  • 1. Data: 2012-05-03 12:15:46
    Temat: jaka kuchenka gazowa
    Od: "Monia" <m...@m...pl>

    Nie znam się na tym zupełnie. Mam w tej chwili w bloku starą-antyczną już
    prawie kuchenkę firmy Wromet, nie wiem jaki model, gdyż nie ma oznaczenia
    lub starło się przez lata. Wygląda mniej więcej tak jak ta na znalezionym
    zdjęciu w sieci:
    http://img405.imageshack.us/img405/8696/ewam.jpg
    ale nie jest z nią identyczna. Napis Wromet mam po prawej, ale ułożenie
    palników i "piękny" brązowy kolor się zgadza.
    Piec już dawno przestał działać, oraz jeden palnik mam nieczynny, a teraz
    na dodatek czuć gdzieś przeciek gazu, więc czas wymienić ten zabytek.
    Pytanie tylko na jaką? Widziałam że są różne typy; gazowe, elektryczne,
    gazowo-elektryczne, wspomagane elektrycznie?
    Dla mnie jest chyba taka ze wszystkim na gaz, ale to wspomaganie, co to?
    Chociaż w piecu jest jakaś żarówka, więc jest to niby gdzieś podłączane do
    prądu? Na co mam uważać przy zakupie i co możecie polecić? Budżet to
    maksymalnie 1200zł. Z góry dziękuje za pomoc :)

  • 2. Data: 2012-05-04 20:23:50
    Temat: Re: jaka kuchenka gazowa
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Monia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prądu? Na co mam uważać przy zakupie i co możecie polecić? Budżet to
    > maksymalnie 1200zł. Z góry dziękuje za pomoc :)

    Gazowo - elektryczna, czyli palniki gazowe a piekarnik elektryczny z grillem
    i obrotowym rożnem. Jest duuuuużo lepszy od gazowego Osobiście polecam
    kuchnię mastercook (dawny wrozamet) o szerokości 60 cm (standard to 50 cm)
    zapewniającej duży komfort użytowania.
    Dlaczego mastercook? Jest dobrej jakosci i ma przyzwoity i łatwo dostępny
    serwis
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2012-05-05 10:19:06
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Jackare" >
> [...]
    > to 50 cm) zapewniającej duży komfort użytowania.
    > Dlaczego mastercook? Jest dobrej jakosci i ma przyzwoity i łatwo dostępny

    Dlaczego 60 cm? I czy te wynalazki jak obrotowy rożen nie są awaryjne?
    Przydają się te funkcje grilla i rożna? I czy instalacja elektryczna musi
    być specjalna?

  • 4. Data: 2012-05-05 11:12:23
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jackare" >
    >
    > Dlaczego 60 cm?
    bo znacznie wygodniej i łatwiej mieszczą się na niej obok siebie większe
    garnki i patelnie

    I czy te wynalazki jak obrotowy rożen nie są awaryjne?
    w żadnym ze znanych mi przypadków nie stwierdziłem tego

    > Przydają się te funkcje grilla i rożna?
    jeżeli ktoś je wykorzystuje to pewnie, że się przydają.
    I zapomniałem dodać że jeszcze jest termoobieg. Też się przydaje i podnosi
    walory użytkowe

    I czy instalacja elektryczna musi
    > być specjalna?
    A na czym ma polegać "specjalność" tej instalacji? Może napisz jaką masz
    instalację teraz.

    Piekarnik jest jednofazowy. Przy magrzewaniu wszystkimi grzałkami (górną i
    dolną) pobiera 3,5 kW. Przy korzystaniu z grilla, termoobiegu lub rożna -
    mniej- tyle co czajnik. Po rozgrzaniu pobiera tyle co żarówka która służy do
    jego oświetlenia.

  • 5. Data: 2012-05-05 11:47:18
    Od: "Monia" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości

    > bo znacznie wygodniej i łatwiej mieszczą się na niej obok siebie większe
    > garnki i patelnie

    Tylko że moja obecna ma 50cm i nic większego tu się nie zmieści, a kuchni
    póki co nie zamierzam przebudowywać.

