie do
    przewidywanych i hipotetycznie przewidywanych urządzeń.

    I... jak dla mnie ważne. Na zewnątrz.
    Ja wyprowadziłem sobie gniazdo na taras - to na wypadek chęci
    popracowania na kompie. Mam też na elewacji z tyłu domu małą tablicę z
    gniazdami siłowymi i zwykłymi - po dwa.

    Przydają się - ot choćby przy koszeniu trawy, albo piłowaniu drewna na
    opał. Preferuję urządzenia elektryczne w tym zakresie. :-)

    Wyprowadziłem sobie też puszkę z wyjściem załączanym z salonu na wypadek
    ewentualnej instalacji oświetlenia w ogrodzie. Nic w zasadzie nie
    kosztuje, a może być nieoceniona w przyszłości.

    Ja u siebie wszystkie gniazda dałem z bolcami - nie wiem, czy się daje
    bez bolców w ogóle.

    Ogólnie... jak gniazdek jest ciut za dużo, to zawsze lepiej, niż gdyby
    było za mało i domownicy musieliby się potykać o przedłużacze.

    pozdr
    Robert G.

  • 29. Data: 2011-08-31 19:24:25
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 31.08.2011 18:49, Adam pisze:

> [...]
    > Takie same aku zelowe w UPSie w firmie wytrzymaly 4 lata, z kazdym
    > rokiem czas realnego podtrzymania spadal..

    Ja na jacht kupuje uzywane 2 lub 3 szt po ok. 70Ah. Starczaja na 2-3
    sezony dosc niefajnej dla nich eksploatacji. Mysle, ze trzeba isc ta droga.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 30. Data: 2011-08-31 22:03:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Dobra, to jeszcze ja :)

    > 1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku

    Tu radzę ostrożnie. Narożniki to zwykle defaultowe miejsca do róznych mebli.
    Na podświetlaną durnostojkę stojącą na meblu takie gniazdko za nim będzie
    jak znalazł, ale z dostępnościa tych gniazdek może być ciężko, warto to
    przemyśleć, gdzie co ewentualnie _może_ stać.

    > 2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)

    Pisałeś, że wystroju jeszcze nie zaplanowałeś, ale chyba jakieś ogólne
    założenia są? To daj gniazdka pod biurkami, za regałami itp, do tego w
    każdym pomieszczeniu jedno gniazdko po prostu łatwo dostępne, na jakiejś
    ścianie, która na pewno nie zostanie niczym zastawiona (u siebie dawałem
    takie gniazdko gdzieś blisko drzwi). Na pewno gniazdko w okolicy stołu
    (chyba, że na środku pokoju planujesz ;) ), gniazdko w okolicy zestawu
    wypoczynkowego.

    > 3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44

    Nie wystarczy. Drugie pod grzejnikiem do zasilania grzałki grzejnikowej
    (suszenie ręczników latem - piekna sprawa). I ewentualnie trzecie, obok tego
    drugiego - sama puszka do osadzenia termostatu elektrycznego dogrzewania
    podłogi w rejonie przed brodzikiem.

    > 4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach

    W kuchni, to daj po prostu wzdłuż całej ściany przewidzianej pod zabudowę na
    wysokości planowanych gniazdek peszla w ścianie i gdzieś na jego początku
    jedno gniazdko. Potem, jak dojdziesz do planowania zabudowy kuchni, to sobie
    po prostu w ścianie machniesz otwornicą parę dziurek, osadzisz na gips
    puszki i peszlem dociągniesz przewód.
    Pamiętaj przy tym, że kuchnia współczesna wymaga raczej dwóch obwodów
    gniazdkowych.

    > 5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym

    A schody masz na tyle daleko od hallu, że potrzebne im osobne gniazdko? Na
    ch... chorobę?

    > Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?

    Temat rzeka.

    J.