  • 11. Data: 2016-08-10 18:05:01
    Temat: Re: jaka wkretarka do plyt, kontrlat itp.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 17:05:40 UTC+2 użytkownik doktorek napisał:
    > nie o akumulatory mi chodzilo :) Nm - niutonometry , czyli jednostka sily.
    > Makita autora tego watku ma 41 Nm, ja, dla porownania mam 11 Nm
    >
    > Pytanie ile do drewna i karton gipsu albo np do izolacji nakrokwiowej
    > potrzeba sily by sie wkretarka nie spalila po 10 minutach?

    Nie mam zielonego pojecia ile ma ten moj parkside ale skoro kosztowal 120-150
    pln (nie pamietam juz dokladnie) to raczej nie bedzie zbyt mocna. Nie bylo
    zadnych problemow zeby wkrecac bez nawiercania wkrety bodaj fi4 do drewna
    (coprawda miekkiego - sosna). Ona ma dwa biegi i na tym drugim, wolniejszym -
    jest bardzo mocna. Co kg, czy drewna to az nadto. Izolacja nakrokwiowa - nie
    wiem niestety co to :)

    Przy wkretarce patrz glownie na napiecie - im wyzsze tym zawsze mocniejsza
    (ale i wieksza). Parkside to bodaj okolice ~10V.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-08-10 20:10:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dnia 2016-08-10 o 16:00, abn140 pisze:

    > najlepsza z chinioli jest ta co ma max gwarancje i w miare bez problemu z
    > realizacja.
    > wiec konkurs czesto wygrywa firmowka z casto.
    > 3 lata.
    > mam taka , w miare solidna, do zastosowan domowych jest ok. kabel dlugi.
    > skrzynka wkretow taka 10 x 10 cm juz poszla.....
    > tylko ze u mnie to jest jej pewnie polowa calej zyciowej pracy....
    > jak u kogos kto duzo robi to nie wiem.......
    > 3 lata gwary jest. cos z 110 kosztowala....

    Moja kosztowała ze 60PLN-ów, jednak spadło jej się z 2 metrów i ułamał
    się dzyngiel prawo-lewo ale działa nadal już czwarty rok, używana niby
    amatorsko ale jednak kilka dachów i daszków nią obrobiliśmy.
    Przełączanie obrotów jest mocno upierdliwe no i ostatnio sprzęgło też
    już niedomaga, więc szukam czegoś nowego ale jednak z długim kablem, bo
    1,5 które są w obecnej to trochę za mało.

  • 13. Data: 2016-08-10 20:21:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-10 15:03, Budyń wrote:
    > kupilem jakiegos taniego parksida na allegru -akumulatory zdechły własciwie
    natychmiast

    A w środku nie ma przypadkiem ogniw 18650 ? Bo jak tak to tanio da się
    wymienić na całkiem przyzwoite.

  • 14. Data: 2016-08-10 20:24:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 15:15:26 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Za 50 zł to ciężko coś znaleźć,

    Fakt podrożały. Teraz widze od 65zł na allegro wcześniej za 50 pln multum było tego.

  • 15. Data: 2016-08-10 21:52:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 17:05:40 UTC+2 użytkownik doktorek napisał:
    > nie o akumulatory mi chodzilo :) Nm - niutonometry , czyli jednostka sily.

    hmm... a moze momentu? ;)

  • 16. Data: 2016-08-10 21:53:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 14:00:46 UTC+2 użytkownik Kuba napisał:
    > Podoba mi sie Makita DF457DWE , ma 42 Nm ale chyba za slabe akumulatory
    > bo 1,3 Ah.
    > Czy taka wkretarka powinna miec udar czy nie jest to potrzebne?

    Robię taką podobnej klasy, tyle że Metabo. Miodzio, w porównaniu
    z tanizną oraz modelami przewodowymi bardzo duży komfort pracy.
    Nie wiem czy za mały akumulator, w zasadzie wkręcanie takiego wkręta
    to jest sekundowy "bzyk", chyba za wiele pojemności toto nie musi mieć.

    L.

  • 17. Data: 2016-08-10 22:07:31
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    slusznie... fakt, jaki wstyd :(
    przepraszam

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 18. Data: 2016-08-11 11:46:18
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Jakich uzywanie wkretarek akumulatorowych to przykrecania plyt KG , do przykrecania
    elementow wiezby,do przykrecania blachodachowki?

    > Podoba mi sie Makita DF457DWE , ma 42 Nm ale chyba za slabe akumulatory bo 1,3 Ah.
    > Czy taka wkretarka powinna miec udar czy nie jest to potrzebne?

    Taka moc wystarczy raczej do większości prac. Udar pomoże wiercić w jakimś 'lekkim'
    materiale (jakiś porotherm), ale na poważniejszy beton to się nie nadaje. Patrz na
    to, aby w zestawie były dwie baterie. Przed dłuższa praca naładujesz obie, to na
    trochę starczy. No i bywają zestawy 'podwójne' - 2x wkrętarka lub wkrętarka i wkrętak
    udarowy - to całkiem rozsądne rozwiązanie, tym bardziej, jeśli chcesz za pomocą tych
    urządzeń wykańczać dom - często potrzebne sa dwa urządzenia na raz.

    Ja jestem świeżo po zakupach - jasna cholera mnie trafiała, jak pracowałem
    urządzeniami na kablu. Kabel ciągle się skręcał, lądował gdzies pod tym wszystkim,
    przy czym pracowałem, urządzenie nigdy nie było pod ręką. Kupiłem wkrętarkę METABO SB
    18 z udarem. Z udaru próbowałem skorzystać wiercąc w krawężniku betonowym - nie dała
    rady :) Z porothermem radzi sobie świetnie. Dodatkowo - często potrzebuje dwóch
    urządzeń (wiertarka + wkrętarka), męczyło mnie koszmarnie przekładanie końcówek co
    chwile, a dokładanie na miejsce pracy urządzenia kablowego przekreślało sens zakupu
    tej wkrętarki więc ..... dokupiłem wkrętak udarowy METABO PowerImpact SSD :)Taki mały
    szatan :) Siła wkręcania to ponad 100 Nm, ale tez bardzo precyzyjnie można ją
    dozować. No i tak naprawdę dopiero teraz odczułem wygodę posiadania urządzeń bez
    kabla, a pracy wokół domu mam jeszcze sporo ...

    --
    PozdrawiAM

  • 19. Data: 2016-08-11 18:41:57
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    bardzo Ci dziekuje za tego posta :)

    Użytkownik "ArekM" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 20. Data: 2016-08-12 08:55:05
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > bardzo Ci dziekuje za tego posta :)

    Dziś pewnie nauczony doświadczeniem ostatnich zakupów kupiłbym taki zestaw:

    http://allegro.pl/metabo-powermaxx-sb-combo-2-5-wkre
    tarka-klucz-udar-i6031098473.html

    Ten wkretak udarowy ma taka sile, ze te 34 Nm we wkretarce mozna przezyc - do
    spokojniejszych prac spokojnie wystarczy. Wkretarka ma dwa biegi, więc i cos tam
    wywierci. A ze to zestaw to jedna walizka/jedna ładowarka/mniejsza cena :)

    --
    PozdrawiAM!