  • 1. Data: 2012-05-02 16:03:25
    Temat: Popekane tynki cem-wap.
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jak potraktowac lekko popekane tynki cem-wap przed malowaniem. Nie sa to typowe
    grube pekniecia spowodowane np. osiadaniem budynku, ale cos jak 'pajeczyna',
    siateczka drobnych pekniec, wystepuje w wielu miejsach. Powod jest taki, ze
    ekipa tynkarska byla .ujowa :(.

    Po zagrunowaniu scian roztworem emulsja-woda, pekniecia dalej widac. Jest cos
    takiego jak np. elastyczna szpachlowka? Jak potraktowac grubsze pekniecia - tego
    tez troszke jest? Jakie farby na tynki cw, ktore to tynki nie sa najwyzszych
    lotow? Szpachlowania calosci scian nie chce.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2012-05-02 19:31:46
    Temat: Re: Popekane tynki cem-wap.
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > siateczka drobnych pekniec, wystepuje w wielu miejsach. Powod jest taki, ze

    Epitet malo mowiacy. Co konkretnie spaprali? Za "chwile" bede mial robione tynki i
    chce tego uniknac, ale mi to wyglada, na zbyt szybkie wysychanie tynkow?
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2012-05-02 21:32:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote:
> [...]
    > tez troszke jest? Jakie farby na tynki cw, ktore to tynki nie sa najwyzszych
    > lotow? Szpachlowania calosci scian nie chce.

    Co to znaczy "pęknięcia widać"? Czy widzisz przerwy w ciągłości tynku?
    Może widzisz jedynie "rysunek" pajęczynki, a powierzchnia tynku jest ciągła?
    Jeśli to drugie, to się nie przejmuj - po pomalowaniu to zniknie (o ile tynki są
    już związane i suche).
    Jeśli to pierwsze, to rozrób cement z wodą tak, żeby powstało szare mleczko, a
    następnie gąbką wetrzyj to w miejsca gdzie sa pęknięcia. Musisz zatrzeć tynk do
    struktury podobnej jak robili tynkarze. Gdy to związe i wyschnie, pęknięcia nie
    powinny się już pokazać.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-05-03 07:20:05
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    sion-forums@vbbfr22...

    > Epitet malo mowiacy. Co konkretnie spaprali? Za "chwile" bede mial robione
    > tynki i chce tego uniknac, ale mi to wyglada, na zbyt szybkie wysychanie
    > tynkow?

    Tynki nie za proste, gabkowanie tez im nie wyszlo. Np. na szerokosci lazienki
    2m roznica poziomu sufitu 3 cm. Po ulozeniu plytek niezle rzuca sie w oczy. To
    nie zbyt szybkie wysychanie, robili u mnie w czasie mrozow.

    Nie bierz najtanszej ekipy, zobacz jak zrobili tynki u kogos zanim ich
    wezmiesz.

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2012-05-03 07:25:50
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    wrote:

> [...]
    > do struktury podobnej jak robili tynkarze. Gdy to związe i wyschnie, pęknięcia

    widac "rysunek" pajeczynki, bez przerw. Jest tez troche pekniec, przerwy w
    ciaglosci.
    Dzieki za pomysl z gąbką i cementem, genialne. Kupilem tez w ciastoramie mase
    szpachlowa elastyczna, sprobuje wetrzec gabka w pekniecia.

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2012-05-03 08:30:58
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > nie zbyt szybkie wysychanie, robili u mnie w czasie mrozow.

    A jednak... W mrozy masz najnizsza wilgotnosc powietrza, wiec i wysychanie
    najszybsze.
    --
    Olleo

  • 7. Data: 2012-05-03 12:02:07
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    sion-forums@vbli11...

    > A jednak... W mrozy masz najnizsza wilgotnosc powietrza, wiec i wysychanie
    > najszybsze.

    ktos z nas jest w mylnym bledzie :) Powies sobie mokre gacie na mrozie i w taka
    pogode jak dzis i zobacz kiedy szybciej wyschna. Sciany byly mokre az do wiosny,
    polewanie woda bylo zbedne.

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2012-05-03 15:47:24
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > ktos z nas jest w mylnym bledzie :) Powies sobie mokre gacie na mrozie i w taka
    > pogode jak dzis i zobacz kiedy szybciej wyschna. Sciany byly mokre az do wiosny,
    > polewanie woda bylo zbedne.

    A suszyles kiedys pranie na mrozie (hint -> sublimacja) ;) Wyschnie szybciej, niz w
    niewietrzonej lazience. Ale wracajac do scian, to sciany byly cieple, czy
    pomieszczenia nieogrzewane, a sciany nieocieplone? Jak pukasz w tynk, to sa miejsca
    gluche? Jesli sa, to znaczy, ze sie odparzyl, bo przymarzla woda przy podlozu.
    --
    Olleo

  • 9. Data: 2012-05-03 21:39:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote:

> [...]
    > Dzieki za pomysl z gąbką i cementem, genialne. Kupilem tez w ciastoramie mase
    > szpachlowa elastyczna, sprobuje wetrzec gabka w pekniecia.

    To nie jest mój pomysł - tak robią tynkarze :)
    Do mnie przyjechali ok. miesiąc po tynkowaniu i przetarli wszystkie pajączki.
    Potem się jeszcze kilka pokazało - te tarłem już sam.
    Po malowaniu nie ma żadnych śladów pęknięć.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2012-05-03 22:06:12
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-03 21:39, Bartek pisze:
> [...]
    > pajączki. Potem się jeszcze kilka pokazało - te tarłem już sam.
    > Po malowaniu nie ma żadnych śladów pęknięć.

    Jak malowałeś tynki CW?
    Robiłeś gładzie przed malowaniem?

    www.elipsa.info