    > I czy instalacja elektryczna musi
    > A na czym ma polegać "specjalność" tej instalacji? Może napisz jaką masz
    > instalację teraz.

    Na tym czy podłącze to do zwykłego gniazdka tak jak lodówkę?

> [...]
    > i dolną) pobiera 3,5 kW. Przy korzystaniu z grilla, termoobiegu lub
    > rożna - mniej- tyle co czajnik. Po rozgrzaniu pobiera tyle co żarówka

    W mieszkaniu jest słaba instalacja, czy nic to nie zaszkodzi i faktycznie
    jest to porównywalne z podłączeniem czajnika elektrycznego?

  • 6. Data: 2012-05-05 12:46:00
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>

    > Tylko że moja obecna ma 50cm i nic większego tu się nie zmieści, a kuchni
    > póki co nie zamierzam przebudowywać.
    50-tki z tymi wszystkimi funkcjami też oczywiście są - to standardwoy
    wymiar.

    > Na tym czy podłącze to do zwykłego gniazdka tak jak lodówkę?

    Podłączysz. Tam jest zwykła wtyczka.

    > W mieszkaniu jest słaba instalacja, czy nic to nie zaszkodzi i faktycznie
    > jest to porównywalne z podłączeniem czajnika elektrycznego?
    Nie wiem co rozumieć jako słabą instalację: mały przydział mocy, wypalone
    gniazda bezpieczników, przewody o zbyt małym przekroju, licho zamocowane
    gniazda...
    Nie wiem.
    Wszystkie lub większość elementów instalacji elektrycznej można naprawić,
    wymienić lub zmodernizować stosunkowo tanim kosztem, choćby pociągnąć z
    tablicy odrębny obwód do zasilania kuchenki.

    Natomiast czytaj wszystko a nie tylko to co Ci pasuje. Przy pełnym
    obciążeniu kuchenka pobiera 3,5 kW. To mniej-więcej półtora czajnika.

  • 7. Data: 2012-05-05 15:27:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    dorato wrote:

    > Użytkownik "Jackare" >

    Zgadza się :-).

    > Dlaczego 60 cm?

    Bo bedziesz załował, jak kupisz 50 cm ;-). Ja mam 50. i żałuję, bo czasem mi
    ciasno, jak zaszaleję w większych garach.

    > I czy te wynalazki jak obrotowy rożen nie są awaryjne?
    > Przydają się te funkcje grilla i rożna?

    Mam rożen, praktycznie nie używam. Ale jak ktoś lubi...
    Piekarnik przy tym mam gazowy - nie narzekam.

    > I czy instalacja elektryczna musi
    > być specjalna?

    Gniazdo z uziemieniem.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 8. Data: 2012-05-05 15:32:26
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Jackare"

    > Natomiast czytaj wszystko a nie tylko to co Ci pasuje. Przy pełnym
    > obciążeniu kuchenka pobiera 3,5 kW. To mniej-więcej półtora czajnika.

    U moich znajomych ciągle bezpiecznik wyskakuje jak używają piekarnika
    elektrycznego.

  • 9. Data: 2012-05-05 15:58:54
    Od: "Monia" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > gniazda bezpieczników, przewody o zbyt małym przekroju, licho zamocowane

    Można powiedzieć że wszystko to naraz... już teraz wyskakują korki przy
    pralce gdy ustawi się więszką temperaturę, więc jest kiepsko.

    > Wszystkie lub większość elementów instalacji elektrycznej można naprawić,
    > wymienić lub zmodernizować stosunkowo tanim kosztem, choćby pociągnąć z
    > tablicy odrębny obwód do zasilania kuchenki.

    Łatwo mówić

  • 10. Data: 2012-05-06 00:49:18
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Łatwo mówić

    Łatwo, niełatwo - nie ucieknie się przed tym. Zapotrzebowanie na moc z
    domowego AGD stale rośnie.